Scootersprint strijen koninginnedag 2011!

@ bovenstaande verhalen.

Voor de jongens die al jaren komen, is het evenement zeker gegroeid en verbeterd. Zo hebben we van een hoop mensen ( waaronder de wethouders van Strijen ) te horen gekregen ' dit wordt een veilig en professioneel evenement'.

De straten waar het een chaos was vielen direct onder de politie. Er was maanden geleden al afgesproken dat er de gehele dag 2 agenten aanwezig zouden zijn voor toe zicht op deze straten omdat deze in het verleden ook al gebruikt werden om te rijden/sprinten. Als de heren in het blauw niet opkomen dagen omdat ze ergens anders elkaars nekken staan te breken, kunnen wij hier niks aan doen. We hebben zoveel mogelijk mensen erop gewezen dat dit gewoon openbare straten zijn.

We hebben 2 jongens op crossers verzocht om het terrein te verlaten. zo reed er vanaf 2 uur ook nog maar 1 crosser mee.

Ik denk dat toch zeker 98% van de bezoekers een super leuke dag heeft gehad, ondanks dat het SBO systeem niet helemaal optimaal werkte. Ik hoop dat vele van jullie volgend jaar weer aanwezig zullen zijn op een nog beter en veiliger evenement.

@ misha:

Beste Misha, ik kan begrijpen dat je het misschien niet eens bent met onze gang van zaken en dat er grote verschillen zijn met wat je gewend bent.
Maar hoe durf je dit op een forum te plaatsen??? Jullie zijn een professionele organisatie, jullie dienen dit met ons te evalueren zodat wij van onze fouten kunnen leren. ( en ook de SBO kan flink bijgeschaafd worden!!!! ) Besef je wel wat je hiermee aan kan richten met dit soort berichten?

En als je dan zulke mooie berichten plaats, spreek dan wel de waarheid en verdraai de boel niet!!!
 
Roy ik stuur je straks een mailtje met wat punten die ik je gister ook al heb genoemd :)
eerst bier drinken want ik ben jarig :W

btw:
wij als team hebben een super dag gehad hoor! toen we ons afsloten van wat er om ons heen gebeurde hebben we prima kunnen doen waar we voor gekomen waren :)
 
5,6 ja? Met een superspecial frame.of.welke.was je?

Edit.. Ja dus ik zie.nu je sig... Wel beter! Viel.jij.nog binnen de top 3 van.scooters?

ja superspecial frame...kweet niet, khad 7e tijd van de dag gereden dacht ik.
maar men scooter liep niet goed...gebank daar en had 20 pk.
ook heb ik met de prorace kymco nog 1 run gemaakt en had ik 5.9 zonder reactie
 
Er zijn diverse dingen waar wel wat op aan te merken is, maar de motivatie voor dit evenement is goed en ik heb me ondanks dat ik ziek was nog redelijk vermaakt. De bezoekers vonden het ook leuk. Het 'probleem' voor een groot deel bij de mentaliteit van de rijders en misschien een klein beetje bij de toezicht van de gehele organisatie.

Het is een organisatie die wel het .e.a. moet leren maar als ik verhalen en foto's zie van vorig jaar hebben ze dat al zeker gedaan en zijn ze alleen van intentie om het nog beter te doen!

Wat betreft het tijd systeem:
In de ochtend ging het moeizaam om 2 dingen:

1. De linker start sensor pakte signaal moeilijk op omdat de weg een beetje in een kromming liep.
2. De display voor de rechter tijd werkte niet helemaal lekker

Verder in de middag ging het vaak fout omdat mensen zoals hierboven al gezegd gas gaven op het moment dat ze over de gele kabel bakken gingen. Het is beter als deze mensen zoals bij SBO rijders om er overheen te LOPEN. Anders verschuift de boel en kunnen we sensoren weer afstellen.

Verder heeft het systeem het goed gedaan. Bijzonder goed zelfs, we hebben met z'n allen van 12:00 tot 15:30 meer dan 580 runs gemaakt!! Bij de SBO rijden we op hele dag van 11:00 tot en met 18:00 650 runs! Dus iedereen heeft volop kans gehad om te rijden.

