Seizoen 2012

SBO mail race gedeelte:

Bij de race hebben we hier iets langer mee gewacht omdat we eerst als stichting ook 100% duidelijk wilden hebben hoe wij het nieuwe jaar gaan starten.

Zoals alle racers weten is het kwa leden de laatste jaren een aflopende zaak. Er wordt hard geprobeerd om nieuwe leden te werven, maar dit blijkt moeilijker en moeilijker. Mede omdat er op de racedag minder mensen zijn is het voor nieuwe leden 'minder' leuk om te starten. Ook voor de stichting werd het zo steeds moeilijker om het financiele plaatje rond te krijgen.

Na intensieve overleggen met de stichting 2Race is er besloten om het racegedeelte van de stichting SBO te fuseren met hun stichting. Dit houdt in dat er nu een Benelux overkoepelende stichting ontstaan is. Deelnemers worden dus ook Benelux-Kampioen!!

Het andere voordeel is dat het deelnemersveld groeit en dat men niet meer zoals vorig jaar met verschillende klasses door elkaar rijdt. En het wordt dus voor nieuwe leden een interresanter plaatje om te starten.

Wat betreft reglementen verandert er voor de Open70 en de Stage6 Basic helemaal niets. Voor de pitbikes verandert er motorisch een klein beetje, er mag nu met 160cc gereden worden en de maat carburateur verandert. De definitieve reglementen van 2Race zal ik spoedig sturen, maar mocht je vragen hebben dan staat het vrij om contact op te nemen met tim@stichtingsbo.nl

Alle circuits die we de afgelopen jaren gereden hebben zullen ook in 2012 aangedaan worden. Alleen Lelystad staat ter discussie omdat daar door het nieuwe asfalt op de buitenbaan voor de 2wieler-sport een onveilige situatie ontstaan is.
 
mischien stomme vraag... maar volgend jaar.. hoe word het geregeld met de baco's.. het is mij namelijk vorig jaar best goed bevallen om zo toch betrokken te zijn bij het racegedeelte ondanks ik de mogelijkheid (nog ) niet heb om zelf te kunnen rijden..

is het weer zoals vorig jaar? ; NL wedstrijden voor eigen zorg en BE wedstrijden voor 2race
 
Molenaar + Honda + Assen = exit 2takt

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=DeSqrW-lYUQ"]The Death of Two Strokes? - YouTube[/ame]

Edit:

Ben dus bang dat er niet met twee takt gereden gaat worden.
 
Mehh als ik dit zo allemaal lees, plus de foto's die zo hier en daar op Facebook verschijnen heb ik echt TERING veel zin om weer een hok te bouwen.

(zoekt een euro voor de beslissende coinflip)
 
Back
Top