Scooter krijgt niet genoeg benzine

Sylvester1701

New Member
Hoi ik ben nieuw hier en ik heb een probleem die ik echt niet zelf kan oplossen. Ik hoop met jullie hulp dat ik het misschien kan oplossen.

Gegevens: ik heb een peugeot viva city scooter uit 2006. Hij reed als een zonnetje en bracht me overal naar toe totdat ik mijn kappen ging overspuiten. Ik heb alle kappen eraf gehaald en alles gespoten maar het werd vochtig buiten. Na hetspuiten heb ik alles in elkaar gezet en starte de scooter al vrij lastig. Hij kwam eerst ook niet echt vooruit maar uiteindelijk ging hij het weer doen. Volgende dag wil ik hem starten en sinds dien heb ik hem nooit meer aan gekregen. Als ik hem kick start dan wil hij wel bijna aan gaan maar valt na 1 sec weer weg.

Wat heb ik vervangen en gedaan:
-bougie vervangen
-gasnaald vervangen
-benzine/vacuüm pomp vervangen
-vlotterbakje vervangen
-vlotter vervangen
-sproeier vervangen ( werd gezegt dat ik een kleinere sproeier nodig had) maar met de kleinere sproeier deed hij het helemaal niet meer. Ik heb sproeier 54, 58, 62 daar zou die het mee moeten doen, want dat heeft hij altijd gedaan.
-heb de carburateur helemaal schoongemaakt
-luchtfilter gecleaned
-membraan gecheckt en is goed
-hij krijgt benzine als ik 1x kick dan loopt er benzine uit het slangetje dus die doet het
-heb genoeg compressie

Ik weet niet meer wat ik moet doen ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Het is me 2x gelukt hem te starten met veel kicken en er kwam veel rook uit omdat hij 1.5 maand stil heeft gestaan.

Alvast bedankt voor alle hulp & tips!
 
Advertisement - register to remove this

Ok, je zegt dat er benzine in de carb komt, maar zit je vlotter wel goed enzo? Vonkt je bougie? Wordt de bougie nat?
 
Ok, je zegt dat er benzine in de carb komt, maar zit je vlotter wel goed enzo? Vonkt je bougie? Wordt de bougie nat?
Ja er komt benzine in de carb en de vlotter zit goed heb meerdere malen naar gekeken. De bougie is vervangen en vonkt uitstekend en de bougie wordt niet echt nat alleen een beetje nat maar dat is een beetje zwart olie/smeerachtig, ik heb het idee dat het net niet genoeg benzine krijgt om aan te schieten
 
Als je scooter zonder kappen buiten heeft gestaan in een vochtig omgeving raad ik je aan eerst het vliegwiel eraf te halen en de boel daaronder te drogen..

Die blokjes zijn heel gevoel voor vocht of water onder het vliegwiel..

Heb zo`n scooter wel eens afgespoten en daarna liep hij niet meer..

Anders even een andere CDI proberen, die dingen willen wel eens rapido kapot gaan op peugeot vertikaal.

Overigens zou ik zelf de oude sproeier terug zetten in de carburateur als hij daar altijd goed mee gelopen heeft.. Je kan wel kleiner gaan, maar dan maak je de oplossing alleen maar lastiger..

Zou er eerst voor zorgen dat de boel loopt voordat je de afstelling allemaal gaat aanpassen..
 
Als je scooter zonder kappen buiten heeft gestaan in een vochtig omgeving raad ik je aan eerst het vliegwiel eraf te halen en de boel daaronder te drogen..

Die blokjes zijn heel gevoel voor vocht of water onder het vliegwiel..

Heb zo`n scooter wel eens afgespoten en daarna liep hij niet meer..

Anders even een andere CDI proberen, die dingen willen wel eens rapido kapot gaan op peugeot vertikaal.

Overigens zou ik zelf de oude sproeier terug zetten in de carburateur als hij daar altijd goed mee gelopen heeft.. Je kan wel kleiner gaan, maar dan maak je de oplossing alleen maar lastiger..

Zou er eerst voor zorgen dat de boel loopt voordat je de afstelling allemaal gaat aanpassen..
Top! Dankjewel ik ga het even nakijken vandaag!
 
Back
Top