Scooter in de gracht geduwd

Samvh

Well-Known Member
Hi,

Vrijdagnacht hebben een paar schoften mijn scooter in de gracht gegooid. Ik heb tot vandaag geen tijd gehad om 'm eruit te halen, maar ik ga zo toch de gracht in om een poging te wagen. Ik ben van plan alles uit elkaar te halen om het te laten drogen.

Het gaat om een 2-takt Kymco Dj Yes.

Nou vraag ik me af wat ik het beste kan doen om 'm weer aan de praat te krijgen? Waar moet ik op letten? Wat kan ik doen tegen het roesten? Zoveel vragen haha, tips zijn welkom!

mvg,

Sam
 
Advertisement - register to remove this

Zou sowieso even je verzekering inlichten om te vragen of het vergoedt wordt? Misschien moet je daarvoor aangifte doen o.i.d. De reparatie kan namelijk aardig in de papieren lopen..

Verder zal er zeer waarschijnlijk water via je luchtfilter, carburateur en uitlaat naar binnen zijn gekomen.

Dit alles demonteren, doorspuiten met perslucht / remmen reiniger. En controleren op water in de cilinder. Daarna alles minimaal 2 dagen op een " warme" plek laten drogen.

Betreft de electronica moet je geluk hebben, feit is wel, hoe langer die in het water ligt hoe meer het wordt aangetast.

Probeer hem in ieder geval niet te starten zodra je hem het water uit hebt!
 
Vrijdagnacht hebben een paar schoften mijn scooter in de gracht gegooid. Ik heb tot vandaag geen tijd gehad om 'm eruit te halen
Dus hij ligt al DRIE dagen in het water ?
Dat is funest voor de electronica en het blok.
Over de roestvorming van het chassis maar te zwijgen....
Let wel: overal zit water in, denk aan carter, beninetank, carburateur, cilinder, koplamp/achterlicht/richtingaanwijzers, kabels, (knipper) relais, enzovoort...
Wanneer een auto te water is geraakt, wordt deze (door de verzekering) direct TOTAL LOSS verklaard.
Voor een scooter zal dit niet anders zijn.
Naar mijn mening kan je de scooter als verloren beschouwen...
 
Zit hier even over na te denken.
Kom tot de conclusie dat dit waarschijnlijk een broodje aap is.
Dit terwijl ik een serieus antwoord heb gegeven...
Als dit inderdaad een onzin verhaal is, dan betreur ik deze...
 
Ik vraag mij toch af hoe je erachter bent gekomen dat je scooter op de bodem van de gracht ligt. Ik ga er niet vanuit dat je scooter drijft of dat je op de bodem kunt kijken.

Daarbij nog de vraag hoe je van plan bent hem eruit te halen. Voor de rest, de mechaniek van je scooter is te redden maar de elektronica niet helaas.
 
Back
Top