Sbo slapgeauwhoer topic #9

Zat een scheur in de buddybak dus hadden we er een spanband omheen gedaan zodat hij niet ging schuiven. En die bleek toen los te zitten. Ik had al aardig wat rondjes erop zitten totaal dus vond het toen wel best geweest. Had al goed last van me handen omdat ik er wat te krampachtig erop zit nog :p

Waar reden jullie mee?
 
Ik reed met, wss de meest brakke uitziende NSF ooit :)
Alsook die met de witte Metrakit was bij mij en die met die groene Kawa KX80.

Je ging aardig rond voor de eerste maal op circuit!
 
Dank je! Ik reed trouwens op de witte jog hoor, dat je niet in de war bent.

Had je die nsf met 2takt? Zwart/rood pak? En die witte, was dat die steeds knalde uit de uitlaat? Dat ding liep ook goed hard zeg, die vloog mij voorbij op het rechte stuk.
 
Dat je op de witte Jog reed had ik door. Ik vroeg je net wat je aan de kant deed :)
Desalnietmin vond ik dat hard zat reed voor de eerste maal!

Klopt, NSF is van mij.
Witte is van Nicolas, zit een CRF 150R motorblok op. Levert net geen 25 PK.
 
Oh ja, is ook zo. Het is al laat voor mij.

Ik moet er alleen nog iets meer langs hangen, ik raakte wat te vaak het het kickstarter deksel met de bochten links om. Met die nsf-jes kun je ook mooi plat door de bochten. Maar dat ding jou liep toch ook wel behoorlijk door?
 
Die loopt redelijk goed ja. Op de bank 21.6 PK, gecorigeerd meen ik.
Maar is net wat te veel. Gans de ophaning waar normaal 8PK opzit, vind dit niet fijn meer.
Alsook mijn gewicht is niet gemaakt voor die vork en schokker. Ik moet er eens dringend tijd voor maken
om wat leuks te zoeken :)
 
Dat word me toch net wat te duur.
Veel standaard zit er niet meer op.
- Motor van een CRF 150 R
- Öhlins voorvork + achter schokker
- Eendelig gegoten brembo klauw
- Magnesium wielen
- En nog veel prut
 
Beste scooter-race fans,

Wij ( Mitchell, Ge, Sarik ,en ik hebben het afgelopen weekend bij de SOBW gereden op het junior circuit op assen.
Op deze dag een hoop lol gehad en een goed gesprek met mensen van de SOBW.
Zoals ik, en veel van jullie hier hebben we mooie tijden gekend bij de SBO. Echter over afgelopen jaar moet er denk toch de conclusie getrokken worden dat veel races voor veel mensen iets te ver zijn geweest en dit heeft geresulteert in een matige opkomst wat voor de organisatie niet leuk is maar ook niet voor de deelnemers.
Om het tij nog enigszins op tijd te keren heb ik afgelopen week gevraagd of het bij de SOBW mogelijk zou zijn om een apart klassement bij te houden waarbij alleen de races op zon en feestdagen mee tellen voor het kampioenschap. Dit om de reden dat veel mensen in scooterzaken werken en gewoon moeten werken op zaterdag.(natuurlijk kun je ook gewoon alle wedstrijden bij de sobw mee gaan doen)
Dit zou volgens mij voor veel mensen een goede oplossing kunnen zijn.
Laat even weten wat jullie hiervan vinden.

Met vriendelijke groet, Jos Koelewijn

PS,alle mensen die jarenlang het racen bij de SBO mogelijk hebben gemaakt hierbij nogmaals bedankt voor die mooie jaren!
 
