RS50 50cc circuitfiets

Vind je het gek? 11000 toeren met originele cilinder en zuiger.
Heb je al geprobeerd met een zuiger met 1 veer?, dan zou ie in feite meer toeren kunnen maken
 
Scheelt... Dingen slopen zijn we allemaal experts in :) fotograferen, daarin tegen, is een kunst..
Dit is natuurlijk wel een super foto, alle details zichtbaar :)
 
Vind je het gek? 11000 toeren met originele cilinder en zuiger.
Heb je al geprobeerd met een zuiger met 1 veer?, dan zou ie in feite meer toeren kunnen maken

Ja uiteraard kan dat , maar daar ging het niet om , ik wou een HELEMAAL standaard cilinder testen op dit blok , anders had ik dat wel gedaan , maar dan had ik de cilinder en kop natuurlijk ook wel aangepakt.

Fotograferen is op zich niet zo moeilijk , een goeie camera doet al een boel :)

De cilinder overigens word een Bidalot , deze heb ik er al op zitten maar dit pastte niet 123 dus moest de boel afdraaien en nog wat oplappen.

Dit is mijn Bidalot 50cc cilindertje :







 
Nice slopert :)

Ik heb hem in onze nieuwe media gallerij geupload onder broken parts: http://scooterforum.net/media/categories/broken-parts.6/

Als je foto's hebt van meetings en dergelijke kan je daar ook albums maken. Ik weet dat jij altijd toffe foto's maakt, dus als je er een aantal wil uploaden zou ik het erg tof vinden.


o.k. super! Dat had ik nog niet gezien ,ik heb nog wel wat meer broken parts. Meetings ga ik eigenlijk nooit naar toe , races wel.

Dankje voor het compliment :)
 
Nu een poosje bezig geweest met de cilinder , ik moest de onderkant afdraaien alleen had ik geen doorn dus even 1 gemaakt.



 
Is niet duur , alleen er komt veel bij kijken.


Vertel wat heb je allemaal voor nodig?

Hoe heb je de verf verdunt?

Welke verf heb je er voor gebruikt?

Hoe heb je de boel afgesteld.?

Ben ook erg benieuwd welke verf spuit pistool je daar voor gebruikt hebt..
Ik vind dit momenteel wel het beste spuitwerk dat door iemand is gedaan hobby matig...
 
goed gereedschap is het halve werk haha! , maar handig zijn is natuurlijk niet verkeerd , anders heb je niks aan het gereedschap :p

eurokit , de verf heb ik bij een zaak in de buurt laten mengen ,en dat is verf wat veel schilders ook gebruiken , geen gamma verf , dat heb ik ook al geporbeerd. Het jammere is alleen dat deze zaak failliet is gegaan , volgens mij betaalde ik ook 15 euro de liter. Dus ik moet weer op zoek naar wat anders :(

Ik heb daar de verf gekocht maar ook wasbenzine voor het ontvetten en verdunnen. Spuit is gewoon en simpele , te koop bij Gamma Praxis e.d. en afstellen is een kwestie van proberen , laksoort en hoeveel je verdunt , de druk waarmee je spuit is allemaal belangrijk. De compressor moet ook goed vochtvrij zijn , de lucht die er uit komt iig :p

Het spuitwerk zit er op de foto perfect uit , sta je er een meter vanaf ook wel ,maar het is gewoon buiten gespoten , dus wat stof zit er zeker in. Daarnaast , je hebt de temperatuur niet in de hand , altijd lastig. Het is dan ook zo dat ik er niet teveel werk aan heb besteed omdat het een racemotor is , en geen showmodel want dan wil ik echt kwaliteit en zou ik het ook wel weg brengen naar een spuiter.
 
Heel netjes allemaal ! zeer mooi .. jij gaat nooit meer in andere kleuren rijden dan blauw en geel he ?. ;) (no offense ik vind het mooi hoor)
 
Haha! ja , aan de ene kant wel 1 tonig ,maar het zijn de "team" kleuren :) Nu zijn er 3 scooters (Neo's , F12 Phantom en Jog) en 1 schakel in deze kleur , en nog een fiets :p

Ik heb wel nog een Aprilia Area51 , deze word zwart met oranje :)
 
Komt er een stage6 cup voor grote zware scooters bij de sobw? :p

ps. er zit een salamander op je tank

genoeg flauwe humor , TOF apparaat !
 
Back
Top