retro scooter kopen, maar welke?

lisa1234

Well-Known Member
Hallo,

Ik ben op zoek naar een retro scooter maar aangezien ik er vrij weinig verstand van heb weet ik niet zo goed welke.

Ik vind scooters van de merken AGM, Bella Milano, Torino, Figuretta en ga zo maar verder de mooiste scooters die ik ben tegengekomen.
Maar als ik op internet zoek, dan lees ik daar vaak dat het allemaal chinese troep is.

Over de scooters van Sym heb ik veel betere verhalen gehoord maar die scooters zijn veel duurder en vind ik persoonlijk minder mooi.

Heeft iemand ervaring met deze merken en kan mij zo'n merk wel of niet aanraden?
 
Advertisement - register to remove this

Bij normaal gebruik, goed onderhoud en niet teveel kilometers gaan die retro's wel een tijdje mee, maar het is inderdaad allemaal chinese troep. Sym is al wat beter maar ben ik zelf ook niet kapot van. Enige echte goede retro scooter blijft natuurlijk de Vespa, maar die is echt ontzettend duur zoals je zelf waarschijnlijk ook al hebt gezien.

Maar voor de prijs (kijk het verschil tussen de Vespa en de Chinese retro maar eens) mag je niet echt klagen dacht ik zo.
 
ja, Vespa's zijn inderdaad hartstikke duur.. Zelf ben ik er met andere scooters bang voor dat er meteen van alles kapot gaat waardoor hij niet meer rijdt en ik er alsnog niets aan heb..
Maar het zijn natuurlijk wel vaak de mensen die slechte ervaring hebben met een scooter die hun mening delen met anderen...
 
Ben het met Euro-Motor eens.

En aan de TS gericht, ik heb goede maar ook slechte ervaring met die retro modelletjes uit china. Werk zelf in een scooterzaak waar wij 75% van alle tijd aan retro's werken omdat ze zo populair zijn. Ik heb een neutrale kijk op de scooters omdat ik erg gek ben op scooters, en geef mijn eerlijke mening erover. Sommige retro's gaan lang mee, sommige gaan bij de 5000km al helemaal kapot. Ligt er maar net aan hoe je d'r zelf mee om gaat en of je er zuinig op bent en tijdig onderhoud laat plegen, netjes wassen zodat het vuil niet overal tussen gaat zitten, maar je moet er denk ik ook maar een beetje geluk mee hebben met die chinezen.

Een Sym Fiddle is een kwalitatief erg goede scooter, ziet er in mijn ogen leuker uit dan een chinese retro, hij rijd nog stukke fijner ook en behoud zijn waarde, en er zijn ook heel veel leuke, mooie accesoires voor te verkrijgen zoals een windscherm en chrome sierbeugels enzo.
 
Die lijkt inderdaad erg op een Vespa. Is er nog iemand die ervaring heeft met de merken Bella, Torino, Figuretta of iets dat daarop lijkt?
 
Bedankt Melv16. Weet je toevallig ook nog een bepaald merk die over het algemeen langer mee gaat? Of ligt het puur aan onderhoud en geluk hebben?
 
Dat laatste.

Die verschillende merken retro scooters moet je niet naar kijken, als je over de chinezen praat. Die zijn verder echt allemala hetzelfde, enige verschil is een ander kleurtje hier en daar, en een ander voorkapje of iets dergelijks. Maar verder hebben ze allemaal precies het zelfde motorblok en dergelijke.
 
Idd zou voor de Aprillia met Piaggio motor gaan, Die Chinese scooters zijn alleen maar ellende! Zijn niet voor niets veel goedkoper nieuw... Dit hebben ze wel ergens op bespaard!
 
Back
Top