Scooter zwaarder en onstabiel na sneller maken

Floris111

New Member
Ik heb onlangs mijn Neo's 4 takt wat sneller laten maken bij mijn dealer. Nu heb ik hem twee dagen terug en de scooter voelt veel zwaarder, is dit normaal? Het gewicht lijkt ook aan 1 kant te zitten waardoor insturen in bochten heel vervelend is, do scooter voelt echt uit balans en onstabiel.

Ook was mij verteld dat de scooter na het sneller maken richting de 60 km/h zou gaan maar dit is niet het geval. Hij liep eerst 46/47 en nu 49/50, zo'n kleine toename lijkt mij niet goed?

Doordat hij zo zwaar voelt is hij ook gevoeliger voor externe invloeden. Als ik bijvoorbeeld een viaduct op rijd of wind tegen heb dan loopt de snelheid terug naar ongeveer 45, en als ik vervolgens een viaduct af rijd of juist wind mee heb dan gaat hij richting de 52 km/h.

Iemand die me hier wat meer over kan vertellen voordat ik naar de dealer ga om dit aan te geven? Heb er zelf weinig verstand van namelijk.

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Vreemd verhaal, lijkt me misschien dat er iets is met je stuur oid. Als ze hem sneller maken veranderd dat niet iets aan de balans.
 
Is niet gewoon je voorvork versleten dat hij niet meer goed dempt.. Want dan voelt de scooter ook zwaarder aan en is het rijgedrag belabberd.

Wat je dus even na moet gaan..

Als de scooter rolt zonder dat de motor loopt.. Rolt hij dan licht, of voel je dan dat het heel zwaar gaat
(kans dat er lagers versleten zijn)

Verder zou ik aanraden om de speling van beiden wielen te controlleren.

Ook controleren of je voorvork en achter demper goed werken..

Als ze op zijn dan veert het ook vrij zwaar..

Ik kan mij verder niet indenken dat het probleem in het blokje zou moeten zitten..

Of ze hebben nooit de vertandings olie vervangen en is dan de vertandings lagers gewoon op.
 
Back
Top