Scooter inbeslaggenomen, vaag verhaal.

Regret696

Beginner?
Mijn scooter is laatst ingenomen(4-3-2011) omdat mijn kentekenpapieren waren ingevorderd en ik was toch aan het rijden, scooter was dus niet verzekerd 8P
In de brief die ik van die wouten kreeg stond dat ik de scooter terugkrijg als ik kan aantonen dat de scooter was verzekerd ten tijde van de aanhouding, dit kan dus niet aangezien mijn kentekenbewijs in is genomen. Ben naar het bureau gegaan en daar sloeg het al helemaal nergens op, zeiden dat de scooter niet op mijn naam stond :S en dat ik eerst me papieren in orde moet krijgen MAAR DIE ZIJN INGENOMEN!?

Bij deze vraag ik mij dus af hoe ik mijn scooter terug moet krijgen want ze hebben me nou gewoon in een oneindige cirkel gegooid.
 
Advertisement - register to remove this

je moet bij het RDW zijn hiervoor..

en als het goed is is 1 kentekendeel ingenomen , niet het hele kenteken , en heb je deze niet heb je een probleem natuurlijk..

verder , als de scooter niet was verzekerd en geen kenteken had ben je m gewoon kwijt..

en een bekeuring komt er dan ook nog achteraan..

erg dom natuurlijk , dit is algemeen bekend dat je dan je scooter/brommer kwijt bent..
 
Ja ik ben was de kentekenpapieren kwijt, dus daarom wist niet dat ze maar 1 deel innamen.
maar ik ben de scooter dus kwijt kwijt?
 
Als je slim bent...

Maak je een DiGid code aan, daarmee kun je bji de RDW kijken welke kentekens er op jouw naam staat (via de website).

Ook kun je hiermee nieuwe kentekenpapieren aanvragen, je hoeft geen enkel ander deel van het kenteken nog zelf te hebben.

Zelf was ik het overschrijvingsbewijs kwijt van een auto (belangrijkste papier), 2 dagen later en €35,- lichter en ik had een complete 2e set kentekenpapieren.

Vraag deze dus aan en verzeker de brommer.

Kun je aantonen dat hij van jou is + dat hij nu netjes verzekerd is.
 
Nou heb de scooter terug, werd uit me bed gebelt met de boodschap dat ik hem gewoon kon ophalen, hoefde alleen me ID mee te nemen. Scooter is nog helemaal zoals ie was, hebben niet eens me reverse deraf geschroeft of op de testbank gegooid want ja die 85 vinden ze niet leuk denk ik maar heb er niks over gehoord (A)
 
Back
Top