1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

SBO Races - Slapgeouwehoer topic #7

Discussion in 'Scooter Races' started by Niek, 7 May 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mitchell w

    mitchell w De Bonke

    Joined:
    16 January 2006
    Messages:
    710
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    heb een keer een rondje op patco ze brommer gereden het voelt net aan als dunlops vind ik. het mooie van pmt banden zijn ze waarschuwen voordat er wat gebeurt.met stage 6 en dunlops was je anders al lang onderuit gegaan.tog geeft de stage 6 slick iets meer grip maar niet veel.
     
    #1001
  2. Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

  3. mitchell w

    mitchell w De Bonke

    Joined:
    16 January 2006
    Messages:
    710
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    de 2000 nog niet in elkaar?
     
    #1002
  4. Advertenties - Gesponsorde links (Sign-up to remove)

  5. Pronk

    Pronk Pronk Racing Service

    Joined:
    21 January 2002
    Messages:
    7,761
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    38
    Nee nog lang niet helaas. Heb nog geen radiateur en weet nog niet welke schokbrekers ik wil hebben.
     
    #1003
  6. mitchell w

    mitchell w De Bonke

    Joined:
    16 January 2006
    Messages:
    710
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    oke jammer hoor. ik zou voor de nieuwe malossi gaan of die van polini. is gewoon hetzelfde maar iets goedkoper volgens mij
     
    #1004
  7. RonnieB

    RonnieB www.emby.nl

    Joined:
    5 August 2008
    Messages:
    1,679
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Dat pmt verboden moet worden in de basic ben ik absoluut op tegen, als jij ze te duur vind rij je toch fijn op dunlop.
     
    #1005
  8. mitchell w

    mitchell w De Bonke

    Joined:
    16 January 2006
    Messages:
    710
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    ron het moet wel een goedkope klassen blijven. beter kom je dan open 70 rijden:p
     
    #1006
  9. Patco

    Patco New Member

    Joined:
    21 April 2008
    Messages:
    343
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Dat doe ik toch ook? Weet niet waarom je je aangevallen voelt..

    Mitchell en Richard rijden hun PMT's in één race weekend weg. €150,- minimaal kost een setje. Ze zijn wel echt stukken beter maar ook erg prijzig en dat is tegen het principe van een opstap klasse.
     
    #1007
  10. mitchell w

    mitchell w De Bonke

    Joined:
    16 January 2006
    Messages:
    710
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    1 dag zal je bedoelen!
     
    #1008
  11. mike#69

    mike#69 stage 6

    Joined:
    22 March 2006
    Messages:
    73
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Laat die bandenkeuze in de s6 lekker zoals die is.als je pmt wilt rijden moet dat kunnen.ik rijd dunlop en dat bevalt me best goed.heb het idee dat er met de pmt niet sneller gereden word dan vroeger op dunlop.
     
    #1009
  12. Renssidiemaxi

    Renssidiemaxi New Member

    Joined:
    12 October 2009
    Messages:
    264
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0



    Mitch!!!!! eerst smeer je me Pmt banden aan en nu wil je ze gaan verbieden!!!:D
     
    #1010
  13. Patco

    Patco New Member

    Joined:
    21 April 2008
    Messages:
    343
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    PMT bandjes geven tov Dunlop of S6 bandjes in ieder geval meer voordeel dan een Aim teller tov een S6 teller:p
     
    #1011
  14. Bart#54

    Bart#54 Member

    Joined:
    27 December 2004
    Messages:
    959
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Met een set PMT's ging ik ruim 1sec. sneller dan op Dunlop's. Ze zijn daarintegen ook in 1 dag op, waar ik met de Dunlop's een heel seizoen over doe!!

    Ik vind de kosten ook te hoog worden, zeker voor een klasse als de stage6 cup.
     
    #1012
  15. race_typhoon

    race_typhoon New Member

    Joined:
    7 September 2001
    Messages:
    8,213
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ik doe al 3 jaar met een setje!!

    *ohw.. ik rijd al 2 jaar niet meer -:- *
     
    #1013
  16. MHRntt

    MHRntt TJ-tuning

    Joined:
    10 August 2001
    Messages:
    1,487
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Heb je dat op dezelfde dag onder dezelfde omstandigheden (weer, rijniveau e.d.) getest? Zoja, dan is een seconde dan wel erg veel.

    Ze zullen vast wel wat beter zijn, maar er zijn volgens mij nog steeds geen nieuwe records gezet op banen toch?
     
    #1014
  17. Tom.#86

    Tom.#86 TKTuning? PM!

    Joined:
    11 January 2004
    Messages:
    6,038
    Likes Received:
    18
    Trophy Points:
    38
    Hoe sloop je een setje PMT eigenlijk in 1 dag? Dat is mij nog niet gelukt.

    En wat voor compound gebruik je dan? Ik heb M voor en achter.
     
    #1015
  18. Bart#54

    Bart#54 Member

    Joined:
    27 December 2004
    Messages:
    959
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Wij (Jos,Mitch,Ge,Ik) reden op het begin met voor Soft en achter Medium. Allemaal rijden we ze in 1 dag op.

    En ik weet dat je met bandenspanningen veel kunt regelen maar feit is dat je (als je vooraan mee wilt strijden) ze elke dag moet wisselen.

    Ik hoorde wel eens een heel hoog aantal gebruikte setjes wat Blando er doorheen jaagt in een race weekend. Dat was meen ik 20 banden :D
     
    #1016
  19. MHRntt

    MHRntt TJ-tuning

    Joined:
    10 August 2001
    Messages:
    1,487
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Doordat hun meer gas geven als jij :*
     
    #1017
  20. Tom.#86

    Tom.#86 TKTuning? PM!

    Joined:
    11 January 2004
    Messages:
    6,038
    Likes Received:
    18
    Trophy Points:
    38
    Vertel me is iets nieuws joh :p.
     
    #1018
  21. g-one

    g-one New Member

    Joined:
    27 July 2004
    Messages:
    714
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    PMT is duidelijk de betere band t.o.v. de dunlop. Op juvaincourt heb ik ze getest t.o.v. de Dunlops.
    Voor de wat zwaardere cq aggresievere rijder lijkt mij een H achter en een S voor de beste optie.
    Het betere zit hem vooral in het vertrouwen dat de banden geven, ze waarschuwen en laten je leven als je over de grens gaat. Op juvaincourt scheelde het mij op een rondje van 1:05 zo'n 1,2 sec.
    Wat ik verplicht moest testen naar het vroegtijdig overlijden van de M achterband was de combi dunlop achter en 90/90 PMT S voor, dit scheepte maar 3 tot 4 tienden.
    Conclusie budgetair en competatief is de combi dunlop en PMT de beste optie.
    Ben het trouwens met Patrick eens dat een basic klasse basic moet blijven. Als je kosten kan besparen met een eenvoudige regel, voor bijvoorbeeld de banden moet je dat zeker doen.
     
    #1019
  22. RonnieB

    RonnieB www.emby.nl

    Joined:
    5 August 2008
    Messages:
    1,679
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ik voel me niet aangevallen, maar vind het gewoon onzin dat de PMT niet zou mogen in de basic. En de basic vind ik nou ook niet echt een budgetklasse.
    En als de PMT´s inderdaad verboden zouden worden dan kom ik indd lekker in de open70 mee cruise mitch !
     
    #1020
Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page