Rijdersvertegenwoordigers SBO Race...

race_typhoon

Well-Known Member
Beste SBO-racer.

Zoals je misschien wel weet is er de laatste tijd nogal wat ophef geweest op het forum over het reglement en hoe sommige regels nageleefd worden door de SBO crew. Welke onderdelen mogen nu wel, welke niet, waarom wel, waarom niet en belangrijker...: wat is de achterliggende gedachte hiervan, en hoe willen we dit controleren/handhaven?

Ook is er vanuit de rijders vaak commentaar op bepaalde regels en wensen van de SBO. Met het seizoen van 2009 in zicht moeten er een aantal dingen veranderen, Kenny heeft ook duidelijk aangegeven dat er dingen MOETEN gaan veranderen, omdat hij er alleen niet meer uit komt en zelf niet meer op de wedstrijddag als organisatie aanwezig is, maar als rijder zal deelnemen om een andere kijk op het geheel te nemen. Kenny (en de rest van SBO) wil graag dat er bijvoorbeeld mee gedacht wordt over het reglement van 2010 en dat iedereen zijn of haar kans krijgt om zijn of haar mening over bepaalde regels te geven. Dat dit niet goed kan via een topic op het forum is in het verleden al gebleken, en daarom is er gezocht naar een nieuwe manier. Ook ideeen ter verbetering van de continuiteit op wedstrijddagen of andere sprankelende gedachtenspinsels zijn altijd welkom.

Wij (de rijders en de organisatie) willen gaan werken met rijdervertegenwoordigers. Het doel is om een aantal rijdervertegenwoordigers te werven die gaan overleggen met Kenny en de rest van SBO over het reglement en andere zaken. Op deze manier kan de SBO goed communiceren met maar een paar mensen, en de rijders kunnen hun vragen en opmerkingen kwijt bij hun rijdervertegenwoordiger. We hopen op deze manier in ieder geval een correcte naleving van het reglement te krijgen voor 2009 die straight en fair is voor iedereen, en dat er in het vervolg mogelijke ideeen en klachten en of wensen makkelijk gecommuniceerd kan worden via de rijdervertegenwoordigers.

Bij de SOBW werken ze al langer met rijdervertegenwoordigers en we hebben een stukje van hun site gehaald met daarin wat taken van de rijdervertegenwoordigers. Zodat je een beetje een idee krijgt van wat het precies inhoudt.

------------------------------------------------------------------------------------------
Bron: SOBW

De SOBW is gaan samen werken met rijdervertegenwoordigers die de belangen van de SOBW rijders behartigen in elke klasse. Hoe meer het bestuur contact heeft met rijders hoe meer het bestuur weet wat er speelt onder de rijders.
Om dit alles goed en overzichtelijk te laten verlopen, vraagt het bestuur jullie per klasse een rijdervertegenwoordigers te benoemen

Wat is de bedoeling:
1. Een luisterend oor te zijn voor de klasse waar zij in rijden.
2. Een tussenpersoon zijn voor de rijders naar de coördinator van de SOBW toe.
De coördinator beoordeelt het probleem en gaat hiermee naar de des betreffende persoon om het probleem op te lossen en koppelt dit weer terug naar de rijdervertegenwoordiger.
3. De coördinator kan een rijdervertegenwoordiger vragen om een mening over bepaalde zaken.
De rijdervertegenwoordiger koppelt dit terug naar de rijders, en komt met een mening terug naar de coördinator.
4. De rijdervertegenwoordiger komt met ideeën en suggesties van de rijders naar de coördinator toe.
5. De rijdervertegenwoordigers en de coördinator behartigen ten alle tijde de belangen van de rijders.

Het kan dus goed zijn, als je met een probleem komt bij de wedstrijdleider, dat deze je verwijst naar de rijdervertegenwoordiger van je klasse.
Dus als je er niet uit komt, op wat voor een manier dan ook, ga dan naar je rijdervertegenwoordiger. Deze zal voor een passende oplossing gaan zoeken.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Dus als jij in het vervolg een probleem/opmerking of idee hebt voor de SBO maak dit dan bekend bij de rijdervertegenwoordiger van jou klasse, ga met deze dingen niet naar Kenny of iemand anders van de SBO maar stuur een mail naar de rijdervertegenwoordiger van jou klasse, en die gaat dit dan voor jou bespreken.

LET OP! de vertegenwoordigers doen dit geheel vrijwillig, hou hier rekening mee! Stuur ze als je een probleem/opmerking of idee hebt voor de SBO een nette email en begin niet meteen in paniek te raken als ze niet binnen 2 dagen reageren, want ze doen hun best

Per klasse zullen we net als in het sprintgedeelte een 2-tal vertegenwoordigers aanstellen, de achterliggende gedachten van een tweetal zijn de volgende:
- 2 vertegenwoordigers hebben 2 verschillende visies op een geheel.

- 2 vertegenwoordigers hebben andere opvattingen als iemand een verhaal verteld..

