SBO RACE 31/05 - 01/06 Lelystad

prima, wil ik dit graag overdragen vanaf Spa-Francorchamps. Geen probleem. Wie biedt zich aan om dit op zich te nemen met puntenkampioenschap ?
 
Zoals al eerder aangegeven wil ik dingen die ik vanaf mijn pc kan doen. Dus zoals vermoedelijk tijden en dergelijke invoeren/overzetten.
Graag van je overnemen om de last te verkleinen! Ik spreek je op spa wel even aan :)
 
Nou voor mij zit het seizoen er waarschijnlijk ook op :( Ik heb afgelopen weekend mijn enkelbanden verrekt/gescheurd. Gelukkig is het niet zo erg als de keer ervoor (aantal jaar geleden, toen kon ik 6 weken niet lopen) , maar mag de komende weken nog niet sporten in ieder geval.

Spa wordt dus sowiezo niet rijden voor mij, dat wordt al mijn 2e race die ik ga missen door ziekte/blessure, dus voor mij heeft de rest van het seizoen dan ook niet erg veel zin meer. Waarschijnlijk kom ik de leuke droge races nog wel rijden dit seizoen, maar niet meer competitief iig. Vond het sowiezo op lelystad allemaal een stuk minder leuk dan 'vroegah'. Met 11 rijders in de open70 is het mij iets te rustig...hopen dat volgend seizoen weer drukker wordt amders gaat einde dit seizoen alles de deur uit en komt er een circuitmotor })
 
ik heb vorige jaar, mijn gips eraf geknipt(alle 3 de enkelbanden afgescheurd). Daarna goed ingetaped. En gewoon gereden, wel op safe want vallen was geen optie dan zou ik de wond weer open trekken(operatie). Als je wilt pronk, kan ik wel even wat tape meenemen om je enkel goed in te tapen. Ben er best goed in. Het is tenslotte een zittende hobby!. En Inne de race dagen dat ik er ben, wil ik best de tijdwaarnemingen enzo doen. Ik doe voor de wielerbaan sloten soms ook alles online zetten op mylaps.
 
ik heb vorige jaar, mijn gips eraf geknipt(alle 3 de enkelbanden afgescheurd). Daarna goed ingetaped. En gewoon gereden, wel op safe want vallen was geen optie dan zou ik de wond weer open trekken(operatie). Als je wilt pronk, kan ik wel even wat tape meenemen om je enkel goed in te tapen. Ben er best goed in. Het is tenslotte een zittende hobby!. En Inne de race dagen dat ik er ben, wil ik best de tijdwaarnemingen enzo doen. Ik doe voor de wielerbaan sloten soms ook alles online zetten op mylaps.

Ik weet dat het met goed intapen wel mogelijk is maar mijn enkelbanden zijn al erg zwak omdat dit al de 2e keer is dat ze zijn gescheurd. Elke keer dat het gebeurt worden ze slapper, dus ik herstel eerst liever goed voordat ik de boel weer ga belasten :)

Ik weet dat het mogelijk is hoor, maar dit is gewoon de druppel voor mij om te besluiten om dit seizoen niet meer alles te gaan rijden. De andere redenen zijn financien, weinig tijd ivm school en het missen van de motivatie om er weer vol voor te gaan :)
 
Nou voor mij zit het seizoen er waarschijnlijk ook op :( Ik heb afgelopen weekend mijn enkelbanden verrekt/gescheurd. Gelukkig is het niet zo erg als de keer ervoor (aantal jaar geleden, toen kon ik 6 weken niet lopen) , maar mag de komende weken nog niet sporten in ieder geval.

Spa wordt dus sowiezo niet rijden voor mij, dat wordt al mijn 2e race die ik ga missen door ziekte/blessure, dus voor mij heeft de rest van het seizoen dan ook niet erg veel zin meer. Waarschijnlijk kom ik de leuke droge races nog wel rijden dit seizoen, maar niet meer competitief iig. Vond het sowiezo op lelystad allemaal een stuk minder leuk dan 'vroegah'. Met 11 rijders in de open70 is het mij iets te rustig...hopen dat volgend seizoen weer drukker wordt amders gaat einde dit seizoen alles de deur uit en komt er een circuitmotor })

Hé Pronk!
Erg zuur man voor je dit nu weer!! Het lijkt me echt klote al zou ik nu een heel seizoen niet meer kunnen rijden! En op deze manier loopt de Open 70 al helemaal leeg! Nu ontstaat er nog een grotere kloof tussen de absolute top en de achterhoede!
Maar anyway veel beterschap jongen, succes met de studie nog even en tot snel!!
 
prima, wil ik dit graag overdragen vanaf Spa-Francorchamps. Geen probleem. Wie biedt zich aan om dit op zich te nemen met puntenkampioenschap ?


eerlijke vraag ... graag een eerlijk antwoord zonder je persoonlijk aangevallen te voelen

wat is de bedoeling vwb de toekomst ... ik krijg namelijk al langere tijd de indruk dat je er geen zin meer in heb om tijd en moeite in de sbo te steken.