Ik zou deze dag een 7,8 geven als cijfer. Ik zou willen voorstellen aan Roy om bij een volgende editie nog nauwer samen te werken met de SBO zodat we kennis en kunde kunnen bundelen om het veiliger, professioneler en leuker te maken!

Toch mijn credits voor de organisatie :)
 
Ik heb roy en anderen meer dan genoeg horen zeggen dat die grafposers op de weg hun brommer/scooter/motor kwijt zouden raken als ze op de weg gingen rijden en dat het veel te gevaarlijk is.dat die klootzakken alsnog doorgaan met iedereen irriteren en in gevaar brengen kan je dan ook weinig aan doen, helemaal als de politie het zelf zou moeten oplossen.

Het is diep triest om alleen de negatieve punten op te noemen er zijn veel mensen die het naar hun zin hebben gehad en dat is waar het uiteindelijk om gaat.

Je kan bij deze meeting tenminste lekker je rondjes rijden voor weinig entree en veel sprintjes trekken.
Ik heb het erg naar me zin gehad ondankt dat ik maar tot 2 uur heb kunnen rijden door schade

Bedankt voor de leuke dag en kan niet wachten tot de volgende keer!
 
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=-jEs2s7kgM4"]YouTube - Scooterrace Koninginnedag Strijen 2011[/ame]
 
Nou dan zou ik hem wel wat beter afstellen :p De tweecilinder is nog niet eens onder de 6 seconde gegaan, veel straat scooters reden 5.8. Zijn eind snelheid was meestal net iets minder als 100km/h

Als Roy het goed vind dan zal ik de tijden hier neer zetten.
 
ik moet toegeven ik heb al met al een superleuke dag gehad ik sluit me aan bij vinnie zodra je na 1x bijna omvergereden te worden een keertje omkijkt en daarna gewoon doet waar je voor kwam heb ik het zeker super naar me zin gehad zeker als team hebben we veel kunnen leren en veel lol beleefd en voor de organisatie er zijn ook zeker verbeter punten maar er zijn er ook zeker een aantal verbeterd al met al lof voor de mensen die alle moeiten hebben gedaan voor het organiseren en alles regelen van de sprints !
 
Last edited:
Nou dan zou ik hem wel wat beter afstellen :p De tweecilinder is nog niet eens onder de 6 seconde gegaan, veel straat scooters reden 5.8. Zijn eind snelheid was meestal net iets minder als 100km/h

Als Roy het goed vind dan zal ik de tijden hier neer zetten.

Ik heb express 2 maten grotere sproeiers erin gedaan zodat het allemaal een beetje heel bleef, en de snaar heeft ook betere tijden gekend.
die tijdsmetingen interesseren me ook niet zo erg, eerst maar is een beetje rijden met dat ding.
 
Kees, ik vindt het goed dat je de tijden plaatst. ik zal aan de jongens van S-P vragen of ze deze ook op hun site willen plaatsen.

heeft iemand een idee waar in het land nog een soort gelijk stuk asfalt ligt zodat we misschien uit kunnen gaan breiden?
 
er zijn mega veel lokaties :)
eindhoven heeft een mega mooie sprint gelegenheid.

Je moet alleen de vergunning krijgen bij de gemeente en toestemming van politie e.d..
daarnaast moet je genoeg vrijwilligers fixen die het zooitje op en afbouwen..
als ej dat kan regelen is hier in Eindhoven zeker wat te regelen!
 
Kees, ik vindt het goed dat je de tijden plaatst. ik zal aan de jongens van S-P vragen of ze deze ook op hun site willen plaatsen.

heeft iemand een idee waar in het land nog een soort gelijk stuk asfalt ligt zodat we misschien uit kunnen gaan breiden?

Er moet toch ook wel in Strijen ergens een weg zijn die 350/450 meter lang is en 8m breed??
 
Back
Top