- 2 vertegenwoordigers spreiden de werkzaamheden, zodat het geen te grote last wordt in de toekomst.

- 2 vertegenwoordigers maken de kans op belangenverstrengeling voor bedrijven, teams, sponsoren of andere mogelijke partij'en veel kleiner.



Net als bij de SBO-sprints wil ik kijken of voor de volgende indeling goedkeuring gegeven gaat worden.

Algemeen:


Stage 6 Basic Cup
# 1
# 2

Stage 6 Pro Cup:
# 1
# 2

Scooter "Open 70"
# 1
# 2

Pitbike - 10 pk:
# 1
# 2

Pitbike + 10 pk:
# 1
# 2


De email adressen van bovenstaande personen worden per mail aan jullie bekend gemaakt, ivm spam leek het ons niet verstandig om de emailadressen open en bloot op het forum te zetten.

Kom je ergens niet uit of wil je zelf rijdervertegenwoordiger worden, of is er iets nog niet duidelijk voor je, dan kan je contact opnemen met mij.





LET OP !!!!!!!!!!!!!!!!
Er zullen mensen op moeten staan om deze verantwoordelijkheid te nemen en ook iets te doen voor de organisatie waar we allemaal gebruik van maken. Wil jij rijdersvertegenwoordiger worden, kan je dit PM'en naar mij. Ik zal contact opnemen met Kenny welke mensen er daadwerkelijk zich opgegeven hebben.

Na de sluitingstermijn hiervan zal een keuze gemaakt worden uit de mensen die zich hiervoor hebben aangemeld. De manier van keuze zullen we nog moeten bespreken, belangrijk is nu vooral dat we een start maken met het aanstellen en oprichten van de vertegenwoordigers.

Je kan dit mailen t/m 21 Oktober naar mij op onderstaand mailadres:

Sanderbalk@gmail.com


Indien jullie nog aanvullingen, onvolkomenheden of iets anders hebben voor de opzet hiervan, mag je dit ten alle tijde melden op bovenstaand adres.



Ik wacht op jullie reacties!! ;)
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

Ik heb het al ge-edit.

Mooi opzetje Sander, ik bied mij dus aan als rijdersvertegenwoordig voor de s6basic. Ik ga hier zelf niet aan deelnemen, dus qua eigenbelang heb ik niet veel meer te zoeken in die klasse. Als er mensen op tegen zijn hoor ik dat graag :)
 
Last edited:
Okej,

Momenteel heb ik een 3-tal mensen die zich hebben aangeboden. Allen zijn S6-rijders.

Kenny, is het mogelijk een kennisgeving via de mail (naar alle rijders) te doen over dit onderwerp?
 
als jij of iemand van de andere mensen dat opsteld kan dat ja. hou het wel algemeen, want het gaat ook naar de pitbiker's, zij zijn net zoals de scooters DE sbo. ik weet dat er daar ook wel mensen willen, alleen moet er wel idd kennis van gegeven worden.
 
heb eigelijk weinig nuttigs te zeggen :)

alleen dat het een goed initiatief is!
hopelijk dat er een stel serieuze mensen hiermee aan de slag gaan..en dat de problemen hiermee in het vervolg voorkomen worden..
 
Worden de rijders vertegenwoordigers alleen gekozen uit eigen klasse of kan ook iemand uit een andere klasse zijn.

Bijvoorbeeld
Rik van Rijssen rijdersvertegenwoordiger van de Stage 6 klasse
Robbert Pronk rijdersvertegenwoordiger van de Pitbike
En Robin Vermeulen rijdersvertegenwoordiger van de Open 70
 
als jij of iemand van de andere mensen dat opsteld kan dat ja. hou het wel algemeen, want het gaat ook naar de pitbiker's, zij zijn net zoals de scooters DE sbo. ik weet dat er daar ook wel mensen willen, alleen moet er wel idd kennis van gegeven worden.
Precies, daar doel ik inderdaad op.

Ik wilde vooral die doelgroep via de mail bereiken. Iedereen is de SBO, rijders, crew, bestuur, de MON en zelfs de toeschouwers....
Ik ga vanmiddag wel even een algemene mailing-opzet maken. Nu eerst effe andere dingen die voor moeten ;)


Worden de rijders vertegenwoordigers alleen gekozen uit eigen klasse of kan ook iemand uit een andere klasse zijn.

Bijvoorbeeld
Rik van Rijssen rijdersvertegenwoordiger van de Stage 6 klasse
Robbert Pronk rijdersvertegenwoordiger van de Pitbike
En Robin Vermeulen rijdersvertegenwoordiger van de Open 70

In denk dat het in pricinpe niet veel uit zou moeten maken, omdat rijdersvertegenwoordigers eigenlijk ervaring op racegebied hebben. (lees; meer dan 1 seizoen ervaring). Vereiste is natuurlijk wel dat ze affiniteit met de raceklasse moeten hebben om de eisen en wensen van de rijders te begrijpen en aan te kaarten bij het bestuur.

