Tom.#86
TKT!
Omdat ik nieuw ben in de racerij (en met mij nog een aantal nieuwe rijders) leek het mij handig om mee te weten tekomen over de afstelling van vering.
Ik heb me er nog niet echt in verdiept, omdat ik op mijn sprinten altijd zonder reed. Maar nu heb ik dus een setje veren, met verstelbare veerspanning en verstelbare demping.
Hoe stel je nou de vering af?
Wat gebeurt er met je rijgedrag als je je demping harder/zachter maakt?
Wat gebeurt er met je rijgedrag als je je veerspanning harder/zachter maakt?
(Dingen die mij logisch lijken) Veerafstelling hangt af van:
- Circuit
- Gewicht berijder
- Vermogen machine
- Temperatuur
- Bandenspanning
Iemand die zijn ervaring/ideeen met mij (en de rest van de nieuwelingen) wil delen??
Ik heb me er nog niet echt in verdiept, omdat ik op mijn sprinten altijd zonder reed. Maar nu heb ik dus een setje veren, met verstelbare veerspanning en verstelbare demping.
Hoe stel je nou de vering af?
Wat gebeurt er met je rijgedrag als je je demping harder/zachter maakt?
Wat gebeurt er met je rijgedrag als je je veerspanning harder/zachter maakt?
(Dingen die mij logisch lijken) Veerafstelling hangt af van:
- Circuit
- Gewicht berijder
- Vermogen machine
- Temperatuur
- Bandenspanning
Iemand die zijn ervaring/ideeen met mij (en de rest van de nieuwelingen) wil delen??
Last edited: