scooter verzopen?

apriliaboy01

Well-Known Member
hallo ik heb een vraag :p
kan je scooter/brommer verzuipen als hij af staat? (uit)
dus bv je draait je gas helemaal open als hij uit staat om het te verzetten.
is hij dan al verzopen of verzuipt hij alleen als hij aan staat? (komt er alleen gas vrij als hij aan staat of ook als hij uit staat?
en zijn er tips voor als hij verzuipt is en je staat aan school en hij wil niet starten. :|


(met aan bedoel ik sleutel erin aanzetten zodat de lichten branden,... maar de motor van de scooter/brommer staat nog niet aan)
 
Advertisement - register to remove this

Zolang de motor niet draait verzuipt die niet als jij alleen gas geeft.

Ga je kicken/starten en vol gas geven, zonder dat de motor start, verzuipt ie wel.

Als dat je overkomt kun je even wachten als je de tijd hebt, maar je kunt ook je bougie eruit draaien, even droog maken en dan weer terug stoppen.
 
ok ik heb nog 1 vraag :D
soms start de aprilia niet.
mijn vader heeft mij uitgelegd dat ik mijn rem moet inhouden beetje gas geven en dan elektrische start.
en dan start hij soms nog niet en naar mijn weten draai ik de gas een beetje open pakt 1/4 dus dat is niet helemaal open.
weten jullie hoe dit komt?
of hoe starten jullie de brommer/scooter? gebruiken jullie ook een beetje gas om aan te zetten of gewoon rem inhouden en elektrische start?
maar nu heb ik een andere scooter gekocht maar ik heb die aprilia nog dus die wil ik ook nog goed krijgen :D

1st heeft mijn vader geleerd geen choke gebruiken. (dus ik mocht geen choke gebruiken)
2. en de garagist zegt als je start moet je altijd 1st choke opzetten en dan starten.

dus als hij koud staat wil hij niet starten en omdat ik geen choke mocht gebruiken starte hij soms niet en omdat ik veel probeerde is hij verzopen denk ik.

daarna heeft hij gezegd als hij niet start na 2 keer proberen gebruik je de choke dus deed ik dat en ging ook nie met de choke dus ik dacht dat hij dan al na 2 keer proberen verzopen is.

en nu is het al je moet de choke opzetten en dan starten.
(dit heb ik al geprobeerd maar toen stond hij in de garage en dan start hij altijd behalve op school start hij bijna nooit omdat hij heel de dag buiten staat. (en zo koud is het buiten ook niet)

dus weten jullie iets??
 
Gewoon aanvoelen hoe die het beste start. Ik geef altijd een heel klein beetje gas, dan slaat ie net wat eerder aan. Maar iedere brommer reageert natuurlijk anders.

Choke kan, moet je gewoon proberen.
 
meestal helemaal geen gas geven bij een koude start , bij een warme start soms een beetje , choke meestal alleen als ie koud is.
 
Back
Top