Rollerbank: Vermogen of snelheid.

kheb nie alles gelezen dus als het er al staat heb ik nix gezegt:p is het niet zo dat ze het teveel aan kw meten? dus dat er 2 kw af word gehaalt ofzo
 
Rollerbank meet het vermogen van je scooter, die rol die er in ligt geeft de weerstand, en is erg zwaar, loop je scooter 100, maar trekt hij langzaam, heeft hij te weinig vermogen om het wiel 100 kmh te laten draaien, op dar die rol erg zwaar is is.

KW is om te rekenen naar pk
Snelheid is niet om te rekenen naar pk

dus de rollerbank meet het vermogen NIET je snelheid...
 
Beetje stomme vraag misschien, maar een varioring heeft toch geen invloed op het maximale vermogen van je scooter? Toch scoor je wel hoger zonder varioring dan met.
 
Aerox-Evo70 said:
dat boeit toch niet ? de bank test vermogen, hij geeft bv 1kW teveel aan, dan krijg je een boete voor 1kW teveel, dan maakt het toch niet uit hoe hard ie zou kunnen rijden ? in de wet staat gewoon hoeveel kW je mag hebben.

moet jij 0,5 kw is omreken naar PK :X! --> 0.67051 PK

me spartamet drukt dat nog 8P

en heb je 2 kw dat is nog niks in PK 8P
 
Last edited:
MrSlick said:
Beetje stomme vraag misschien, maar een varioring heeft toch geen invloed op het maximale vermogen van je scooter? Toch scoor je wel hoger zonder varioring dan met.

jawel, want met een varioring erinm kan je vario niet helemaal uit, en drukt met minder kracht tegen de snaar, dan zonder ring.. dus lagere score in kw.
 
crazybond700 said:
kheb nie alles gelezen dus als het er al staat heb ik nix gezegt:p is het niet zo dat ze het teveel aan kw meten? dus dat er 2 kw af word gehaalt ofzo

ze meten niet teveel, eerder te weinig, een beetje lekker afgesteld scooter met bijv leuke uitlaat Yas R, heeft 5,5 PK = dus 4,10135 KW.
 
Zoals ik op de site van Yamaha lees heeft een onbegrende aerox het vermogen van:

Max. vermogen: 2kW @ 6.500 tpm
komt dus neer op een kleine: 2.68204 PK.

Wat hier in NL dus zwaar opgevoerd is 8P, nee meneer de agent, me scooter heeft alle originele onderdelen nog :X!
 
Even een vraagje.

Als hij het vermogen zou meten, waarom schiet hij dan in het begin niet naar de 2kw toe, en daarna terugzakken.

Want met een 70cc trek je in het begin een autowheelie (veel vermogen), en daarna veel minder met het doortrekken....

Maar met een rollerbank, merk je dat niet, hij loopt steedts verder op, in een constante lijn zeg maar, hij zakt niet terug naarmate de snelheid oploopt!
 
scoop643 said:
Even een vraagje.

Als hij het vermogen zou meten, waarom schiet hij dan in het begin niet naar de 2kw toe, en daarna terugzakken.

Want met een 70cc trek je in het begin een autowheelie (veel vermogen), en daarna veel minder met het doortrekken....

Maar met een rollerbank, merk je dat niet, hij loopt steedts verder op, in een constante lijn zeg maar, hij zakt niet terug naarmate de snelheid oploopt!

nee natuurlijk zakt hij niet terug, je blijft immers dat vermogen leveren..
ennuh weet niet wat jij voor rollenbank hebt.. maar die ik op heb gestaan, gaan toch echt regel recht naar de 2 toe... 8P
 
wtf , ophoern nou met die onzin over vermogen :|

Dat ding is gewoon een snelheids meter met een plaatje erop geschroeft waar een paar getalletjes op staan en KW geblaat.

Denk je nou echt dat tino , koopmans , xsh of wie dan ook een testbank koopt van duizende euro's terwijl een simpele rol met een teller ook je vermogen aangeeft?

