Scooter terug voeren

Dominic123

New Member
Ik heb graag jullie advies nodig,

Ik wil mijn zip 2000 uit 2010 terugvoeren naar een blauw kenteken, momenteel staat hij nog op geel kenteken. Het gaat om een 2t zip. Nu las ik dat als je een dikkere vario erin duwt dat dat niet goed voor het blok is. Ik hoor graag wat jullie erover denken.
 
Advertisement - register to remove this

En dan zou die in principe al 25 moeten lopen?

Je scooter zal dan wel langzamer gaan lopen maar het ligt ook aan wat voor uitlaat eronder zit. Je zal een standaard uitlaat moeten hebben met de prop in de uitlaat, hierdoor zal hij ook minder snel van moeten gaan lopen. Als het goed is zit er een brom vertanding in en ook die zul je moeten vervangen voor een snor vertanding. Dit allemaal zou ervoor moeten zorgen dat je scooter 30-34 km/h gaat lopen en dus goedgekeurd kan worden voor een snorfiets.
 
Bij een 25km model gaat er vaak 2 vario ringen erin... Een hele dikke en dan een dunnere ervoor om de snelheid ermee af te stellen..
CDI mag dan niet ontgrensd zijn ander trek je hem door de begrenzer heen en de kans is dan aanzienlijk dat je het blok ermee sloop.
 
Ik heb graag jullie advies nodig,

Ik wil mijn zip 2000 uit 2010 terugvoeren naar een blauw kenteken, momenteel staat hij nog op geel kenteken. Het gaat om een 2t zip. Nu las ik dat als je een dikkere vario erin duwt dat dat niet goed voor het blok is. Ik hoor graag wat jullie erover denken.
Lees onderstaande:
https://www.rdw.nl/Particulier/Pagi...-ombouwen---wijzigen-constructiesnelheid.aspx
Vragen ?
Stel ze hier.
https://www.rdw.nl/Particulier/Lists/Contactformulier/mailform.aspx?Path=Portal/Over RDW/Contact

@moderator:
Was niet mijn bedoeling om te "schreeuwen"
Was meer om bovenstaande onder de aandacht te brengen.
Bij dezen aangepast.

MOD_EDIT: Alles in hoofdletters is niet nodig.. En geeft hetzelfde effect als schreeuwen.
Neem aan dat we gewoon normaal met elkaar kunnen communiceren en dat schreeuwen achterwegen gelaten kan worden.
 
Last edited:
Wat Kurmit zegt, er wordt niet alleen gekeken naar de snelheid. Je gehele scooter wordt gekeurd, zorg ervoor dat je bandprofiel in de juiste richting staat, je verlichting het doet etc.

Hoe hard loopt je zip nu eigenlijk, heb je hem al getest op GPS kilometers?
 
Vergeet niet dat ook het originele motorblok eronder moet hangen (dus met de originele blok nummer(s) Daar zouden ze je op kunnen afkeuren als dat nummer niet overeen komt met het framenummer van de scooter.
 
Back
Top