SBO Sprint - Eindhoven - 23 September

Niek

Well-Known Member
Ook deze sprint kan dit seizoen niet ontbreken. Laatste sprint van het seizoen en hopen op hetzelfde weer als vorig jaar :W

We zijn nog druk bezig maar de datum komt langzaam dichtbij dus het word tijd voor een topic.

Zelfde locatie als vorig jaar, mooie strakke baan van meer dan 400m recht uit :W
Dit jaar proberen we wel aan de andere kant te sprinten wat vorig jaar niet lukte ivm de trailers die op de baan stonden. Daardoor komt er ook 1 groot rennerskwartier ipv 2 gescheiden.

Bij deze nog even op een rijtje wat er allemaal te doen is:

Waar: De Schakel, Industrieterrein Acht

Wanneer: 23 September 2007

Activiteiten:

- 150 m SBO sprint met startsysteem en tijdsmeting

- Testbank

- Frietkraam

- Mobiele EHBO post van het rode kruis

- Wc's

- Diverse prijzen voor winnaars sprinten en hoogste vermogen.


Tijdschema


8:00-10:30 inschrijven + keuren


10:00-12:30 kwalificatie


12:30-13:00 Stuntteam


13:00-16:30 kwalificatie


16:30-17:00 Stuntteam


17:00-18:00 finale sprints


18:00-18:15 Burncontest


18:30 prijsuitreiking


GEEN daginschrijvingen


Entree

EUR 3,-

Rijder + monteur krijgen gratis toegang, overige mensen in de auto/bus moeten de normale entree prijs betalen.


Politie zal rondom het terrein rond rijden en controleren op rijgedragd/helm etc. Zolang je je dus aan de verkeersregels houd is er niks aan de hand (dus ook opgevoerde scooters lopen risico aangehouden te worden).

Verder gelden er op het terrein de Algemene gedragsregels uit het SBO reglement. Burn-outs zijn alleen toegestaan bij de start om de banden om te warmen en na afloop van de sprints op het stukje klinkergebied op aangeven van de organisatie. Er word niet geburnd op dat stukje tot er dus toestemming voor word gegeven!. Ook dit jaar een zero-tolerance beleid.

Routebeschrijving

Vanuit Richting Den Bosch:

A2 richting Maastricht, bij knooppunt Ekkersweijer (bij Best) Randweg Eindhoven/Maastricht (A2) aanhouden, vervolgens op de A2 pak je afslag 29, Eindhoven Airport/Industrieterrein Acht.
Stoplichten bovenaan linksaf, 3e stoplicht linksaf.

Vanuit Richting Tilburg:

A58 richting Maastricht/Eindhoven (A2) aanhouden, vervolgens op de A2 pak je afslag 29, Eindhoven Airport/Industrieterrein Acht.
Stoplichten bovenaan linksaf, 3e stoplicht linksaf.

Vanuit Richting Maastricht(A2)/Venlo(A67)/Turnhout(E24/A67):

Bij knooppunt Leenderheide A2 richting Randweg Eindhoven/Amsterdam aanhouden, afslag 29 Eindhoven Airport/Industrieterrein Acht.
Stoplichten bovenaan rechtsaf, 2e stoplicht linksaf.

Vanuit Richting Nijmegen:

A50 Richting Eindhoven, einde A50 stoplichten rechtdoor, 1e stoplicht rechts de A58 richting Tilburg/Randweg Eindhoven. Vervolgens richting Randweg Eindhoven/Maastricht (A2) aanhouden.
Op de A2 afslag 29 Eindhoven Airport/Industrieterrein Acht, stoplichten bovenaan linksaf, 3e stoplicht linksaf.

Als je op het industrieterrein komt moet je om De Schakel heenrijden, de ingang is aan de Noord-zijde, aan de Zuid-zijde is geen ingang.
Als je het industrieterrein oprijd moet je dus eerst omrijden zoals hieronder staat aangegeven!
Zie foto (klikbaar)



303lcuh.jpg


Paar foto's van 2006

200-1159202796.jpg


200-1159202958.jpg


200-1159203121.jpg



Hopelijk gaat alles net zo goed als de laatste sprint en hebben we een top afsluiting van het seizoen :W



Gr Niek
Organisator SBO Sprint Eindhoven 2007
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Thuisbaantje :p
Uiteraard van de partij!
Vorig jaar vond ik het zeer geslaagd, met ook veel leuke inschrijvingen in de Super Special klasse. Deze locatie is echt super met die lange strook asfalt.
Hopelijk wordt het dit jaar weer zo'n succes!
 
Ben hier vlede jaar voor het eerst hier wezen kijken! Zag er toen erg goed uit allemaal! En nu sta ik er zelf tussen 8) Aanwezig dus.
 
Goed bezig niek, heb er veel zin in. Kan er niet een betonplaatje oid geregeld worden voor de brun outs? Mijn bandje gaat 100% op hoe dan ook :p
 
Nee, ik ga er echt niks voor regelen, ik heb geen zin om een paar duizend euro schade aan me broek te krijgen omdat er zo nodig geburnd moet worden, op het terrein word gewoon niet geburnd buiten de start.

Mensen die willen burnen mogen lekker buiten de hekken op eigen risico hun bandje op roken.
 
Vorig jaar was er ook al iemand die het nodig vond om in het rennerskwartier zijn band op te roken :p.

Ik heb nu al zin in deze meeting :W
 
Vorig jaar was er ook al iemand die het nodig vond om in het rennerskwartier zijn band op te roken :p.

Ik heb nu al zin in deze meeting :W

Klopt, maar die persoon heb ik van het terrein gestuurd, eerst grote mond geven maar na 10 minuten liep hij wel met de aanhanger in zijn hand het terrein af. Vrij simpel, niet aan de regels houden op zo'n manier (rijden + wheelie in druk rennerskwartier + burn) is wegwezen.
 
Burnouts als Sittard is in Eindhoven simpelweg niet mogelijk... of één keer en nooit weer er rijden + een flinke schadeclaim. Het is een prachtige baan, Eindhoven is blij met onze komst voor het tweede jaar, dus mogen we niet zomaar even verpesten.

Burnouts om het jaar af te sluiten is ubertof, maar in Eindhoven is het helaas een no-go...
 
Back
Top