Scooter afvoeren

Beste mensen,

Ik ben sinds deze week in het bezit van een Italjet Dragstar.

Er zit nu een 70cc cilinder en kop op van dr. Malossi overrange pully en malossi koppeling.
17.5 carburateur en een Yansuni R uitlaat.

Ding trekt echt waanzinnig hard op en rijdt op de teller ruim 90! Hij trekt zelfs zo hard op dat je er niet eens normaal mee kunt rijden.

Dat is gewoon veel te veel. Ik heb totaal geen zin in wok status of invordering autorijbewijs. Ding mag wat mij betreft gewoon netjes 50-60 lopen.

Nu is mijn vraag aan jullie:

Hoe is dit het beste af te voeren? Ik heb de originele 50cc er ook bijgekregen. Beetje lekker snel optrekken is wel welkom maar geen 90 op de teller.

Ik zelf zat te denken aan prop in de uitlaat, standaard vario monteren en standaard koppeling monteren. denken jullie dat dit genoeg is? en denken jullie dat ik dan de 70cc kan laten zitten? of is het beter om de 50cc te monteren?

Ik wil gewoon overal kunnen rijden zonder dat ik opeens van de weg geplukt wordt omdat een agent ziet dat ik bijvoorbeeld 70 rijdt of harder.

Blijkbaar heeft de vorige eigenaar geluk gehad dat hij nooit aangehouden is ofzo.
 
Advertisement - register to remove this

Beetje lekker snel optrekken met een uitlaat prop in je uitlaat zal helaas niet bestaan.. Dan trekt hij voor de helft ineens slomer..

Met zo`n minarelli blok kan je weinig aan doen.. Maar zou inderdaad terug gaan naar originele cilinder, uitlaat en 12mm DO carburateur.
Als je ontgrenst blijft rijden kan je prima de sportvario laten zitten..

Bij vario ring raad ik je terug te gaan naar originele vario. Er is trouwens een goede vervanging voor de originele te krijgen van top performances.
Misschien zou je een andere vertanding kunnen proberen.. Dacht dat die van een yamaha neos korter zou zijn dan van het vloeistof gekoelde blok.

Met een beetje geluk is 70 km.u op de teller nog wel te halen..

Wil je wel goed optrekken zonder uitlaatprop dan kan je beter voor een 4-takt gaan.. want die hebben namelijk geen uitlaat prop..
 
Back
Top