SBO Races - Slapgeouwehoer topic #6

Status
Not open for further replies.
Ik ben zelf benieuwd wie er allemaal naar Vaals gaan vanuit de SBO, zeker omdat dit voor mij ook een Baan naast de deur is.
 
Met de karts van daar kun je overal volgas door de bochten had ik gehoord.
Verder ken ik het circuit zelf niet, ik kan misshien, als er liefhebbers zijn, foto's van de baan gaan maken.
 
Baan is inderdaad 600 nog wat meters.
Hij is inderdaad kort en smal, maar de vraag is of die te smal en te kort is. Ook moet de kom die er in ligt met die heuvel wel veilig zijn.

Dat is dus ook de reden dat ik er nu ga rijden en het zo first hand kan meemaken :)
Ik wil absoluut dat we alleen op veilige banen kunnen rijden waar het ook nog een beetje leuk is. Als we hier gaan rijden is het denk ik wel een van de meest technische en uitdagende banen die we hebben :)

@ Ron, foto's zijn altijd leuk en zorg dat je racert af is dan gek :p
 
Mijn racert is dan nog niet af :p
Maar ik zal anders even deze week langsgaan schiet ik wat foto's en zet ik ze hier wel neer.
 
Dat denk ik ook :p

Voor die 50 euro mag je overigens ook met 2 man rijden das wel naais denks.

Btw op deze dagen:
SATURDAY 6 – 13 – 20 – 27 NOVEMBER
Inscriptions : from 8.30
Free practice : 9.00-12.00 and 13.00-17.00

Kan je rijden op Spa :)
Dus het weekend van 6 en 7 kan je Spa-Vaals doen :p

Heb je toevallig al een 2e tim? :D
 
het beuner gehalte zal daar hoog zijn, Wij wilde er ook langs gaan.
Zelf zat ik te denken aan een straat band op me cross scooter te leggen en gewoon te knalle, haal je de bocht niet kun je altijd veilig rechtdoor :p
 
het beuner gehalte zal daar hoog zijn, Wij wilde er ook langs gaan.
Zelf zat ik te denken aan een straat band op me cross scooter te leggen en gewoon te knalle, haal je de bocht niet kun je altijd veilig rechtdoor :p

Brilliant idee :)
 
Ja Aart en we rijden ook weer op zijn Derbi :).

Je mag wel op mijn Pitbike als je wil. Moet je alleen even mailen of 125cc 4-takt ook mag :)

Dan neem ik hem zo voor je mee.

Nah pitbike is nix voor mij :D
Ik kom anders wel lkkr fotos maken als het mooi weer is.
 
nee ben niet zo van het 4 takt gebeuren:p
Als een stage 6 cup racer eenmaal in elkaar staat zullen er volgens mij niet veel ECHT hoge kosten meer bijkomen. ( tenzij die vastloopt ofzo / je alles kapot crasht natuurlijk )

@Lenna, heb nog een complete stage6 basic scooter voor je. Als je interesse hebt hoor ik het wel.
 
Bedankt voor de tip!
Is deze baan breed zat om een beetje degelijk in te halen?
En wat was jouw ervaring op dit circuit.

Ik denk dat je niet korter cq kleiner moet willen als Veldhoven.
15 jaar geleden stond het brommerracen nog in de baby schoenen, de snelste mannen hadden toen 12 pk, zelfs dat was als een beetje veel voor oldenzaal.
ik reed toen sportklasse, en gebruikte de 4e versnelling niets eens.

kortom korte baan, snelle rondes minder rijders per klasse mogelijk.
lage gem. snelheid weinig uitdaging en mogelijkheden, denk dat de rijders er snel klaar mee zijn.
Is Genk niet weer eens benaderbaar?
 
het nieuwe circuit in mettet (België) is misschien wel iets of is dit toch wat te groot voor scooters? Kostprijs was 4000€ om af te huren zonder verzekering had ik ergens opgevangen
 
Een jaar of drie geleden werd gezegd dat banen onder de 1km aan lengte niet echt voor de snelheden van de SBO geschikt waren.... (zei Kenny).

Ik denk niet dat je met zoveel man op zo'n mini-baan wil rondploegen... Eén goeie glijder en je bent over 3 stukken asfalt gegleden (bij wijze van spreken...)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top