Scooter blijft vastlopen?

nastyman13

Well-Known Member
hallo

ik heb een piaggio nrg mc3 met een injectie motor.

nu is deze een paar weken geleden vastgelopen . man van de winkel zei dat de zuiger kapot was dus nieuwe zuiger erin . alles goed aangesloten , start ik hem net slaat ie na 2 minuten weer vast.

iemand een idee hoe dit kan?

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Als hij echt vast is gelopen heeft dat een oorzaak.
Vaak is dat niet op te lossen met simpel en alleen een zuiger te vervangen.
Dit moet allemaal nagemeten worden.
 
Als hij echt vast is gelopen heeft dat een oorzaak.
Vaak is dat niet op te lossen met simpel en alleen een zuiger te vervangen.
Dit moet allemaal nagemeten worden.

cilinder heeft die man van de winkel helemaal nagemeten enzo...

heb je geen idee hoe het zou kunnen komen? denk zelf olie of koelvloeistof maar dat zit allemaal goed?
 
Als de zuigerveren kapot zijn gegaan heeft dat sporen achter gelaten, kan bijna niet anders.
Ook is de kans groot dat er dan troep in het carter is gekomen en nu dus weer je cilinder heeft gesloopt.
 
Als er stukjes zuigerveer in je carter zijn gevallen is het niet op te lossen door alleen een nieuwe cilinder.Zou goed kijken of je niets ziet liggen.met de hand draaien/voelen of je iets mertkt.Als je er iets in laat sta je na een paar tellen weer met een vastloper.
 
Als er stukjes zuigerveer in je carter zijn gevallen is het niet op te lossen door alleen een nieuwe cilinder.Zou goed kijken of je niets ziet liggen.met de hand draaien/voelen of je iets mertkt.Als je er iets in laat sta je na een paar tellen weer met een vastloper.


iemand in de buurt van kaatsheuvel die wil komen helpen?:) voor een krat bier?
 
zou je niet eerst terug gaan naar die vent die m gemaakt heeft?

en voor een krat bier gaat niemand voor ze plezier aan een injectie werken denk ik:+
 
Nou, ik denk dat jij het daar ook wel een beetje mee eens bent melf, injectie is gewoon eigenlijk te weinig mengsel onder hoge druk, en dat zorgt voor minder koeling wat een 2takt niet geweldig vind. Voor een 4takt is het een super systeem natuurlijk.
 
Volgens mijn leraar werkt het 2t injectie systeem uitstekend op buitenboordmotoren maar hebben ze het gewoon rechtstreeks daar vanaf geplukt en op een 2t blok gebouwd zonder door te ontwikkelen.

Of het waar is weet ik niet, maar mijn leraren denken dat 4t injectie op scooters de toekomst is, ipv die elektrische prul.
 
je leraar zou beter moeten weten.
kijk maar naar hoe snel de technologie kwa hybride auto's en accu's vooruit is gegaan afgelopen jaren.
hybride motorscooters heb je ook al, en het komt allemaal veel sneller dichterbij.
 
Nou, ik denk dat jij het daar ook wel een beetje mee eens bent melf, injectie is gewoon eigenlijk te weinig mengsel onder hoge druk, en dat zorgt voor minder koeling wat een 2takt niet geweldig vind. Voor een 4takt is het een super systeem natuurlijk.

hoe kom je bij zulke onzin dan?
 
Beredeneer jij eens waarom er 9 van de 10 keer problemen is met (2takt) injectie scooters? Als je een te kleine sproeier monteert op een normale carburateur 2takt scooter heb je ook kans dat deze warm loopt.
 
Hoe zuiniger, hoe armer.. er is geen andere mogelijkheid om iets zuiniger te maken dan de brandstof toevoer af te knijpen..
 
Back
Top