Scooter Weekend 2011 Germany

Lekker is dat, had het ook wel verwacht, kunnen we sòchtends weer wachten op die badgasten die nog geen kaartje gekocht hebben.
 
Zo wagen + aanhanger vol gepropt.... morgen benzine halen en nog even snel een kenteken plaatje laten stansen:L(was er af gewaaid een keer,beugeltje afgebroken vraag me niet hoe) dan sprint scooter ophalen,generator ophalen en dan kan ik weg :p vervolgens draai ik later de A2 op baksteen op het gas en hopelijk een file loos ritje(je weet het maar nooit met nederland hahaha
 
Wij vertrekken vanmiddag om 2 uur richting de nurnburgring..

De caravan, bus en auto zitten vol :)

Zijn er verder nog meer mensen die het weekend op de camping staan?

Kunnen we mooi met het hele zooitje nederlanders bij elkaar? ofnie..
 
Ze hebben trouwens ook toeschouwers kaarten. 1 of 2 dagen.

Dus als je nergens aan deel gaat nemen kan je beter die kopen.

Zelf nog geen camping geregeld omdat ik niet weet of ik zondag wel blijf.
 
Zo. Sinds gisteravond weer thuis.

Het was echt een drama om op de paddock te komen! Het was echt heel slecht georganiseerd en je werd van het spreekwoordelijk kastje naar de muur gestuurd. Eindelijk met dank aan heiko toch met de hele Nederlandse crew op de paddock weten te komen!
Altijd leuk om weer is wat mensen van de oude garde te meeten :).


Al met al wel leuk om eens op de GP baan van de nurburgring te rijden. Alleen waren de rechte stukken wel errug lang, zelf met de langste (16/16) vertanding in de zip :+. En er was weinig concurrentie op een paar 180cc runners na :p.
 
verslagje van mijn kant...
's ochtends zoals Tiom al aangaf, kastjes en muren...maar uiteindelijk lukte het ons om op het circuit te komen. vervolgens slechte runs, en wij dachten meteen dat de machine niet goed was, echter bleek door de hoogte de lucht erg ijl en met conclusief IEDEREEN reed 0,3 sec langzamer...we starten met een schrale 6,5, vervolgesn enkele runs 6,4 en toen door wat sleuteltechnieken en de ht stijl (minimaal 2 tot 3 dingen tegelijk veranderen) kamen we op een 6,33 en 6,30...helaas enorme wielspin, wat zeker leidde tot een 0,1/0m,2 seconder verlies....al met al vond ik het erg mooi om Tedeschi schijt te rijden, want die had ook een zelfgemaakt carter enkel dan gegoten. Tevesn was deze ruim 97cc....dus eigenlijk een mooie concurrent. ik denk dat hij de verhouding zo heeft gekozen, dat de cilinder met 52mm boring en slag 46 ook in een normaal carter past...onze 50x49,5 was uiteindelijk 0,09 sec sneller, wat resulteerde in een nr.1 plaats @ Nürburgring DE!!!!!!!

Tedeschi na al die jaren eindelijk eens verslagen en dat door de Nederlanders.
 
Last edited:
Rij je de eerste run een 6,32, denk je kut er klopt iets niet. Hele dag lopen zoeken naar iets wat er niet was, want op 700 meter hoogte gaat het allemaal niet zo hard. Iedergeval mooi dagje gehad, circuit jog compleet naar de tering, vas met nx had langste streep van de dag, mijn hand verfikt door een remreiniger truc van vasco en mij:D

Owja en een deense tweecilinder met 2 x big evo met nx liep echt ziek hard.
 
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=lJ3GJCBqbXs"]Scooter Weekend 2011 Nürburgring - DSSC - m2medien.com Racing - YouTube[/ame]

Gespot:

Sander H
Diederik
Kossen

En ook die NX BigEvo x 2
 
Ik vond het echt vet om dat circuit gewoon even opgeweest te zijn:p was nog aardig lang circuit ook. maar die 2 x Bigevo ging echt zwaar hard.. wat een machine.
Volgens mij is het in de klasse waar ik reed zo geindigd:

1. Robert wagenaar 7,06
2. Diederik 7,07
3. Martin 7,09

Niemand kon echt hard haha, maar als nederlands top 3 gepakt in hun soort scooter klasse toch best netjes:p
 
Was een leuk dagje.

Behalve dat geouwehoer om het paddock op te komen.

Daarna lekker rondjes geknalt op de GP baan. Maar zoals Tom al aangaf was er weinig concurrentie op de grote baan.
Weet nu wel dat de GRC goed loopt.
 
Gewonnen bekers door de Nederlanders worden door ons meegenomen naar Lisse.
Volgens mij hebben we bekers van Sander, Vasco, diederik en martin kossen.

Zijn zelf kampioen geworden in de daginschrijving klasse (clubsport).

Camping was chaos, maar wel ontzettend gelachen met alle Nederlanders daar!
 
Just made this video guys, i know there is footages of dutch guys also. I have material for 2-3 more videos, so keep updated:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=gfjJuaPzG0M"]SAWE 2011 Nürburgring Washgirl + Costum + Sprint - YouTube[/ame]

Greetings from Denmark.
 
Back
Top