(kijk robin ... zo ben ik dus tegen mensen die ik wel mag ... hahahaha)
 
Als je even bij het tijdschema kijkt (@ SBO site kalender), dan zie je dat er rijdersoverleg staat... en dat is om open en eerlijk op je vraag antwoord te krijgen + open feedback. :)

De discussie hierover is op Lelystad open gegooid, er zijn al aardig wat mailtjes over binnengekomen om samen tot goede oplossingen en invullingen van taken te komen om de wedstrijden voor alle officials (incl. mezelf) leuker en beter te maken.

Om hier meteen kort op je vraag te antwoorden: mijn motivatie is er zeer zeker weer een groot deel, nu moet de invulling en de samenwerking met alle rijders weer vorm krijgen... Anders dan voorheen, maar er is steeds meer initiatief.

Ondertussen is er wellicht ook al een oplossing ivm de tijdsmeting uploaden en bijwerken in de toekomst (thnx Tim). Dus wederom een irritatie vanuit de rijders opgelost en rust voor mezelf om weer op andere dingen te kunnen concentreren.

PS: ik voel me niet aangevallen hoor. Duidelijk en eerlijk genoeg Herman? :)
PPS: @ Pronk : beterschap !! Zullen we toch maar die zijwieltjes weer bovenhalen anders?
 
eerlijke vraag....

wat is de bedoeling vwb de toekomst ...??

De bedoeling van de toekomst, de SBO laten bestaan. Als je hier de piaggio-marktplaats eens bekijkt, kan ik zo al 6 x een te koop staande stage6-racer aangeven.... Dat betekend ook dat er een enorme terugloop in de inschrijvingen is...

(begin 2007 reden we met 40 man in de stage6 en 20 man in de open 70, in 2008 nu met 26 en respectievelijk 11.). Wat dus wat mij betreft zaak is voor de toekomst?? -----> zorgen voor doorgroei & aanwas van coureurs vanuit de sprints. (want het is absoluut niet duurder dan sprinten), en zorgen dat je gewoon per wedstrijddag iets van 100 tot 120 inschrijvingen hebt om een goede kosten/baten verhouding te krijgen/hebben.
 
Het is een tweeledig gedeelte. Een deel moet vanuit de SBO als organisatie komen, wat nu stilaan weer wordt opgepakt.

Een ander gedeelte komt uit de rijders zelf, wat we dus ook in Lelystad besproken hebben. Steeds meer Stage6 Cuppers zien er uit als een geducktaped zooitje met tywraps en niet eens fatsoenlijk in elkaar gezet (ik spreek niemand persoonlijk aan hiermee), maar het bepaald wel het totale plaatje van de klasse en/of nieuwe mensen zich gemotiveerd voelen om hier aan deel te nemen. Dit is juist wat in Lelystad gevraagd is om dit binnen de Cup goed te bespreken onder de rijders. Ook vanuit Stage6 kan het contact weer opgenomen worden, waar iemand zich geroepen voor moet voelen dit te onderhouden. Dit en andere 'kleine' taken heb ik nu bijna opgelijnd en komen nog voor Spa op de mail naar iedereen. Voor mezelf (en de organisatie algemeen) heb ik nu draaiboeken gemaakt hoe de structuur in elkaar zit, wat de taken zijn en wat er bijv. voor elke wedstrijd voorbereid moet worden, wat er tijdens de dag moet gebeuren (en met welke helpende handen) en ook achteraf (verwerking uitslagen, daginschrijvingen etc). Dat is na Lelystad allemaal in actie omgezet en het resultaat weten jullie voor Spa.
 
Ik wil het contact met SA wel onderhouden als dat mogelijk is? Heb al wel eens contact met Thilo over de RT cilinder etc. Verdere info doen we wel ff over de PM.
 
De bedoeling van de toekomst, de SBO laten bestaan. Als je hier de piaggio-marktplaats eens bekijkt, kan ik zo al 6 x een te koop staande stage6-racer aangeven.... Dat betekend ook dat er een enorme terugloop in de inschrijvingen is...

