Scoot start opeens niet meer....

psycho

Well-Known Member
Hoiiiiii.....

Ik zit met het volgende probleem....

Vandaag reed ik even naar een vriend van me toe(zonder problemen)...
Daar zette ik de scooter uit, en belde ik even iemand...
Toen ik m weer wou starten, deed de scooter niets meer.....

Mijn idee was toen meteen dat de bougie kapot was....
Dus we hebben een andere bougie erin gedaan, deze vonkte goed dus dat was het probleem niet....

Weer getest, nog niet starten....

Toen meteen de filter eraf, en de carb. nalopen....
Deze hebben we eraf gehad en schoongemaakt(sproeiers ook uitgeblazen)...
Ook meteen de filter goed schoongemaakt, en droog gemaakt(was een beetje nat toen we m van de scoot afhaalde).....

Hij starte dus nog niet....

Dit hebben we gedaan:
-Bougie (goed)
-Carb. (Goed)
-Filter (goed)
-Compressie (goed)
-Benzine toevoer (goed)

Toen hebben we de filter er weer afgehaald, en met deo in de inlaat gespoten in de hoop dat die dan wel wou starten...
Nog geen succes.....

Vervolgens de carb. dicht gehouden, in de hoop dat dit een oplossing zou geven....
Weer geen succes....

Wel was me hand doorweekt met benzine....


Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn....?????

Alvast bedankt....
 
Advertisement - register to remove this

je moet NOOIT met je hand voor de carb , en ook geen deo in spuiten , want zo weet je nog niks en het kan je hoogstens op een dwaalspoor brengen , bijv. dat je scooter straks ook nog verzopen is , of dat je je keerring eruit blaast doordat het carter vol benzine zit..

als je scooter niet wil lopen ga je het eerst gewoon kijken naar de bougie , als deze droog is komt er geen benzine door bijv. membraanplaten, lekke of uitgeplofte keerring , of iets met de carburatie (sproeier verstopt , vacuumpomp kapot etc)

als de bougie wel nat is betekent het dat ie niet vonkt , het kan zijn dat ie buiten de cilinder mooi vonkt maar binnen niet , de bougie , of dop oid kan dan stuk zijn , maar ook simpelweg de bobine , alleen meestal vonkt ie dan niet maar heel soms vonkt ie wel maar doet ie het niet. of bijv. slechte massa , kan veel zijn..

MAAR omdat je nu dingen hebt gedaan die niet gaan zoals de scooter normaal loopt (dus hand op de carb) kun je deze dingen niet meer goed "uitlezen" en word dus het zoeken moeilijker..

wat je imo het beste kunt doen is de bougie eruit halen , de zuiger naar beneden zetten ,het membraan eruit pakken en het geheel door het bougiegat met lucht doorblazen , zo weet je dat ie niet helemaal verzopen is. mooi hierbij is dat je dan het membraan ook kunt bekijken en ook of de cilinder nog enigzijns heel is. dan als je de carburateur er toch weer op moet zetten kijk je meteen het spruitstuk na en maak je de carb helemaal schoon , goed met lucht doorblazen (sproeierS eruit)

en dan eens weer proberen ZONDER gas , niet meer dan zo'n 10 a 15 keer trappen , doet ie het dan nog probeer het dan eens 3 keer volgas , dan ga je naar de bougie kijken of er veel benzine op zit. zit dat er op krijgt ie normaal benzine en zal die dus niet vonken (onder druk). uitzondering kan zijn bijv. een versleten (of kapotte)cilinder , dan zuigt ie wel aan maar verliest ie teveel druk om (goed) te lopen.

dus om het verhaal kort te maken , alles op de goeie manier nalopen , geen gekke dingen doen zoals deo of hand voor de carb , dat helpt niks....
 
geen gekke dingen doen zoals deo of hand voor de carb , dat helpt niks....

Ik zal morgen alles even goed nalopen.....

Ik hoorde altijd dat je het met deo kon proberen, als die echt niet wou starten, omdat die dan soms wel goed aanschiet.....

Weet iemand trouwens of de vertanding van een ice in een nrg blok past(ongelagerd in carterkap, maar mijn gelagerde kap komt er wel op...)
 
mja, het blok is niet gebouwd om met deo te starten ,anders was dat wel bijgeleverd ;)

het hoort gewoon ZO te starten , alleen met de kickstarter of electrische starter ,verder geen raar gedoe.

en wat heb je eraan als ie dan per ongeluk wle start? dan weet je nog niks meer dus doe dat maar niet weer.
 
mja, het blok is niet gebouwd om met deo te starten ,anders was dat wel bijgeleverd ;)

het hoort gewoon ZO te starten , alleen met de kickstarter of electrische starter ,verder geen raar gedoe.

en wat heb je eraan als ie dan per ongeluk wle start? dan weet je nog niks meer dus doe dat maar niet weer.

Ok, ik zal het even nalopen morgen....

Weet jij trouwens of de vertanding van een ice in een nrg blok past(ongelagerd in carterkap, maar mijn gelagerde kap komt er wel op...)
 
Denk dat ik voor t gemak t blokje er maar ff afhaal...
Aangezien een ice nogal rot sleutelen is, en ik dus nergens bij kan als het blok er nog onderhangt......

