SBO Races - Slapgeouwehoer topic #5

Status
Not open for further replies.
Nou wij zijn weer thuis. Sorry dat wij bij aankomst op onze scooters door het rennerskwartier reden.

Achteraf toch nog de weg gevonden... Pff waren helemaal de verkeerde kant op gereden haha. Nog bij de luchtmachtbasis de weg gaan vragen want ik wist dat daar voor bij de poort zo'n microfoontje staat. Ik op die knop drukken en vraag of ze me de weg kunnen vertellen, doen ze de poort open 8P


Vriend van mij heeft trouwens foto's gemaakt. Als ik die van hem krijg zal ik ze hier wel posten.
 
Dit is echt een aanrader voor iedereen die enigzins een betrouwbare scooter heeft.
Het circuit is, ondanks dat het ruim is, nog best een uitdaging om op te rijden.

Hopelijk wordt de SOBW nu eindelijk eens verstandig en zetten ze de scooters vooraan ipv hun "koningsklasse" de expi's.
Het was altijd een behoorlijke slalom om die expi's heen bij de start. :p
 
Helaas Geen eerste startrijen voor de scooters, ondanks dat de overall overwinning een scooter was.
Opzich begrijpelijk aangezien er maar 8 scooters of zo aan de start stonden in 2009, waarvan er 7 langzamer waren als de eerste 10 van de expi.

Maar goed......het wordt zelfs nog een hele uitdaging om start nummer 1 te krijgen.
Aangezien dit betekend dat je vanaf pole mag vertrekken.
Ik heb ze voorgesteld ons wel nummer 1 tegeven maar ons achter de expi en eventueel de formule op te stellen.
Ik ben benieuwd.
 
Helaas Geen eerste startrijen voor de scooters, ondanks dat de overall overwinning een scooter was.
Opzich begrijpelijk aangezien er maar 8 scooters of zo aan de start stonden in 2009, waarvan er 7 langzamer waren als de eerste 10 van de expi.

Maar goed......het wordt zelfs nog een hele uitdaging om start nummer 1 te krijgen.
Aangezien dit betekend dat je vanaf pole mag vertrekken.
Ik heb ze voorgesteld ons wel nummer 1 tegeven maar ons achter de expi en eventueel de formule op te stellen.
Ik ben benieuwd.

Het gaat eigenlijk niet eens om de uiteindelijk behaalde plek.
Maar door het hogere koppel van de 70cc cilinders knallen de scooters gewoon veel harder van hun plek.
En de expi's lopen meestal net iets harder omdat ze nog iets langer kunnen vertanden en wat later kunnen remmen door de grotere schijven die ze hebben.
 
Expi's later remmen dan scooters? Jij zal vast meer ervaringen hebben met het rijden tegen expi's dan ik, maar de keren dat ik die dingen ben tegengekomen op de baan ging ik altijd veel later in de remmen. :? Ze zullen misschien meer remkracht hebben maar met een scooter stuur je volgens mij toch sneller in omdat je niet hoeft te schakelen etc.
 
De snelle jongens hebben het rempunt net een paar meter verder liggen dan mijn rempunt.
Maar ik ben waarschijnlijk ook geen extreem late remmer, ik zit denk ik net iets later dan gemiddeld.
 
Het gaat eigenlijk niet eens om de uiteindelijk behaalde plek.
Maar door het hogere koppel van de 70cc cilinders knallen de scooters gewoon veel harder van hun plek.
En de expi's lopen meestal net iets harder omdat ze nog iets langer kunnen vertanden en wat later kunnen remmen door de grotere schijven die ze hebben.

Het voordeel van de expi komt boven de 80/90 km/u en komt door is hun luchtverstand, verder zijn ze stabiler in de snelle bochten. Verder liggen de lijnen, rempunten en uitacceleerpunten redelijk gelijk aan de scooters.
Verder maken de mannen/vrouwen/jongens en meiden die aan de gashendel draaien het verschil. Caine en Wilco waren zowel met remmen, bochtensnelheid als het moment van gasgeven net zo snel of sneller als de snelste expi fietsen, de expi fietsen waren iets sneller vanaf het moment dat ze het rechte stuk op kwamen tot het rempunt aan het einde van het rechte stuk.

kortom o tot 80 scooter iets sneller > 80 de expi.
verder heeft een scooter het voordeel, altijd maximaal vermogen te hebben door de vario, bij inhalen geeft dit erg grote voordelen t.o.v. de schakelmachines die alternatieve lijnen moeten vinden met een kleine powerband. wat je vaak direct terug vindt in een mindere rondetijd.
 
De snelle jongens hebben het rempunt net een paar meter verder liggen dan mijn rempunt.
Maar ik ben waarschijnlijk ook geen extreem late remmer, ik zit denk ik net iets later dan gemiddeld.

Waarschijnlijk ben ik dan niet de echte snelle expi jongens tegengekomen op Croix een aantal jaren terug :p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top