Scooter verkocht, gezeik achteraf

Jelle RV

Well-Known Member
Iemand uit mijn buurt wilde de scooter van mijn broer kopen, na een aantal weken heeft mijn broer hem klaargemaakt. (hij lag uit elkaar) Nu kon bij het afhandelen mijn broer niet komen, dus gaf de koper het geld aan mij.

Na een aantal weken werd hij mee naar de rollerbank genomen waar de politie de scooter niet vertrouwde door de vreemde metingen (scooter was gewoon brak afgesteld) die gingen zoeken naar begrenzers en hebben allerlei draden losgetrokken etc, na afloop deed de scooter het niet meer.

Nu komt meneer de schade verhalen op mij, ik heb al aangegeven dat hij het met mijn broer moet uitzoeken, aangezien de koper hem van mijn broer heeft gekocht.

Nu is meneer zo brutaal om de scooter voor de deur te zetten, de sleutels door de brievenbus te gooien onder het motto dat ik het maar moet uitzoeken,

wie zit er in dit geval fout en hoe kan ik dit oplossen?
 
Advertisement - register to remove this

als de poltie de oorzaak is geweest dat de scooter het niet doet dan moet de man het bij de politie verhalen
jullie hebben je deel al gedaan en de politie heeft er voor gezorgt dat de scooter het niet meer doet dus die moeten weer zorgen dat die jonge hem in de staat terug krijg zoals hij richting het bureau is gekomen
 
Tormentor said:
als de poltie de oorzaak is geweest dat de scooter het niet doet dan moet de man het bij de politie verhalen
jullie hebben je deel al gedaan en de politie heeft er voor gezorgt dat de scooter het niet meer doet dus die moeten weer zorgen dat die jonge hem in de staat terug krijg zoals hij richting het bureau is gekomen

Makkelijker gezegd dan gedaan :X

Denk niet dat de politie er ook maar iets om geeft
 
Jelle RV said:
Nu is meneer zo brutaal om de scooter voor de deur te zetten, de sleutels door de brievenbus te gooien onder het motto dat ik het maar moet uitzoeken,

wie zit er in dit geval fout en hoe kan ik dit oplossen?

Gratis scooter :)?
 
Sander said:
Gratis scooter :)?

Mja heb het gevoel dat hij wil dat die scooter gestolen wordt, zodat hij kan zeggen dat ik de sleutels had en aan mij had uitgeleend, of dat de scooter al als gestolen is opgegeven

ik ga er echt helemaal niets aan maken of iets dergelijks

De koper zegt ook omdat ik het geld heb aangenomen, ik het maar moet oplossen?
vond de brievenbus actie een tikkie vreemd en brutaal
 
Zeker na een paar weken is dit nietmeer iets wat de verkoper moet oplossen.

Lijkt me gewoon zaak dat je de scooter door hem laat ophalen en dat ie het zelf uitzoekt met de politie. Niet zelf erop rijden want dan krijg je te horen dat jij het sloopte oid :)
 
Freezer said:
Zeker na een paar weken is dit nietmeer iets wat de verkoper moet oplossen.

Lijkt me gewoon zaak dat je de scooter door hem laat ophalen en dat ie het zelf uitzoekt met de politie. Niet zelf erop rijden want dan krijg je te horen dat jij het sloopte oid :)

Ik ga er zoiezo niet op rijden oid, zat er zelf aan te denken om hem terug te lopen naar zn huis en de sleutels door de brievenbus te gooien,

Mannetje geeft aan dat hij alleen de scooter komt ophalen als hij gemaakt is?
pff te rare situatie dit
 
Garantie is tot aan de deur... dat weet iedereen...

Nu ze weten dat ze hangen, proberen ze het op jou te verhalen, Scooter gewoon laten staan, e,v,t politie bellen dat er een scooter voor je deur staat:p
 
Dennis said:
Garantie is tot aan de deur... dat weet iedereen...

Nu ze weten dat ze hangen, proberen ze het op jou te verhalen, Scooter gewoon laten staan, e,v,t politie bellen dat er een scooter voor je deur staat:p

Wat doe ik dan met de sleutels :? kunnen ze me daar iets mee maken nu ze in 'mijn' bezit zijn
 
ik zou een nette brief maken, en die met de sleutels in zijn brievenbus gooien. Dat de scooter opgehaald kan worden, op de plaats waar hij is "achtergelaten" door de eigenaar.
 
Sander said:
ik zou een nette brief maken, en die met de sleutels in zijn brievenbus gooien. Dat de scooter opgehaald kan worden, op de plaats waar hij is "achtergelaten" door de eigenaar.

Als je weet waar de eigenaar weet dit doen inderdaad,

Maar ik zou serieus geen moeite doen, in de brief dit zetten

- Garantie tot aan de deur
- U heeft gezien wat u kocht
- u heeft erop gereden, dus wist de toestand
- u beweerd zelf dat de politie eraan gezeten heeft,

heb je al 4 goede punten:)
 
Ik moet al bijna 2 maanden lang iedere dag hetzelfde gezeik aan horen, ik heb echt geen zin meer om moeite te doen.

Kunnen ze mij iets maken, mocht de scooter gestolen worden voor de deur en ik heb de sleutels in mijn bezit?
 
Je kan alles ontkennen uiteraard, je kan ook de politie bellen en alles aan hun uitleggen....

Mocht deze gestolen worden, ben je wel verdachte nummer 1 natuurlijk
 
zou politie bellen en hun de scoot laten halen inc sleutels

dan heb je zelf iig niet het risico dat jou diefstal in de schoenen word geschoven

doe iig alles in overleg met de politie

zou op safe spelen iig.

EDIT: als je die sleutels bij hem in de bus gooit kan hij doe alsof hij ze nooit heeft gehad

etc.
 
Er is niet sprake van een verkoopscontract,

@ Frano, ik kan toch ook ontkennen dat de sleutels bij mij door de brievenbus zijn gegooid?
 
Jelle RV said:
Er is niet sprake van een verkoopscontract,

@ Frano, ik kan toch ook ontkennen dat de sleutels bij mij door de brievenbus zijn gegooid?


ja kan

dan maak je het een groot probleem:p

en er moet niemand achter komen

(TIP VAN DE DAG!!!: sleutels inleveren bij politie als gevonden}) )
 
Doe het nu maar gewoon via de eerlijke manier, bespaard je een hoop ellende

gewoon naar de politie gaan, verhaal uitleggen, sleutels afgaven, en ze verzoeken het ding weg te halen:!
 
Dennis said:
Doe het nu maar gewoon via de eerlijke manier, bespaard je een hoop ellende

gewoon naar de politie gaan, verhaal uitleggen, sleutels afgaven, en ze verzoeken het ding weg te halen:!

IDD
 
Back
Top