Denk dat ik langer bezig ben als ik t blok laat zitten, dan als ik m eraf moet halen.....
 
Zou het kunnen dat het me Cillinder is???
Of heb je dan helemaal geen compressie meer????

Aangezien er nog aardig wat compressie is, wil ik dit graag kunnen uitsluiten(scoot heb ik nog niet opgehaald, maar d8 ik opeens aan)....
 
het kan , je hoeft niet altijd te voelen dat de cilinder niet goed is , heb wel cilinders meegemaakt die een veer miste oid zonder dat je het voelde eigenlijk.

ook als een cilinder vastgelopen is kun je soms weinig verschil voelen.
 
het kan , je hoeft niet altijd te voelen dat de cilinder niet goed is , heb wel cilinders meegemaakt die een veer miste oid zonder dat je het voelde eigenlijk.

ook als een cilinder vastgelopen is kun je soms weinig verschil voelen.

Ik heb net zowat het hele blok uit elkaar gehad, om alles uit te kunnen sluiten....

-De keerringen zaten er nog goed in, en vertoonde ook geen zichtbare scheurtjes.

-Bij de cillinder is binnenin niets te zien, of te voelen, dus denk dat deze ook nog goed is....

Eigenlijk heb ik alles nagelopen....
Wel kwam ik erachter dat 1 van me 2 voetpakkingen aan de zijkant gescheurd was....
Nu weet ik dus niet of dit voor of tijdens het sleutelen gebeurd is....


Gisteren toen het gebeurde, viel die niet uit....
In de middag probeerde ik m te starten, wat erg moeilijk ging....
Na 3 minuten ofzo sloeg die een keertje aan....

Thuis aangekomen, heb ik m uitgezet en weer gestart...
Nu ging t wat sneller.....

Ik reed richting een vriend en wou even iemand bellen, dus zette ik de scooter uit...
Daarna wou die dus niet meer starten....

Zou dit aan de pakking kunnen liggen, of doet die dan helemaal niets meer.....???????

Morgen zet ik t blok weer verder in elkaar(meteen carb. schoon maken)...
En hoop ik dat het probleem verholpen is.....
 
als je het allemaal los hebt gehad en alles is volgens jij goed dan moet het zo zijn dat je alles wat je nagekeken hebt kunt uitsluiten , dus dan hoef je het daar niet in te zoeken. alleen is het natuurlijk wel zo dat ik niet weet wat jij goed noemt of niet , kan best zijn dat bijv. jouw cilinder er goed uit ziet volgens jou maar bijv. ik m op meet dat ie dan versleten blijkt te zijn , dat kan ik dus vanaf hier niet zien natuurlijk :p (dat is dus ook het probleem met dingen oplossen via een forum)

maar probeer dus eerst alles in elkaar te zetten en weer proberen.

en starten gewoon zonder gas en niks extra gebruiken of proberen , hij moet het dus zo doen. doet ie het na 10 keer trappen niet hou dan maar op want dan is er iets niet goed , ga je wel door krijg je dingen als kapotte kickstarters etc. en dat is niet nodig.
 
als je het allemaal los hebt gehad en alles is volgens jij goed dan moet het zo zijn dat je alles wat je nagekeken hebt kunt uitsluiten , dus dan hoef je het daar niet in te zoeken. alleen is het natuurlijk wel zo dat ik niet weet wat jij goed noemt of niet , kan best zijn dat bijv. jouw cilinder er goed uit ziet volgens jou maar bijv. ik m op meet dat ie dan versleten blijkt te zijn , dat kan ik dus vanaf hier niet zien natuurlijk :p (dat is dus ook het probleem met dingen oplossen via een forum)

maar probeer dus eerst alles in elkaar te zetten en weer proberen.

en starten gewoon zonder gas en niks extra gebruiken of proberen , hij moet het dus zo doen. doet ie het na 10 keer trappen niet hou dan maar op want dan is er iets niet goed , ga je wel door krijg je dingen als kapotte kickstarters etc. en dat is niet nodig.

Blok is er onder uit geweest, en alles opnieuw er opgezet....

Nu heb ik dus nog geen enkel start-effect....

Dus waarschijnlijk is het toch mijn cillinder....
Morgen maar even proberen een andere cillinder te monteren, en kijken wat die dan doet.....

Weet iemand welke sproeier ik ongeveer moet hebben voor de volgende setup:
-Evo50(Max tuned FKT)
-17.5mm carb.
-Hebo Racing

T gaat me alleen om een richtpunt gezien ik geen onnodige schade wil aanrichten....

Nu zit er een mal.sport onder met sproeier 78...
 
Ik kwam er net dus ook achter, dat 1 van me membraan klepjes 1/2mm open staat....

Dus morgen eerst maar een andere membraan proberen.....
Aangezien dit volgens mij ook wel een probleem kan opleveren...
 
Het is dus idd mijn cillinder....

Heb nu de Evo erop en start wel gewoon....

Weet iemand misschien welke sproeier, drukveer en trekveertjes ik ongeveer moet hebben met de volgende setup:

-Evo50 Max Tuned FKT
-Hebo Racing 1
-17.5mm Dell'ortho
-Hebo vario
-Std. koppeling(komt wel een andere, maar ff deze)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.....

Greetz Ricardo
 
Back
Top