Scooter komt zowat niet vooruit en vreemd geluid

scootthommy

Kawasaki ZXR400
M'n scooter liep langzamer en niet meer zo lekker. Dus ik had de carb schoongemaakt, maar daarna ging hij nog maar 65 max en hield in op top.

Dus en ik en een vriend van me effe de cillinder eraf gehaald of m'n zuigerveren enz nog wel goed waren(zit ook op de 10.000km, dus wilde toch maar effe kijken)

Maar zag er wel allemaal goed uit, maar nu weer in elkaar gezet. Wilde hij zowieso al bijna niet meer starten.

En toen hij eindelijk startte kreeg ik een heel raar geluid te horen en kwam hij nog maar amper vooruit.
Even een test-ritje gemaakt en gaat moeilijk naar de 50 en dan schiet hij ineens vooruit, maar als je even wat langzamer gaat dan valt hij uit.
Maar toen daarna die vriend erop ging, ging de scooter zowat helemaal gewoon niet meer vooruit.

Hij was ook daarna bijna niet meer aan te krijgen.
Ik heb een filmpje waar het geluid te horen is:


Ik heb alleen een yasuni R eronder, voor de rest standaard dingen.

Iemand die weet wat het geluid zo kunnen zijn en dat hij zo raar doet?

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij zag de piston pen er nog wel goed uit..maar daar heb ik niet zo heel goed op gelet.

Ik had een hele nieuwe pakkingset trouwens, en alles gewoon helemaal goed aangedraaid, als ik verder zou draaien zou dat niet goed zijn :p.

We hadden waarschijnlijk wel het probleem gevonden dat hij inhield boven de 65, er zat een scheurtje in m'n vacuum slang.

Maar ja, nu dit probleem dus.

Iemand nog?
 
Dit geluid had ik dus ook ongeveer. Mijn piston pen was ingevreten waardoor mij naaldlager speling had. Kon het niet vinden en te lang doorgereden waardoor naaldlager dwarsdoor lag. Had geluk want alleen mijn zuiger was aan stront.
 
Diesel ! :D

Nee , zou ff kijken naar de dingen die de jongens hier zeggen...

Bougie goed vast ?
Uitlaat pakking goed klem tussen cil. en uitlaat ?

Check alles eens na op lekages ofzo.

Hiervoor pak e een sopje , smeer je het op de delen war het kan lekken , en als t goed is zie je bubbeltjes of dat de zeep erin gezogen kan worden.

:)
 
Toen ik remmenreiniger spoot bij de voetpakking viel die in een keer uit.

Betekent dit dat de voetpakking dan toch niet goed vast zit?
Het maakt toch niet uit welke kant onder zit bij zo'n voetpakking? Je hebt eeen zilvere en een groene kant, effe simpel uitgelegd :p.

Naja ik haal zometeen m'n cillinder er weer effe af(als het opgehouden is met regenen en dan kijk ik ook effe naar die pistonpen en ik heb een nieuwe zuiger die ik er dan gewoon inzet met nieuwe naaldlager.

Maar stel het ligt ook aan die voetpakking, moet er dan vloeibare pakking nog tussen ofzo?

EDIT:

Nou met alles erop zetten is een cillinderbout afgebroken in het blok.

Dus laat het maar allemaal door de dealer doen..Na 3 weken wil ik wel weer is rijden..
Zal wel een aardige rekening kunnen verwachten..
 
Last edited:
als je de hele scooter brengt kun je rekenen op een dikke 200 euro ofzo, ik had 't eerder door een bekende gedaan, zo moeilijk is een schroef uit 't blok halen nu ook weer niet...
draai je 'm dol is nog niet zo'n probleem, dan laat je er gewoon een helicoil induwen.. en een nieuwe tap kost net 2,- ..
 
cilinder demonteren en het resterende stukje tapeind met een griptang proberen los te draaien.
nieuwe plaatsen , cilnder en dergelijke monteren en alles is weer okee.
die scooter dealer wrijft zich in zijn handen als jij daar mee aankomt zetten.
is niet zo'n moelijk klusje.
kun je makkel;ijk zelf doen.
mits je verstand van zaken hebt.
 
Jammer genoeg is hij echt afgebroken aan het begin van het tapeind, dus er steekt niets uit, dus moet echt uitgeboord worden.

Dus dat moet ik dan echt maar laten doen door de dealer want dat ik kan ik echt niet. Ik zet wel gewoon zelf m'n cillinder erop, dat vind ik anders wel erg overdreven :p
 
Back
Top