(begin 2007 reden we met 40 man in de stage6 en 20 man in de open 70, in 2008 nu met 26 en respectievelijk 11.). Wat dus wat mij betreft zaak is voor de toekomst?? -----> zorgen voor doorgroei & aanwas van coureurs vanuit de sprints. (want het is absoluut niet duurder dan sprinten), en zorgen dat je gewoon per wedstrijddag iets van 100 tot 120 inschrijvingen hebt om een goede kosten/baten verhouding te krijgen/hebben.

dat ligt niet aan de SBO, tenminste niet in mijn geval.
Ik vind racen nog steeds leuk om te doen, maar ik heb weinig zin om op een wedstrijddag te verschijnen en constant gejank te horen..

dan is dit fout, dan is zus fout etc etc. dan klaagt die, dan weer die etc etc.
verders niks persoonlijks hoor sander :D we hebbe t er hier ook via de pm over gehad, ik en ik denk vele andere rijden omdat het leuk is, en niet eens zozeer voor t kampioenschap.
ook het verkrijgen van sponsors gaat niet meer zo makkelijk als voorheen, aangezien de racescooters volgend jaar voor een appel en een ei verkocht gaan worden kijk ik dan wel weer of ik ga rijden, wat ik sterk betwijfel!

naar mijn wening doet de SBO prima werk, en heeft het al die tijd ook gedaan! maar als ik soms dit forum doorlees vind ik het niet heel raar dat er baco's tekort zijn.

Van de meeste weet ik ook wel dat ze bijv hun rotzooi opruimen na t racen, of gewoon hun spullen in orde hebben! Op internet toont alles en iedereen goodwill, alleen na elke race gebeuren er toch weer dingen die nadelig zijn geweest voor de SBO..

ik hou het voortaan lekker bij kijken, en af en toe rag ik mitch ze scootje wel af :)
 
dat ligt niet aan de SBO, tenminste niet in mijn geval.
Ik vind racen nog steeds leuk om te doen, maar ik heb weinig zin om op een wedstrijddag te verschijnen en constant gejank te horen..

dan is dit fout, dan is zus fout etc etc. dan klaagt die, dan weer die etc etc.
verders niks persoonlijks hoor sander :D we hebbe t er hier ook via de pm over gehad, ik en ik denk vele andere rijden omdat het leuk is, en niet eens zozeer voor t kampioenschap.
ook het verkrijgen van sponsors gaat niet meer zo makkelijk als voorheen, aangezien de racescooters volgend jaar voor een appel en een ei verkocht gaan worden kijk ik dan wel weer of ik ga rijden, wat ik sterk betwijfel!

naar mijn wening doet de SBO prima werk, en heeft het al die tijd ook gedaan! maar als ik soms dit forum doorlees vind ik het niet heel raar dat er baco's tekort zijn.

Van de meeste weet ik ook wel dat ze bijv hun rotzooi opruimen na t racen, of gewoon hun spullen in orde hebben! Op internet toont alles en iedereen goodwill, alleen na elke race gebeuren er toch weer dingen die nadelig zijn geweest voor de SBO..

ik hou het voortaan lekker bij kijken, en af en toe rag ik mitch ze scootje wel af :)

niet om het een of ander maar met 1 seizoensdeelname onder je riem denk ik dat jij niet in staat ben te oordelen over wie/wat wel en of niet naar behoren functioneren ... jij ben een van die tywrap koningen geweest op die blauwe maandag dat je mee heb gereden.

zoals al eerder door mij aangekaart, is het volgens mij fout gegaan op het moment dat inne en kenny zich minder bij de gang van zaken wilde betrekken omtrent de wedstrijd dagen enz. hoewel naar verwachting de sbo niet tot nauwelijks winstgevend zou worden, is het opstarten van de sbo vergelijkbaar met het opstarten van een onderneming.

naar mijn weten kan je geen onderneming oprichten om na 2 jaar doodleuk te zeggen dat je de boel wil overdragen aan het "personeel"...

dat er meer initiatief vanuit de rijders moet komen is een feit, maar ik weet niet hoevaak ik aangeboden heb om te helpen ... en ook aangegeven heb dat er altijd wat aan me gevraagd kan worden vanuit de organisatie, heb ik naast de vertaling van het 24uurs reglement nooit meer een vraag gehad om ergens mee te helpen.

wat pronk ook al heeft aangegeven, ben ook ik bereid om proberen contacten op te bouwen en te onderhouden voor de sbo en de sport in het algemeen ... moet wel zeggen dat ik dan ook vanuit de sbo wil zien dat er inzet getoond wordt om de boel te verbeteren. ik blijf er namelijk van overtuigd dat met de juiste mensen, de juiste ondersteuning en een gezonde dosis doorzettingsvermogen de sbo echt wel in een break even tot zelfs winstgevende organisatie kan uitgroeien.