Last edited:
Beste scooter-race fans,

Wij ( Mitchell, Ge, Sarik ,en ik hebben het afgelopen weekend bij de SOBW gereden op het junior circuit op assen.
Op deze dag een hoop lol gehad en een goed gesprek met mensen van de SOBW.
Zoals ik, en veel van jullie hier hebben we mooie tijden gekend bij de SBO. Echter over afgelopen jaar moet er denk toch de conclusie getrokken worden dat veel races voor veel mensen iets te ver zijn geweest en dit heeft geresulteert in een matige opkomst wat voor de organisatie niet leuk is maar ook niet voor de deelnemers.
Om het tij nog enigszins op tijd te keren heb ik afgelopen week gevraagd of het bij de SOBW mogelijk zou zijn om een apart klassement bij te houden waarbij alleen de races op zon en feestdagen mee tellen voor het kampioenschap. Dit om de reden dat veel mensen in scooterzaken werken en gewoon moeten werken op zaterdag.(natuurlijk kun je ook gewoon alle wedstrijden bij de sobw mee gaan doen)
Dit zou volgens mij voor veel mensen een goede oplossing kunnen zijn.
Laat even weten wat jullie hiervan vinden.

Met vriendelijke groet, Jos Koelewijn

PS,alle mensen die jarenlang het racen bij de SBO mogelijk hebben gemaakt hierbij nogmaals bedankt voor die mooie jaren!

klinkt inderdaad leuk,
misschien handig voor de mensen wat het inschrijf geld etc zit en met jaar licentie blablabla:)

ik zie het opzich wel zitten ondanks dat voor mij altijd rijden is:)
 
Als we op zondag bij de SOBW terecht kunnen dan zal het Fred Motoren team ook wel weer in ere hersteld worden I guess. Maar met deze brakke organisatie en de gemiddelde afstanden naar circuits peins ik er niet over!
 
Je bedoelt dat die streetmagic wel tot in de puntjes verzorgd was? LOLOLOL

Eerlijk?
100_1567.JPG


over de kleurstelling zeg ik liever niets, maar verzorgd was die toch een beetje?

NSf viel ook ooit mee eigenlijk:

DSCN4633.JPG


Beetje te weinig budget om ook het esthetische aspect in orde te houden.
 
Ik zag op de site van 2race staan dat er in het weekend van 6 en 7 oktober een race weekend word georganiseerd op spa-francorchamps. Kan iemand mij vertellen hoe de training van zaterdag in zijn werk gaat en wat deze kost? Alvast bedankt!
 
'Ja ik ga zelf ook maar ik ga niet rijden, gisteren is weer mijn uitlaat stuk gegaan en kan het inschrijfgeld van dat weekend ook gebruiken om onderdelen te kopen (nieuw zuigertje enzo).

Zal het even navragen!

Edit:

De tijd is iig van 's morgens 09:00 tot 's middags 16:30. De prijs laat ik je nog weten.
 
normaal is de prijs 40 euro meen ik voor de zaterdag.

Melvin pijp kapot? zag ook niet meer rijden in veldhoven met de sobw na de kwali.

Heb eventueel nog wel een 1400 in de aanbieding voor je.
 
Jup pijpie is kapot helaas..

a5uyt.jpg

Bedankt voor het aanbod, maar ik ga geen Stage 6 uitlaat meer kopen. Volgend jaar ga ik toch bij de SOBW rijden dus mag ik ook bijvoorbeeld een Malossi uitlaat. Die pak ik dan liever :p

Maar had me even aangesproken zaterdag :O Nu weet ik nog niet wie je bent :p

Zag trouwens in de rondetijden ook wel terug dat ik weer érg moest wennen aan de Dunlops ten opzichte van PMT, en in het achterhoofd houdende dat de baan nog een beetje vochtig was.

Snelste tijd van mij op Veldhoven is 53,938. Dit reed ik de vorige keer bij de SBO/2Race (wel met PMT's) en afgelopen weekend is het niet beter gegaan dan een lage 59.. Maar toen ik eindelijk wat vertrouwen in de Dunlops begon te krijgen merkte ik dus dat mijn uitlaat kapot was.

En tijdens de training was de baan erg glad en liep mijn scooter niet goed, bougiedop zat los in de bougiekabel :p
 
Back
Top