SBO Sprint - Slapgeouwehoertopic #47

Status
Not open for further replies.
1000euro? Gulden bedoel je?

En er valt wel genoeg vermogen uit zo'n ding te halen ;) op het circuit rijden gaat er iig vrij goed mee, op de sprint is het niks (spreek uit ervaring)...
 
Forum Members;

Aankomende sprint Zwolle ga ik van de partij zijn met m'n jongere broer als rijder. Heb zelf vroeger Jubbega gereden en deelgenomen aan scooterweekend Lelystad (oldskool) en oa Speelmansplaten. Begrijp dat er inmiddels een aantal dingen veranderd zijn op het gebied van veiligheid....

In Zwolle willen we met een daginschrijving gaan rijden en als het bevalt volgend jaar heel seizoen gaan rijden. Enig probleem is het outfit. Motorpak kopen is nogal een dure uitgave (lenen van een pak is lastig aangezien m'n broer vrij klein is en maar 50 kg weegt). Is er hier wellicht iemand die een kleine maat te koop/leen heeft of een ander geschikt outfit?

niemand?+ralf+
 
Denk niet dat iemand graag een racepak a paar honderd euro uitleent aan iemand die die niet kent? Met niet eens de garantie dat je hem heel terug krijgt....

Tevens is de maat nogal een probleem ;)

Maar miss het een idee om bijvoorbeeld naar "Motoroutlet Breda" te gaan... daar heb je mooie pakkies hangen van 100euro tm... (zo duur als je zelf wilt)
 
Naja hij bedoeld als beide vlakken 100% recht en egaal zijn heb je in theorie geen pakking nodig, maar in de praktijk kunnen we er maar beter wel pakking tussen smeren ;)
 
En even een noob vraagje er achteraan:

Als de beker waar ik het lager tegenhoud de krukas wang voorsteld, hoe moet het lager dan op de krukas zitten ? Met de open kant of de dichte kant tegen de krukaswang aan ?

[ir]http://i567.photobucket.com/albums/ss116/FlyMelvK/DSC_0001-2.jpg[/ir]
Dichte kant richting krukaswang, open kant richting smeerkanaal (Lijkt mij het meest logische)

[ir]http://i567.photobucket.com/albums/ss116/FlyMelvK/DSC_0002-2.jpg[/ir]
Open kant richting de krukaswang, lijkt mij niet logisch

En kan dat dikke lager vet erin blijven zitten ? Kan dat niet het smeer kanaal verstoppen ofzo ?

Heb in mijn hoofd wel de kennis zitten om het allemaal te vervangen, maar dit puntje was me even niet duidelijk. Ga morgen een poging wagen om het zelf te doen.
 
Joh iedereen moet het leren toch ? Er is nooit tijd geweest bij ons om samen met mn baas een blok te reviseren. En ik werk nu niet meer in scooterzaak dankzij mijn ongeluk.

Maar bedankt voor je antwoord, ben er veel mee op geschoten!
 
Hee, in principe moet de openkant naar buiten. Maar opzich maakt het niet heel veel uit.
Dus de dichte kant moet naar de krukas.

Sommige mensen geven hier nuttige antwoorden!:)
 
Ik doe de open kant richting richting de krukwangen en de kooi richting de keerring. Naar mijn idee wordt het lager op die manier beter gesmeerd. Toch heb ik mensen het wel eens andersom zien doen (en dan praat ik niet over beunhazen). Imo maakt het niet zo uit...

Vet haal ik er wel altijd uit, je oliekanaal zal niet snel verstopt gaan zitten maar het is erg slecht voor de bougie.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top