SBO Races 08 - Slap geouwehoer topic #2

Status
Not open for further replies.
Ja bijna. die sprinters ouwehoeren heel wat meer af.

Hier ook alles weer kapoet. zaterdag wezen trainen in BE. schade. waterpomp lek en gat in vertandingsdeksel ;(
 
Waterpomp is zo gefixt.. vertandingsdeksel moet ook niet echt een probleem zijn...toch?



Is allemaal wel te doen. maar ik heb 2000 blok met 98 type deksel. en moet ik dus ook weer een 98 type deksel hebben of alles volledig 2000 maken. maar dan kost het nog setje vertanding extra.

nieuw 98 deksel kost ook 80 euro ipv 35 voor een 2000.
en in dat 98deksel is de tussen as ook gelagerd gemaakt doormiddel van een naaldlager.
 
Ken je probleem ;).

Die waterpomp heb je er in 5 minuten er weer in geknald toch?? Gevallen of gewoon "reguliere" schade?
 
Reguliere schade. gelukkig niet gevallen zaterdag :)

moet effe denken hoe ik het nu het slimst kan oplossen. denk 2000deksel en 14-47sec bestellen. 2000 achteras heb ik al los liggen. revisie set voor waterpomp en we kunnen weer rijden.
 
Je hebt een 2000 blok met 98 vertanding?

Hoe heb je dat ooit passend gekregen?

Tja dat moet je effe aan de her twan vragen.

zat een 98deksel in met 98 achteras. polini sec vertanding en malossi primair. 98deksel had op 2 punten naaldlager en bij ingaande primair een kogellager.
in 2000 blok zat alleen achterwiel lager. rest orgineel.
 
@ Jasper,

Er is een vertandingsdeksel waarvan de achteras gelagerd is en de rest hetzelfde a la sp2000. Dus dan rij je met een oud type achteras (met spiebanen) en de daarbij behorende vertanding.

Die vertandingsdeksels zaten geloof ik alleen in de oud type runner blokken (SD)...en die zijn erg schaars.
 
en nu wil ik dus naar 2000 toe.

ik heb nu 14-39 primair malossi. en een 2000 achteras. tussenas perpassing van primair tandwiel is 18.00

als ik nu sec bestel 18.00 perspassing en 2000 deksel heb ik toch alles?

Als ik naar 17.7 wil moet ik dus ook een primair bestellen met 17.7?
 
@ Jasper,

Er is een vertandingsdeksel waarvan de achteras gelagerd is en de rest hetzelfde a la sp2000. Dus dan rij je met een oud type achteras (met spiebanen) en de daarbij behorende vertanding.

Die vertandingsdeksels zaten geloof ik alleen in de oud type runner blokken (SD)...en die zijn erg schaars.

Dat klopt, die ken ik ook. (heb er hier wel ergens een liggen)
Ze zijn zo schaars omdat ze maar 1 a 2 jaar zijn geleverd op 1 type runner ergens rond 97/98.

Maar dan heb je alsnog gewoon 2000 primair nodig en hij beweerde een volledige 98 set te hebben, vandaar.
 
dan zit er dus wel 2000 primair in. maar mijn tussenas is 18.00 dus ik kan geen 17.7 malossi sec bestellen 14-47.

of dus zo een schaars deksel vinden
 
en nu wil ik dus naar 2000 toe.

ik heb nu 14-39 primair malossi. en een 2000 achteras. tussenas perpassing van primair tandwiel is 18.00

als ik nu sec bestel 18.00 perspassing en 2000 deksel heb ik toch alles?

Als ik naar 17.7 wil moet ik dus ook een primair bestellen met 17.7?

Nu ben ik echt nieuwschierig hoe je het pas hebt gemaakt.
Ik dacht namelijk even dat je je vergist had.
Een 18mm is alleen leverbaar voor het 98 blok, dus je moet je primair ook vervangen. (heb ik nog wel liggen voor je)

Ik heb wel een idee hoe je het pasgemaakt hebt, maar als het op die manier is gedaan, gaat een 2000 vertanding niet meer passen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top