Remblokjes vervangen

Sintesa

Well-Known Member
Hey,

nou ben k vandaag toch maar eens bezig gegaan met de achter-rem mijn AF1 Sintesi, gewoon zoals het hoort pennetje eruit, blokjes eruit gehaalt, nieuwe blokjes bij de scooter boer gehaalt (exact dezelfde, en heb de oude ook meegenomen zodat k zeker de goeie mee zou nemen),,
kom ik thuis wil de nieuwe blokjes erin zetten... passen ze niet.. (krijg ze niet tussen de zuigers), dus de waterpomptang ertussen en wat heen en weer gaan.. maar er gebeurt niks.., nou remde mijn achterrem al zeer matig, maar ik ging er vanuit dat dat kwam door mijn oude blokjes (remblokjes waren zou oud dat ze gewoon verroest waren).
dus ligt het hem aan mijn rem zelf... ik dacht aan troep ofzo.. of wat roest..,,
maar zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van,, dus hoe zou ik dit kunnen fixen ?

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

je zuigers gaan niet meer zo als het hoord.
tevens denk ik dat je remvloeistof eens aan verversing toe is.

zuigers gingen nog wel zoals het moest alleen de ene zuiger wou niet meer ver genoeg terug, heb van elk blokje +/- 0,7mm afgeslijpt waardoor ze tussen de zuigers pasten, daarna vast gezet en toen met een platte schroevendraaier wat kracht gezet zodat dr druk op de zuigers wat meer gelijk was, toen zijn ze precies genoeg terug geschoven om mijn remschijf ertussen te krijgen, even wat getest en deed het opzich perfect (brommer ligt op dit moment uit elkaar dus loopt niet)
remmen weer los gehaalt en ben nu bezig met het overspuiten van mijn remmen en morgen/overmorgen het resultaat eens bekijken.

iniedergeval bedankt, probleem is gefixed, en we gaan weer verder :)

nu de kabelboom nog :r ''zucht,,... dus volgende thread zit er wel weer aan te komen 8P
 
LATEN maken?

laten maken is een laatste optie, ik vind scooterdealers persoonlijk oplichters... mijn remblokjes heb ik voor, zelf al eens vervangen en deden het vervolgens perfect, was totaal 5 minuten en 12,50 kwijt...
daarvoor heb ik het een keer laten doen, was toen 12 euro kwijt voor de blokjes en 15 euro arbeits kosten... 15 euro voor 5 minuten, belachelijk (en dan doet de dealer het nog sneller aangezien die het ook vaker doet)
 
je remblokken afgeslepen?
dan kun je net zo goed je geld weggooien.
je moet die zuigers/plunjers weer goed gangbaar maken.
je hebt nu het probleem niet opgelost maar tijdelijk verholpen.
dit probleem komt zeer binnenkort weer terug.
 
Ja maar wat ik bedoelde is dat je zei dat het probleem zeer snel terug komt, maar als de scooter niet gebruikt word zal dat wel meevallen :)
 
Maar gelukkig rijd deze scooter niet dus daar hoeven we onszelf niet over druk te maken :) Neemt natuurlijk niet weg dat het wel gefixt moet worden als hij er ooit weer mee gaat rijden, maar dat spreekt voor zich.
 
Back
Top