SBO Sprints 08 - Algemene vragen topic

Status
Not open for further replies.
Mag dit zo?

DSC00456.jpg


DSC00457.jpg


Bij die laatste, hier kom je totaal niet bij want hier hangt de carb voor.
 
het gaat erom dat je er niet met je vingers tussen kan komen.
dat de carb er boven hangt betekend nog niet dat het dan niet kan.

niet goed dus helaas.
 
Kenny,

Mijn zadel heeft 2 uitsteksels aan de achterkant(sonic) nu heb hier een borgclip doorheen zodat hij niet open kan. is dit goedgekeurd?

en mijn overloop keihin.moet ik dan de nippel bij de vlotterbak en beiden aan de zijkant?? want heb ze maar voor de zekerheid alle 3 gedaan, maar weet niet of dit zo hoort?
 
Kun je deze week nog overschrijven van scooter special naar scooter 70 voor op Meppel?

Als je je buddy loszit mag je deze dan vastmaken met een tywrap?
 
Mag ik in de scooter 70 klasse bij een aerox het omgelaste subframe door middel van 2 boutjes vast zetten aan mijn frame? Daarmee voorkom ik de speling van mijn blok omdat ik achter met een staaf rij.
 
Kenny,

Mijn zadel heeft 2 uitsteksels aan de achterkant(sonic) nu heb hier een borgclip doorheen zodat hij niet open kan. is dit goedgekeurd?

en mijn overloop keihin.moet ik dan de nippel bij de vlotterbak en beiden aan de zijkant?? want heb ze maar voor de zekerheid alle 3 gedaan, maar weet niet of dit zo hoort?

zolang hij vast zit is het goed,je carb overloop moet allemaal naar een resevior lopen.

Kun je deze week nog overschrijven van scooter special naar scooter 70 voor op Meppel?

Als je je buddy loszit mag je deze dan vastmaken met een tywrap?

Als hij daar mee stevig vast zit is dat geen probleem.

Mag ik in de scooter 70 klasse bij een aerox het omgelaste subframe door middel van 2 boutjes vast zetten aan mijn frame? Daarmee voorkom ik de speling van mijn blok omdat ik achter met een staaf rij.

Dat mag zolang het maar geen invloed heeft op de veiligheid.
 
Is de rotor het draaiende deel geillustreerd op de volgende foto voldoende afgedekt?

[ir]http://www.mostwantedsprinters.nl/kees/HPIM3640.JPG[/ir]

De strip is goed,alleen moet je even zorgen dat de strip de moer volledig afdekt.

Ik raak een beetje verward. Ik heb namelijk na deze opmerking gezorgd dat de strip langs de moer heen gaat, en is deze volledig afgedekt. Echter begrijp ik uit het bericht hierboven dat de complete rotor afgedekt moet worden ?

Zoals geillustreerd op onderstaande foto is dus dan niet goedgekeurd?

Afbeelding0172.JPG


Heb geen foto van mijn rotor bescherming momenteel, maar is exact hetzelfde.
 
nee, dat hoeft niet. alleen op de foto van DJARCO zit de deksel erbij op gemonteerd. dat betekend dus dat er nog andere delen meedraaien die er bij jullie niet op zitten. daarom mag het dus niet op de manier zoals hij het heeft.
als je er verder niks op hebt zitten is een strip voldoende. dan gaat het er alleen om dat de moer er niet afloopt.
ik heb nog niemand gezien die met handschoenen aan in een binnenrotor past.
 
Ook gelijkde zelfde vraag van mijn kant

http://www.mostwantedsprinters.nl/frank/afdekplaatje.jpg

Is deze dan ook niet goed ??

Moet de gehele rotor dus zijn afdekt ? of nog steeds alleen de moer ik heb dat niet goed uit het regelement kunnen halen.

Alleen de moer. met een voledig harde strip bijv :alu,koper,staal,of water pomp deksel of ac deksel,de ac deksel wordt goed gekeurd om dat deze de volledige rotor opsluiten en steviger zijn dan een stukje plastic strip.

Ik raak een beetje verward. Ik heb namelijk na deze opmerking gezorgd dat de strip langs de moer heen gaat, en is deze volledig afgedekt. Echter begrijp ik uit het bericht hierboven dat de complete rotor afgedekt moet worden ?

Zoals geillustreerd op onderstaande foto is dus dan niet goedgekeurd?

Afbeelding0172.JPG


Heb geen foto van mijn rotor bescherming momenteel, maar is exact hetzelfde.


Jullie strip is goed, het probleem bij de bovenstaan de foto is dat de waterpomp aandrijver ook draait,en daar dus niet afgeschermd is.
 
Alleen de moer. met een voledig harde strip bijv :alu,koper,staal,of water pomp deksel of ac deksel,de ac deksel wordt goed gekeurd om dat deze de volledige rotor opsluiten en steviger zijn dan een stukje plastic strip.




3.11 Draaiende delen van de ontsteking, de koppeling en de transmissie moeten deugdelijk zijn afgeschermd. De voorkeur gaat uit naar een metalen/aluminium strip die voor de moer langs bevestigd is waarmee het draaiende deel vast zit.


"Voorkeur" Ik heb een plastic strip en zo als ik de regels lees is alu niet verplicht. (vorig jaar was deze regel precies hetzelfde en heb ik ook met de plastic strip gereden.)

*edit*

Om Discussie met me friendje Arthur te voorkomen toch lekkereen alu stripje gemaakt ;)
 
Last edited:
het moet nog steeds stevig zijn. als iets in onze ogen niet stevig is wordt je soweiso afgekeurd, al is het van goud.

reageren is hier nog steeds niet toegestaan !!!
 
Kenny heb je mijn mailtje gehad van de overschrijving van Scooterspecial naar Superspecial?

Ik had met de MON gebeld en die zeiden dat het wel zou lukken voor het weekend om me over te schrijven.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top