SBO Sprints - Algemeen vragen topic...

Status
Not open for further replies.
Hij is geloof ik al voorbij gekomen soort van, maar Goedenavond allemaal

Mag je in de sbo sprint met een verlaagde voorvork rijden ?? het gaat gewoon over de 70 cc klasse

Heb zelf ook al in de regelementen gekekenen vond dit:
2.2 Keuze en montage van voorvork, velgen, vering en remmen zijn vrij.

1.8 Wijzigingen aan het frame en/of motorblok mogen de wielbasis en zithoogte niet aanzienlijk verandert ten opzichte van het originele gehomologeerde model. .

zou iemand het mij met zekerheid kunnen vertellen....

Alvast bedankt
 
hoever is hij verlaagt?

praten we hier over 3cm of 6cm of meer???


Het gaat hier over een Sr voorvork :) het is niet zown groot stuk of zo, wacht eventjes fotootje erbij zoeken :)

[IR]http://i14.tinypic.com/4docj2c.png[/IR]

Niet mijn scoot, maar het zover verlaagd is die...
 
ik heb al eerder gezegdt ook ivm ophoogblokjes dat 4 a 5 cm het maximale is en niet meer want dan ga je gelijk naar de scooter special.
en ja voordat die vraag komt hoe ga je dat controleren doe ik dat heel simpel.
bij twijfel ga ik gewoon op zoek naar een orgineel model en meet de hoogte op.
blijkt het niet te kloppen dan ben je en je punten kwijt en je wordt naar de scooter special gepromoveerd.

3.5 De deelnemer is altijd zelf verantwoordelijk voor het reglementair zijn van de machine en kan geen rechten ontlenen aan de technische keuring.
 
is dit niet duidelijk dan?

3.8 Keuze van brandstof en olie is vrij.

wanneer iets anders is in de desbetreffende klasse staat dat in het specifiek technisch reglement.( daar is een s.t.r namelijk voor ):*

nee dat was niet duidelijk genoeg, aangezien wat er in de super special staat.

maar ik mag dus in de special klasse elke brandstof toevoegen, als het maar geen lachgas is (dus geen N2O).


sorry dat ik vervelend ben :p
 
het moet gewoon brandstof zijn en niet doormiddel van drukvulling worden toegevoegd.
dat is alleen toegestaan in de super special.
je mag dus gewoon die shizzle bij je benzine gooien.
 
Last edited:
kenny ,, ik heb inclusief 10 inch wiel ipv 13 en verlaagt ongeveer 12 cm laten zakken

zou ik dan nu dus naar special klasse moeten:S

2.2 Keuze en montage van voorvork, velgen, vering en remmen zijn vrij.

dat is wat is las op technish regelemend dus heb het nevves dat verandert

alvast bedankt


edit : 1.8 Wijzigingen aan het frame en/of motorblok mogen de wielbasis en zithoogte niet aanzienlijk verandert ten opzichte van het originele gehomologeerde model. .

dat vondt ik nog wel zojuist
 
special klasse : is dat de klasse van alle sliders ,, (titus) enzo

wel raar vindt ik dat in het regelemend dan staat dan voorvork en vering vrij is
 
klopt, dan kan je bv een ander voorvork nemen dan een std, mits die de zithoogte niet aanzienlijk veranderd, lijkt me toch vrij duidelijk.
 
kenny ,, ik heb inclusief 10 inch wiel ipv 13 en verlaagt ongeveer 12 cm laten zakken

zou ik dan nu dus naar special klasse moeten:S

2.2 Keuze en montage van voorvork, velgen, vering en remmen zijn vrij.

dat is wat is las op technish regelemend dus heb het nevves dat verandert

alvast bedankt


edit : 1.8 Wijzigingen aan het frame en/of motorblok mogen de wielbasis en zithoogte niet aanzienlijk verandert ten opzichte van het originele gehomologeerde model. .

dat vondt ik nog wel zojuist
bij de keuze van de voorvork kan iemand ervoor kiezen om van een mono naar een duo voorpoot te gaan bv.
als je dat doet is het jou keus en is het ook aan jou om de orginele hoogte te waarborgen, en 12 cm is niet aanzienlijk meer.
hierover ben ik duidelijk genoeg geweest en ga er ook niet meer over in discussie.
 
Op het inschrijvings formulier moet ik het type scooter invullen waarmee ik ga rijden. Dit kan in de loop der tijd bij mij veranderen maar dat is niet zeker. Maakt dit uit?

Dit lijkt mij niet zo'n groot probleem maar dacht laat ik het toch voor de zekerheid vragen.

Alvast bedankt
 
Op het inschrijvings formulier moet ik het type scooter invullen waarmee ik ga rijden. Dit kan in de loop der tijd bij mij veranderen maar dat is niet zeker. Maakt dit uit?

Dit lijkt mij niet zo'n groot probleem maar dacht laat ik het toch voor de zekerheid vragen.

Alvast bedankt
nee maakt niet uit zolang het maar in dezelfde klasse is.
 
Eventjes een vraagje:

Ik wil een peugeot blok onder een ice frame gooien. Ik sta al ingeschreven bij de Scooter special, kan ik hier dan inblijven of moet ik naar Super special?

Artikel 2 - Specificaties Technisch Reglement Scooter Special

2.1 De scooter moet voldoen aan het algemeen technisch reglement.
2.2 Niet-vermelde onderdelen in het algemeen reglement mogen niet veranderd worden.
2.3 De cilinderinhoud mag de 70cc niet overschrijden.
2.4 De montage van een killswitch is verplicht. Deze moet doormiddel van een trekkoord aan de rijder zijn bevestigd.
2.5 Borging is verplicht (zie art 3.1 algemeen technisch reglement)
2.6 Wijzigingen aan het originele frame en aanpassing van de wielbasis is toegestaan indien de constructie goed en veilig is.
2.7 De wielbasis mag maximaal 1800mm bedragen.
2.8 Minimaal 10” velgen.

Ik zie hier nergens dat het blok bij het homologeerde model hoort ofzo.
 
let op let op let op


in de A.L.V van de mon ( algemene leden vergadering ) hebben we te horen gekregen dat alle startbewijzen met 10 euro omhoog gaan voor volgend jaar.
dit gaat in vanaf 1 december dus wie geen 135 euro wil betalen voor zijn startbewijs moet snel zijn en zorgen dat alles in orde is.
de bestaande rijders hoeven ook geen keuring meer te doen, dus het is een kwestie van inschrijven op de site, betalen, sturen wij de papieren naar je op en als alles optijd weer terug is leveren wij het in bij de mon voor 1 december.


let op let op let op
 
het invullen van scooter merk + type is niet vast toch ?

je kan toch ook met een andere scooter opkomen inplaats van de scooter die je invult op het formulier.
Ik twijfel namelijk nog of ik met de street op kom of met een ander scooter model.

groetjes
 
Hey,

De wielbasis mag in de Scooterspecial 1800mm zijn. Word dit gemeten 'van 'bandrand tot bandrand' of van center voorwiel tot center achterwiel?

Bedankt
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top