Bijvoorbeeld:
Luuk van Wijk wordt vertegenwoordiger bij de Stage6, maar besluit om volgend jaar enkel de Pitbike te gaan rijden. Ik denk dat hij dan gewoon een goede vertegenwoordiger is, omdat hij 2 (en misschien zelfs 3) jaar in de Stage6 heeft rondgereden.

Wat is jullie mening hierover? Moet de vertegenwoordiger per definitie in de klasse meerijden, of is het geen vereiste? (mag hij ook anders rijden nu?)
 
Last edited by a moderator:
ik quote mezelf ff uit het geouwehoertopic:

er moet een groepje mensen bij elkaar komen die de belangen van de rijders behartigd. wij kunnen zelf ook wel zien of mensen dingen aandragen uit eigen belang, of uit het belang van de rijders. mijn idee is om sowieso de rijders ( klasse ) op de hoogte te brengen van de punten die besproken zijn in een bijeenkomst. zo hou je het open en voor iedereen begrijpelijk. de rijders moeten met hun opmerkingen naar de vertegenwoordigers toe, die op hun beurt dat allemaal verzamelen. al die punten kunnen dan in een overleg besproken worden. als het niet mogelijk is dit op een racedag te doen, zal er net als met de sprints een overleg gepland worden hier in kerkdriel. de vertegenwoordigers zullen daar een KM vergoeding voor krijgen, een kop koffie en een droog plakje cake.



vragen of opmerkingen die een direct antwoord vragen, zullen we net als nu meteen behandelen.

qoute 2:

een vertegenwoordiger hoeft in mijn ogen ook niet perse een rijder te zijn. in het verleden wilde inne dat bv worden voor de standaardscooter, maar dat werd afgewezen? als er op dat moment iemand begaan was met het lot van ALLE rijders was zij het wel geloof ik. als er zo iemand vertegenwoordiger wil en mag worden is dat voor mij geen probleem iig. zolang diegene maar de spreekbuis is van 2/3 van de rijders in die klasse lijkt me dat geen probleem.
 
Inne lijkt me de perfecte vrouw om als algemene vertegenwoordiger gevraagd te worden, vanwege haar algemene kennis, inzet en motivatie. (mijns inziens).

Zo zijn er meer mensen die tijdens de races rondlopen die in mijn ogen verstand van zaken hebben en toegankelijk zijn voor elke rijder.
 
waarom dat ik zelf weer ga rijden heeft inne al in het ouwehoertopic gezet. ik zal dus zelf ook een groter luisterend oor zijn dan voorheen, maar ik moet het niet gaan doen. op mijn hoofd is geen plaats voor 2 of 3 petten:D
 
Ge & Mol +ralf+

Haha, daar zat ik ook aan te denken :x

Ik vertegenwoordiger van de pitbike lijkt me niet zo'n strak plan, niet dat ik die gasten niet zou willen leren kennen hoor. Maar ik snap werkelijk niets van 4tact, ik ken daar bijna niemand etc. Gewoon zo'n gast van Pitpro moet je hebben ofzo.
 
laat ze zich maar aanmelden ;)....

En jij bij de pitbike? lijkt me inderdaad (nog) geen plan, ivm jou kleine tot zeer geringe affiniteit met 4-takt :p
 
lijkt me handig dat we iemand hebben die al iets langer dan 1 jaar mee draait paulus ...

voor de pitbike klasses zal je echt een (ex) pitbike rijder nodig hebben ... wat betreft de scooter afdeling denk ik dat je goed af bent met een persoon als pronk/ge/mol echter moet die gene wel praktisch elke race aanwezig zijn ... denk dat mol daar niet op zit te wachten.

ik wil best de vertegenwoordigers helpen (in de scooterafdeling) heb alleen geen tijd om daar de hoeveelheid tijd in te steken die ik denk nodig te hebben om zelf vertegenwoordiger te zijn.
 
Haha, ik kan je vertellen dat Mol daar echt niet op zit te wachten hoor, die wil lekker elke race om 13:00 aan kunnen komen kakken met een kater, om vervolgens weer om 16:00 naar huis te gaan. laat staan dat hij in die tussentijd vragen wil gaan beantwoorden :D

@ Paul : Ik kan er ook niets aan doen dat 4tact mij niets doet...ik heb me er nooit in verdiept. 2 tact zal altijd mijn passie blijven...het is dat geluid heh :)
 
Haha, ik kan je vertellen dat Mol daar echt niet op zit te wachten hoor, die wil lekker elke race om 13:00 aan kunnen komen kakken met een kater, om vervolgens weer om 16:00 naar huis te gaan. laat staan dat hij in die tussentijd vragen wil gaan beantwoorden :D

@ Paul : Ik kan er ook niets aan doen dat 4tact mij niets doet...ik heb me er nooit in verdiept. 2 tact zal altijd mijn passie blijven...het is dat geluid heh :)


Ooit een motoGP motor van 5 meter afstand gehoord??? Aanrader!:p
 
Back
Top