Schroef draait door in cilinder.

Advertisement - register to remove this

wat doe ik??

waarschijnlijk heb je je tapdraad vernaggeld,
Je kunt je cilinder in zijn geheeld demonteren en er ander schroefdraad in (laten)tappen.
 
als het een duurdere cilinder is kun je er een Helicol in laten zetten..
dan boren ze het gaatje groter en zetten ze er een nieuwe schroefdraad in
 
beter maak je er weer nieuw draad in , en dan met een verloop tapeind werken , zo heb je geen last van te dikke bouten en heb je goed draad in je cilinder.

Helicoils zijn leuk voor dingen die je niet meer los hoeft te pakken , ze gaan redelijk vaak weer stuk..

en helicoil is btw ook geen echt draad maar gewoon een stuk opgewonden staaldraad , zit er dus los in , je kunt wel nagaan dat dat niet zo stevig is als goed draad.
 
dan krijg je 2 andere dingen die weer minder zijn , je hebt ten eerste kans dat dat afbreekt , en ten tweede is dat gewoon kloten met aandraaien..
 
Dat breekt heus niet af hoor.
En hoeveel x moet je je uitlaat afhalen?
beetje loze argumenten.

Is gewoon simpel goede oplossing imo

Al dat nieuw cilinderdraad inzetten enzo vind ik persoonlijk veel meer klooien hoor.
 
Je kan het zelf ook goedkoop oplossen als je een lasapparaat hebt. Je last er gewoon een stuk draad op (m6) en draait er gewoon een m6 moertje op.
 
Dat breekt heus niet af hoor.
En hoeveel x moet je je uitlaat afhalen?
beetje loze argumenten.

Is gewoon simpel goede oplossing imo

Al dat nieuw cilinderdraad inzetten enzo vind ik persoonlijk veel meer klooien hoor.

idd een goede oplossing,
en melf, ik weet niet watvoor helicoils jij gebruikt, maar die wat ik gebruik, die gaan echt niet kapot hoor. eenmaal erin blijven ze erin.
 
ik heb al meerdere keren draad kapot gedaan :L
dat hoort er bij zeggen ze altijd
ik zou hem niet naar de (erkende)dealer doen , omdat dat te veel zou kosten
maar zijn er geen mensen die zelf veel klussen aan brommers? die hebben meestal ook wel zo'n tool
mvg Cé
 
Back
Top