1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Scooter start niet

Discussion in 'Quick Forum' started by Rebecca, 16 August 2017.

?

Accu vervangen, nu start ie niet meer

  1. Accu is vervangen, nu een start probleem

    0 vote(s)
    0.0%
  2. Scooter start niet

    0 vote(s)
    0.0%
Multiple votes are allowed.
  1. Rebecca

    Rebecca New Member

    Joined:
    16 August 2017
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Mn scooter, Sym fiddle 2012 startte ineens niet meer elektrisch, en soms wel na een tijdje gereden te hebben, maar nu ook niet meer. Dus ging ik er vanuit dat m'n accu vervangen moest worden. Ik een nieuwe accu besteld, exact t zelfde type, er in gezet, maar nu doet ie helemaal niks meer.

    Kickstarten lukt nog wel, knipperlicht en claxon doen vaag, terwijl die voorheen wel goed werkte. Nu maken ze een raar geluidje als ze aanstaan, en staan ze ook weleens continu aan of helemaal niet. De lichten doen het wel zoals het hoort. Waar kan dit aan liggen?

    Heb voor de grap de oude accu er weer in gedaan, en krijg exact t zelfde. Dus nu zit de nieuwe accu er weer in, zie foto. Ik hoor trouwens ook geen tik meer als ik de elektrische start probeer. Dat hoorde ik wel nog vlak voor ik de accu verving.

    Heb wel m'n buddy eruit geschroefd omdat ie niet meer op slot ging en wilde kijken wat t was maar die zit er weer netjes in, draadjes van lock/unlock switch ook weer keurig aan elkaar, dus dat kan de boosdoener niet zijn toch?

    Waar ligt dit aan volgens jullie?
     

    Attached Files:

    #1
  2. Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

  3. ffk27

    ffk27 New Member

    Joined:
    3 July 2016
    Messages:
    9
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    3
    Ligt waarschijnlijk aan de startrelais. Tevens lijkt het dat jij plus en min omgekeerd hebt aangesloten op de accu.
     
    #2
    Last edited: 16 August 2017
  4. Advertenties - Gesponsorde links (Sign-up to remove)

  5. Sparky

    Sparky Member

    Joined:
    13 May 2016
    Messages:
    205
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    18
    Klopt inderdaad, op de foto zie ik ook dat de plus en min van de accu gewisseld zijn.
    Normaal is groen, massa (min-pool van d accu) en rood plus-pool van de accu maar omdat ik dacht zoiets kan toch bijna niet verkeert gaan heb ik voor de zekerheid het schema erbij genomen omdat ik dacht misschien is dit bij Sym anders want het zou sneu zijn als je een advies geeft en het gaat dan mis.

    Zo te zien is het al mis gegaan, nu hopen dat er niet te veel stuk is gegaan.


    Waarom is trouwens dat zilverpapiertje rond die draad welke op de pluspool zit????
    Is dit om de kans op kortsluiting te vergroten????????


    Ik zou ermee beginnen om dit zilverpapiertje te verwijderen en deze plaats af te tapen met isolerende elektrische tape en vervolgens de plus en de min te wisselen daarna eventueel nog eens de zekering opnieuw te controleren.

    Dus..... de Rode Draad moet op de Pluspool , de Groene Draad op de Minpool.

    Daarna kun je je inderdaad concentreren op het initiele probleem.
    Ook hier ben ik het eens met ffk27, waarschijnlijk is het schakelcontact van het startrelais verbrand.
    Dit gebeurt vaak als men elektrisch probeert te starten met een lege of slechte accu.
    Het relais begint dan te klapperen, maakt een zoemend geluid, aan de schakelcontacten ontstaan hierdoor veel vonken en het contact verbrandt uiteindelijk door de grote hitte die er ontstaat.
    Men hoort dan wel het relais schakelen maar verder ook niks.
     
    #3
    Last edited: 16 August 2017
Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Share This Page