Schema contractslot Peugeot Zenith

axe77

Well-Known Member
Gisteren is mijn scooter gestolen, heb hem uiteindelijk wel weer terug maar het stuurslot / contactslot is helemaal gemold en de bedrading losgetrokken van de stekker. (heb nog meer schade maar dat doet even niet ter zake)

Ik heb nu de volgende vragen:

Hoe krijg ik mijn contactslot er gemakkelijk af? Ik krijg de sleutel nog wel gedraaid maar het wiel kan door het mollen van het stuurslot alleen nog maar naar links en bijna recht.

Ik ben op zoek naar een elektrisch schema van een Peugeot Zenith (zelfde als speedfight??). Verder heb ik de kleuren nodig van de aansluitpunten van het contactslot.

Ik heb 5 losse kabels van het contact slot afkomstig:
rood
rood-zwart
groen
wit
zwart


Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Speedfight heeft een ander slot dan een Zenith en ook een andere aansluiting. Als je het slot eraf wilt halen zul je de breekmoer eruit moeten draaien, maar dat gaat meestal erg lastig, omdat er geen uitsparing voor een schroevendraaier etc. inzit. Je kunt er ook nog voor kiezen om het kopje van de breekmoer eraf te slijpen hierbij moet je ook een stuk door het slot slijpen, vervolgens kun je het slot eraf schuiven en de moer met een tang eraf draaien.

groen is meestal de nul draad en rood komt waarschijnlijk van de accu en de rood zwart lijkt mij de geschakelde plus (komt pas spaning op als die op contact gaat) de zwarte gaat denk ik naar de bobine en de witte weet ik zo niet, maar ik weet niet zeker of dit zo klopt.
 
Ok, het contactslot heb ik eraf. Het hele stuurslot gedeelte van het contactslot is afgebroken en zit dus nog ergens in de voorvork. Het stuur beweegt weer naar rechts maar helemaal naar links enige weerstand. Ik zal het demonteren om te kijken wat hiervan de oorzaak is.

Er moet toch iemand zijn met een elektrisch schema van een peugeot zenith? Hoe kom ik hier aan?. Wel contact gehad met dealer maar die hebben hier geen info over??
 
Ter Info,

Heb van een andere zenith de bedrading kunnen bekijken. Zie plaatje; De zwart-wit draad is bij mij echter wit.

contactslot2za0.png
 
Back
Top