Rieju naaldlager en zuiger kapot

102787

Well-Known Member
Ik kan een Rieju RS1 schakelbrommer kopen, alleen is bij deze de naaldlager en de zuiger stuk. Ik had zelf al wat onderdelen gezien: een nieuwe zuiger voor 20 euro en een naaldlager voor 9 euro. Ik vroeg me af of dit makkelijk te repareren is en niet te duur (onder de 100 euro). Ik weet ook niet of ik meteen een nieuwe krukas moet kopen.
 
Advertisement - register to remove this

Dat hangt er vanaf wat de verdere schade is. Opzich als alleen de zuiger kapot is en het naaldlager is het een kwestie van cilinder eraf, oude zuiger eraf, nieuwe erop(inclusief nieuw naaldlager) en cilinder weer monteren.

Als der stukjes in je carter zitten ben je verder van huis. En als de lagers in slechte staat zijn, of de krukas rot is, dan word het een duurder grapje.

Ook zou ik niet de goedkoopste zuiger en naaldlager die je kunt vinden erin zetten. Kies beter kwaliteit voor een wat hogere prijs :)
 
mja , vaak loopt het naaldlager niet zomaar stuk , het kan goed zijn dat het bigend al kapot is of slecht. en aangezien je toch het blok uit elkaar moet halen omdat de kans op rommel in het blok groot is zou ik zeker even de boel lospakken en de krukas goed bekijken. er zijn vrij goedkope imitatie assen , en zo weet je zeker dat het goed zit. als je eerder was geweest had ik nog een perfecte krukas voor je liggen :p

ik zou iig niet het risico nemen en er zomaar weer een nieuwe zuiger opzetten , de kans dat er nog iets in het carter zit is groot , en als je dan de boel kapot loopt ben je helemaal veel geld kwijt.
 
Back
Top