runner 180 carburatie dilemma

Status
Not open for further replies.

Speedyrules

180cc koning
Het zit dus zo , m'n runner 180 carter is stage 2 tuned en m'n cilinder stage 3 , vroeger reed ik met een 25mm dellie gewone ronde schuif , gezien ik er gewoon dagelijks mee reed (wat na de tunebeurt nog altijd het geval is) maar nu heb ik dus een grotere tank wat de actieradius beetje opkrikt maar gezien de spullen nu wel sneller zijn vroeg ik me af wat ik best deed met de carburator , gezien 25mm me wat magertjes leek ?

ik twijfel tussen de 28mm vlakschuif en een 30mm ronde schuif , beide dellie's (28mm keihin had ook toV geweest maar deze zijn om een of andere reden blijkbaar niet meer leverbaar tenzij aan waanzinnige prijs :()

Welke carburator zou jij nemen van bovenstaande met volgende setup ?
malossi 172 stage 3
malossi p16 as
malossi delta
malossi CDI
malossi langere secundaire
polini evo 180 auspuff
polini bigvalve
SIP 30mm recht spruit
stage 2 carter
twin air
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat je nog steeds niet groter dan een 30mm oid moet gaan. Aangezien zo'n 180 blok ook niet gek veel toeren maakt enzo.
Misschien is de DO 28mm VHST met vlakke/ovale schuif een idee?
 
in duitsland (waar 180 cc tuning best popie is) rijden ze vaak mnet 25 mm dello exemplaren , in enkele gevallen ook wel groter . grotste wat ik gezien had op malossi cilinder was 32 mm mikuni meen ik

edit: als je in de duitse fora kijkt zal je zien dat er grote secties voor "maxituning" zijn

ik post hier geen links vanwege spam , als je links moet hebben pm me maar
 
Tim_xsh said:
in duitsland (waar 180 cc tuning best popie is) rijden ze vaak mnet 25 mm dello exemplaren , in enkele gevallen ook wel groter . grotste wat ik gezien had op malossi cilinder was 32 mm mikuni meen ik

edit: als je in de duitse fora kijkt zal je zien dat er grote secties voor "maxituning" zijn

ik post hier geen links vanwege spam , als je links moet hebben pm me maar


ik kijk geregeld rond op duitse en britse forums , al m'n spullen komen btw van SIP scootershop uit landsberg ;)

dat is ook de redne waarom ik vond dat de 25mm beetje magertjes was, veel van de maxiscoot heren laten de 25mm voor wat hij is eens de cilinder / carter getuned zijn , de 28 dellie vlak heb ik ook al terug gevonden op een praktisch standaard runner 180 met gwoon PM uitlaat langere secundaire en NOS kit
 
Ben zelf ook bezig met me runner 180 nu malossi uitlaat en 26mm del ovaal en malossi kit is onderweg ,denk dat een 28 prcies lekker zal zijn voor de malossi cilinder ,heb ook ooit een 34 vlak van mikuni erop gehad maar was eenbeetje teveel van het goeie dus 28 lijkt me de juiste.
 
Speedyrules said:
ik kijk geregeld rond op duitse en britse forums , al m'n spullen komen btw van SIP scootershop uit landsberg ;)

dat is ook de redne waarom ik vond dat de 25mm beetje magertjes was, veel van de maxiscoot heren laten de 25mm voor wat hij is eens de cilinder / carter getuned zijn , de 28 dellie vlak heb ik ook al terug gevonden op een praktisch standaard runner 180 met gwoon PM uitlaat langere secundaire en NOS kit

kijk t prob in duitsland is dat de meeste mensen er gewoon elke dag mee op straat rijden , daarom dus op verbruik letten

ik heb vaak genoeg 180cc's met 20 mm mikuni gezien 8P

dus groter zal heus wel lopen *D
 
Nou heb ik nog wel een loze reactie
Ik heb nog een 34 mm mikuni voor je
Gratis
Ff pme
 
Bestbitch said:
Nou heb ik nog wel een loze reactie
Ik heb nog een 34 mm mikuni voor je
Gratis
Ff pme

34mm is veel te groot voor zo'n relatief laagtoerige motor, ik denk dat een mmtje of 28 prachtig is :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top