Het is gewoon een frame met een rol die weer in verbinding staat met het tellertje ( ala fiets teller )

Ze komen dan met het simpele berekenings factortje " met zoveel KW rijdt je ongeveer zo hard "

waarom loopt de kw meter op zodra je bv schakeld met een schakelbrommer?
Denk je nou echt dat een schakel steeds meer vermogen krijgt zodra je van zijn 1 naar zijn 6 tikt?

pffffffffffffffffffff :|


edit :

en nog wat , om vermogen te meten moet je de acceleratie van de rol binnen een bepaalde tijd meten.
Daar heb je software voor nodig.

en weet je wat ik zie bij zo'n bank? een simpele rol die een analoge teller aandrijft ( met kabel ja ) en tegelijke tijd een ven voor de koeling.
 
Last edited:
Bart Hoedemaker said:
ze meten niet teveel, eerder te weinig, een beetje lekker afgesteld scooter met bijv leuke uitlaat Yas R, heeft 5,5 PK = dus 4,10135 KW.

iK bedoelde ze meten ''Het te vele''

maar ik denk eigenlijk dat abizar wel goeie argumenten heeft:p
 
Last edited:
Kortom, luister naar A-Bizar, hij heeft echt gelijk.

Ik heb zelf (helaas) meerdere ervaring met rollenbanken, en echt, ze meten je snelheid! Niks anders dan dat, er wordt gewoon snelheid gemeten. Dat zij het vervolgens KW gaan noemen, zegt geloof ik meer over degene die dat bedacht heeft.
 
In belgië meet hij de hoogst mogelijke snelheid vastgesteld met 2 getallen. Het maximum dat je dus kan scoren is 99...
 
MrSlick said:
Beetje stomme vraag misschien, maar een varioring heeft toch geen invloed op het maximale vermogen van je scooter? Toch scoor je wel hoger zonder varioring dan met.

Scooter heeft bovenin toch meer vermogen als hij eenmaal opgang is,
 
A-Bizar said:
wtf , ophoern nou met die onzin over vermogen :|

Dat ding is gewoon een snelheids meter met een plaatje erop geschroeft waar een paar getalletjes op staan en KW geblaat.

Denk je nou echt dat tino , koopmans , xsh of wie dan ook een testbank koopt van duizende euro's terwijl een simpele rol met een teller ook je vermogen aangeeft?

Het is gewoon een frame met een rol die weer in verbinding staat met het tellertje ( ala fiets teller )

Ze komen dan met het simpele berekenings factortje " met zoveel KW rijdt je ongeveer zo hard "

waarom loopt de kw meter op zodra je bv schakeld met een schakelbrommer?
Denk je nou echt dat een schakel steeds meer vermogen krijgt zodra je van zijn 1 naar zijn 6 tikt?

pffffffffffffffffffff :|


edit :

en nog wat , om vermogen te meten moet je de acceleratie van de rol binnen een bepaalde tijd meten.
Daar heb je software voor nodig.

en weet je wat ik zie bij zo'n bank? een simpele rol die een analoge teller aandrijft ( met kabel ja ) en tegelijke tijd een ven voor de koeling.
:D :D dat probeer ik ook iedereen altijd duidelijk te maken maar niemand snapt t 8P
 
Ben ook een keer samen met "MarkMaarten" gepakt en we reden op top precies hetzelfde echt precies, dus wij op de rollenbank en Mark scoort 1.9 kw en ik 1.3 kw.

En verder klopt er ook geen ene drol van die rollenbank want ik had dus laatst 2 kw met mijn std cil en c16 en dat houdt dus is dat die tussen de 40 en 45 km/h meer heb als de toegestaan, terwijl ik maar 80 op de autoteller reed :|
Dus die rollenbanken zijn gewoon een stuk oplichterij.
 
Davor@Stage6 said:
Ben ook een keer samen met "MarkMaarten" gepakt en we reden op top precies hetzelfde echt precies, dus wij op de rollenbank en Mark scoort 1.9 kw en ik 1.3 kw.

En verder klopt er ook geen ene drol van die rollenbank want ik had dus laatst 2 kw met mijn std cil en c16 en dat houdt dus is dat die tussen de 40 en 45 km/h meer heb als de toegestaan, terwijl ik maar 80 op de autoteller reed :|
Dus die rollenbanken zijn gewoon een stuk oplichterij.

:eek: meen je niet
 
Back
Top