@inne
ik heb het momenteel erg druk met m'n werk en wat priveomstandigheden ... ik klop op spa wel ff bij je aan om het een en ander aan te kaarten ... het klinkt misschien hard, maar als dit zo doorgaat denk ik dat je volgend seizoen het overgrote deel van je rijders kwijt ben, dat gun ik jou en ook de sbo niet.
 
dat omslagpunt hebben we @ Lelystad al bereikt.. en wordt nu opgepakt. Maar welkom in het tijdsmeting"hok" op spa !
 
niet om het een of ander maar met 1 seizoensdeelname onder je riem denk ik dat jij niet in staat ben te oordelen over wie/wat wel en of niet naar behoren functioneren ... jij ben een van die tywrap koningen geweest op die blauwe maandag dat je mee heb gereden.

zoals al eerder door mij aangekaart, is het volgens mij fout gegaan op het moment dat inne en kenny zich minder bij de gang van zaken wilde betrekken omtrent de wedstrijd dagen enz. hoewel naar verwachting de sbo niet tot nauwelijks winstgevend zou worden, is het opstarten van de sbo vergelijkbaar met het opstarten van een onderneming.

naar mijn weten kan je geen onderneming oprichten om na 2 jaar doodleuk te zeggen dat je de boel wil overdragen aan het "personeel"...

dat er meer initiatief vanuit de rijders moet komen is een feit, maar ik weet niet hoevaak ik aangeboden heb om te helpen ... en ook aangegeven heb dat er altijd wat aan me gevraagd kan worden vanuit de organisatie, heb ik naast de vertaling van het 24uurs reglement nooit meer een vraag gehad om ergens mee te helpen.

wat pronk ook al heeft aangegeven, ben ook ik bereid om proberen contacten op te bouwen en te onderhouden voor de sbo en de sport in het algemeen ... moet wel zeggen dat ik dan ook vanuit de sbo wil zien dat er inzet getoond wordt om de boel te verbeteren. ik blijf er namelijk van overtuigd dat met de juiste mensen, de juiste ondersteuning en een gezonde dosis doorzettingsvermogen de sbo echt wel in een break even tot zelfs winstgevende organisatie kan uitgroeien.

@inne
ik heb het momenteel erg druk met m'n werk en wat priveomstandigheden ... ik klop op spa wel ff bij je aan om het een en ander aan te kaarten ... het klinkt misschien hard, maar als dit zo doorgaat denk ik dat je volgend seizoen het overgrote deel van je rijders kwijt ben, dat gun ik jou en ook de sbo niet.


herman,

ten 1ste heb ik 2 seizoenen meegereden..
ten 2de was mijn brommer het 2de jaar prima in orde en liep dan ook kneiterhard! ( dit kunnen meerdere mensen aangeven )
ten 3de heb ik hier een beker voor de 2de prijs staan, lijkt me niet dat je die op een blauwe maandag gratis bij de supermarkt krijgt..

Ook ben ik bij elke keuring die er was zonder enige problemen doorgekomen..

dus wat betreft die blauwe maandag, dat mag je terug nemen..

verder was mijn standpunt niet zozeer gericht op de scooters zelf, maar meer op het feit dat er nogal veel gejank is om een hobby die door 9 v/d 10 mensen gedaan wordt voor hun plezier.

Afgezien van bovenstaande ben ik het volledig met je post eens, ik hoop van harte dat er volgend jaar meer deelnemers bijkomen, en dat het weer vanouds druk word.
 
Om nog ff terug te komen op je een na laatste post Berre, er vind volgens mij meer gezeur hier op het forum plaats dan in het rennerskwartier...oké ik weet dat er te weinig baco's zijn, wie weet het nu niet :p, maar er word achter de schermen door de diverse mensen behoorlijk hard gewerkt om alles weer op de rails te zetten...zo ook naar aanleiding van de rijdersmeeting in lelystad...
Die eindeloze discussies die er zijn geweest op het forum gingen ook niet altijd even netjes en als iedereen brutaal en asociaal gaat reageren zorgt natuurlijk niet voor een al te positieve uitstraling voor de SBO..
Daarnaast is volgens mij dit forum toch een beetje de meetingplaats tussen de wedstrijddagen en als hier alleen maar negativiteit geuit word dan zorgt dat niet voor de ombuiging van een negatief SBO naar een positief en aantrekkelijk SBO..
Ik denk en hoop dat het allemaal wel goed komt en dat er meer plezier in het racen komt, er een leuke sfeer hangt op het forum en natuurlijk ook in het rennerskwartier...dan kan jij de brommer van Mitchell met nog meer plezier slopen MB :p
 
Back
Top