SBO Races - Slapgeouwehoer topic #7

Status
Not open for further replies.
heb een keer een rondje op patco ze brommer gereden het voelt net aan als dunlops vind ik. het mooie van pmt banden zijn ze waarschuwen voordat er wat gebeurt.met stage 6 en dunlops was je anders al lang onderuit gegaan.tog geeft de stage 6 slick iets meer grip maar niet veel.
 
Dat pmt verboden moet worden in de basic ben ik absoluut op tegen, als jij ze te duur vind rij je toch fijn op dunlop.
 
Dat pmt verboden moet worden in de basic ben ik absoluut op tegen, als jij ze te duur vind rij je toch fijn op dunlop.

Dat doe ik toch ook? Weet niet waarom je je aangevallen voelt..

Mitchell en Richard rijden hun PMT's in één race weekend weg. €150,- minimaal kost een setje. Ze zijn wel echt stukken beter maar ook erg prijzig en dat is tegen het principe van een opstap klasse.
 
Laat die bandenkeuze in de s6 lekker zoals die is.als je pmt wilt rijden moet dat kunnen.ik rijd dunlop en dat bevalt me best goed.heb het idee dat er met de pmt niet sneller gereden word dan vroeger op dunlop.
 
heb een keer een rondje op patco ze brommer gereden het voelt net aan als dunlops vind ik. het mooie van pmt banden zijn ze waarschuwen voordat er wat gebeurt.met stage 6 en dunlops was je anders al lang onderuit gegaan.tog geeft de stage 6 slick iets meer grip maar niet veel.




Mitch!!!!! eerst smeer je me Pmt banden aan en nu wil je ze gaan verbieden!!!:D
 
Laat die bandenkeuze in de s6 lekker zoals die is.als je pmt wilt rijden moet dat kunnen.ik rijd dunlop en dat bevalt me best goed.heb het idee dat er met de pmt niet sneller gereden word dan vroeger op dunlop.

PMT bandjes geven tov Dunlop of S6 bandjes in ieder geval meer voordeel dan een Aim teller tov een S6 teller:p
 
Met een set PMT's ging ik ruim 1sec. sneller dan op Dunlop's. Ze zijn daarintegen ook in 1 dag op, waar ik met de Dunlop's een heel seizoen over doe!!

Ik vind de kosten ook te hoog worden, zeker voor een klasse als de stage6 cup.
 
Met een set PMT's ging ik ruim 1sec. sneller dan op Dunlop's. Ze zijn daarintegen ook in 1 dag op, waar ik met de Dunlop's een heel seizoen over doe!!

Ik vind de kosten ook te hoog worden, zeker voor een klasse als de stage6 cup.

Heb je dat op dezelfde dag onder dezelfde omstandigheden (weer, rijniveau e.d.) getest? Zoja, dan is een seconde dan wel erg veel.

Ze zullen vast wel wat beter zijn, maar er zijn volgens mij nog steeds geen nieuwe records gezet op banen toch?
 
Hoe sloop je een setje PMT eigenlijk in 1 dag? Dat is mij nog niet gelukt.

En wat voor compound gebruik je dan? Ik heb M voor en achter.
 
Hoe sloop je een setje PMT eigenlijk in 1 dag? Dat is mij nog niet gelukt.

En wat voor compound gebruik je dan? Ik heb M voor en achter.

Wij (Jos,Mitch,Ge,Ik) reden op het begin met voor Soft en achter Medium. Allemaal rijden we ze in 1 dag op.

En ik weet dat je met bandenspanningen veel kunt regelen maar feit is dat je (als je vooraan mee wilt strijden) ze elke dag moet wisselen.

Ik hoorde wel eens een heel hoog aantal gebruikte setjes wat Blando er doorheen jaagt in een race weekend. Dat was meen ik 20 banden :D
 
PMT is duidelijk de betere band t.o.v. de dunlop. Op juvaincourt heb ik ze getest t.o.v. de Dunlops.
Voor de wat zwaardere cq aggresievere rijder lijkt mij een H achter en een S voor de beste optie.
Het betere zit hem vooral in het vertrouwen dat de banden geven, ze waarschuwen en laten je leven als je over de grens gaat. Op juvaincourt scheelde het mij op een rondje van 1:05 zo'n 1,2 sec.
Wat ik verplicht moest testen naar het vroegtijdig overlijden van de M achterband was de combi dunlop achter en 90/90 PMT S voor, dit scheepte maar 3 tot 4 tienden.
Conclusie budgetair en competatief is de combi dunlop en PMT de beste optie.
Ben het trouwens met Patrick eens dat een basic klasse basic moet blijven. Als je kosten kan besparen met een eenvoudige regel, voor bijvoorbeeld de banden moet je dat zeker doen.
 
Dat doe ik toch ook? Weet niet waarom je je aangevallen voelt..

Mitchell en Richard rijden hun PMT's in één race weekend weg. €150,- minimaal kost een setje. Ze zijn wel echt stukken beter maar ook erg prijzig en dat is tegen het principe van een opstap klasse.

Ik voel me niet aangevallen, maar vind het gewoon onzin dat de PMT niet zou mogen in de basic. En de basic vind ik nou ook niet echt een budgetklasse.
En als de PMT´s inderdaad verboden zouden worden dan kom ik indd lekker in de open70 mee cruise mitch !
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top