Scooter langzamer laten lopen

RMD

Well-Known Member
ey

Mijn SR ging 84 op de rollerbank laatst en toen werd dus mijn kenteken ingenomen. En volgens mij wou die nog wel harder want hij maakte een burnout op die rollers en volgens mij als die agent erop was gaan zitten of erop was gaan leunen haalde hij zeker nog wel wat km's extra. Maar weer over het probleem. Die agent zei tegen me; Het maakt niet uit hoe, maar hij moet weer 50 gaan op de rollerbank als je hem weer laat zien hier. Voor de zekerheid had ik nog nagevraagd of dat dus per se met originele onderdelen moest. Antwoord was, nee dat hoeft niet per se. Dus dan kan ik heel wat geld besparen aangezien ik geen std. onderdelen meer heb haha. behalve een oude afgeragde vario en een Gianelli NRX. Maar hoe kan ik hem nu het best TIJDELIJK 50 laten lopen ? Ik heb al wat rond gezocht en de beste manier lijkt me een dikke prop in die NRX laten lassen, want die mocht toch al naar oud ijzer of zo'n aluminium plaatje tussen de uitlaat en cilindermond met een kleiner gat erin ? En dan nog een varioring en zware rollen. Zou dat genoeg begrenzen ?

Setup :

DR70
17,5
Yasuni R
P1 Vario
Rito krukas met volle wangen
verder wat kleine aanpassingen aan luchtfilter voor meer lucht en carbon membraanplaatjes enz. verder alles std. en is nog niet echt goed afgestelt, stottert bij 100 op teller.

Daarna als ik mijn kenteken terug heb wil ik een euro begrenzer erop zetten, maar iedereen zegt steeds dingen zoals : je ontsteking gaat er dan steeds stuk aan enzo. Lijkt me een beetje gelul, is dit echt zo erg of niet ? Ik bedoel dat mijn ontsteking een keertje stuk gaat in 2 jaar ofzo is niet zo erg. Maar ik ga de begrenzer ook niet onnodig gebruiken, pas als die op de rollerbank gaat trek ik het pinnetje eruit.

Gr. Roel
 
Advertisement - register to remove this

Dat is mijn vraag niet toch xD Ik wil hem gewoon tijdelijk begrenst hebben, is maar 1 km heen en weer naar politiebureau. dus kan niet zoveel kapot gaan in die tijd lijkt me als ik normaal rijd ?
 
omdat ik er nu geen geld voor over heb, eerst tijdelijk langzaam laten lopen en ik heb nog een schuld bij mijn moeder staan waar ze geld van wil zien xD en omdat ik eerst zeker wil weten dat straks niet mijn ontsteking weer stuk is daardoor ? dan van mijn volgende loon koop ik die begrenzer. dan rij ik 2 weken ofzo zonder begrenzer, die gok neem ik dan maar. xD
 
Die begrenzer kost geen drol.
Helemaal niet als je je brommer met zo een setup volledig gaat begrenzen met een vario ring en een prop in de uitlaat.
Dan wil je gewoon graag dat je scooter kapot gaat.
Je onsteking gaat niet kapot met de EURO begrenzer.
Deze werkt namelijk anders dan de bekende Pinasco begrenzer, welke wel je onsteking sloopt.
 
je kunt er gewoon een prop in maken en een varioring , dat is opzich geen probleem , of het goed wil lopen is een 2e..

maar kapot gaat ie er zeer zeker niet van...
 
Voor de controle op het bureau zou ik er gewoon 1 of zelfs 2 varioringen in doen dan haal je met wat geluk de 60 op je teller niet meer en dus de 50 op rollerbank niet meer
 
Voor de controle op het bureau zou ik er gewoon 1 of zelfs 2 varioringen in doen dan haal je met wat geluk de 60 op je teller niet meer en dus de 50 op rollerbank niet meer

mja , dan draai je veel te veel toeren en dat accepteren ze ook niet , ze kunnen immers ook een geluidsmeting doen , en uit eigen ervaring weet ik dat dat behoorlijk duur kan zijn omdat dat weer te maken heeft met milliuehinder.
 
Ja nouja, het is gewoon tijdelijk. Ook tijdelijk dat ik geen geld heb nu want ik heb nog 3 maanden loon tegoed omdat ik per ongeluk was ontslagen, was een foutje dus nu krijg ik nog 600 eu ofzo. maarja dan is de boete ook al wel binnen. maarja is puur tijdelijk. Andere kerel die op de rollerbank moest met alleen andere afstelling op bidalot uitlaat (aerox) die ging nu met een dikke prop erin en andere rollen 30 op de teller :") dat is dan weer te sloom lijkt me ? straks 20 op roller ofzo. Maarja ik ga morgen wel even proberen met prop en varioring. Bedankt voor de adviezen tot zo ver. Euro begrenzer ga ik ook maar wel direct bestellen dan.
 
Back
Top