Scooter wiki

Advertisement - register to remove this

Kunnen gebruikers dan in dit forumgedeelte hun eigen how-to's posten ?

Klopt, maar het grootste voordeel is dat een andre gebruiker het kan aanvullen, dus informatie kan toevoegen en updaten. Natuurlijk kan je ook zien wie wat toevoegt, en wanneer. Misbruik hiervan wordt ook meteen bestraft met een ip ban, en je kan altijd zonder problemen terugrollen naar de oude versie.
 
Erg handig systeem inderdaad. Alleen is alles bij mij in het engels, komt dat omdat ik het forum in het engels heb staan? Of kan ik de wiki taal ook apart van het forum instellen?
 
Ik heb blijkbaar een "wiki gemaakt" , geen idee wat ik heb gedaan ? Mss handig om straks een how-to ofzo neer te zetten , ga daar nu voorlopig wegblijven :p
 
Dus als ik het goed begrijp

Wiki -> electrische schema 's

Stel ik wil een schema toevoegen
Dan moet ik hem uploaden vanaf mijn computer , wat ik doe door middel van upload bestand ( links )

Uploaden en dan bij electrische schema's bewerk klikken

Vervolgens die code neerzetten , en dan op pagina opslaan ?

P.s. misschien ideetje om bouwtekeningen te uploaden ? ( van bijv uitlaten ? )

En exploded views van de diverse motorblokken die er zijn ?

*edit

Net geprobeerd schema te uploaden , maar hij geeft aan dat het een verkeerd bestandsformaat is ( terwijl het JPG is )
 
Last edited:
Dus als ik het goed begrijp

Wiki -> electrische schema 's

Stel ik wil een schema toevoegen
Dan moet ik hem uploaden vanaf mijn computer , wat ik doe door middel van upload bestand ( links )

Uploaden en dan bij electrische schema's bewerk klikken

Vervolgens die code neerzetten , en dan op pagina opslaan ?

P.s. misschien ideetje om bouwtekeningen te uploaden ? ( van bijv uitlaten ? )

En exploded views van de diverse motorblokken die er zijn ?

*edit

Net geprobeerd schema te uploaden , maar hij geeft aan dat het een verkeerd bestandsformaat is ( terwijl het JPG is )

Ik ga dit voor je troubleshooten, maar het klopt wat je zegt. Het is ideaal om dat soort dingen te uploaden.
 
Weet niet wat "troubleshooten" :X is , maar ik vind het wel lastig dat ik niks kan uploaden ( ondanks normaal bestandstype )

Heb hier nog voor enkele MB's aan Exploded views , Bouwtekeningen en Electrische schema's liggen
 
Troubleshooten = uitzoeken en oplossen (hopelijk :p) Je hebt een pm van me, dan kan ik kijken waar het probleem ligt :)
 
Je hebt PM terug :)

Wat misschien ook nog wel leuk is om er bij te doen :

- Bouwtekeningen uitlaten

- Exploded Views ( Motor blokken , Vario , koppeling etc.. )

- Werkplaatshandboeken ( of zou dit teveel Mb zijn ? )

- Handleidingen van cilinders , vario's etc..

- Technische gegevens : Type lampen ( H4 , H7 , p26s dus welk type sokkel etc.. heb hier nog een goede afbeelding van )
Eventueel nog andere dingen zoals hittegraden bougies , schroefdraad en ga zo maar door

- How-to 's & faq's , heb er hier nog 4 liggen
 
Even een verzoekje aan een paar mensen om het uploaden te testen of dat wel werkt. Zonee, pm mij svp de foutmelding.

@Grommit: Dat zijn erg handige dingen om erin te zetten.
 
* rommit ;)

Maar Bas het is al gelukt ( met veel gevloek :X )

Alleen krijg ik de bestanden niet echt netjes onder elkaar

Heb nu dit staan :

==Beta==
[[Image:Image-Beta_Ark_Schema.jpg|thumb|left|Beta Ark Schema]]
[[Image:Image-Beta_Ark_Legenda.jpg|thumb|left|Beta Ark Legenda]]

Hoe krijg ik het dan meer naar links en boven ? ( dus netjes boven suzuki ) lijkt mij het netst in verband met alfabetische volgorde

Of als iemand anders dit kan doen heel graag.

gr. Robin
 
Ik denk ook dat 't veel handiger is als iemand een keertje een how-to hierover maakt, aangezien ik er echt niet uit kom hoe ik nu een nieuwe link toevoeg oid...
 
Ik zal binnenkort ook een how-to fixen voor de wiki, want het is/kan in het begin best even lastig zijn.

Een nieuw onderwerp aanmaken is eenvoudig, je zoekt gewoon op iets wat nog niet bestaat, en dan krijg je als optie dat te creeren.

Wat ik vaak als naslagwerk gebruik om een wiki pagina te maken, is gewoon iets van wikipedia zelf, en dan kijken hoe ze daar die pagina's maken door er op bewerken te klikken.
 
Back
Top