Reglementen 2010

Niet heel erg vreemd toch? Er zijn hier een hoop mensen die hard hun best doen om nog door te kunnen gaan met racen, wat ook gevraagd word, en vervolgens wordt al hun tijd en advies gewoon bij het oud vuil gezet. Ik zelf heb ook niet zoveel verstand van dit soort zaken en moet ook gewoon studeren dus heb geen tijd om ook nog zeer actief bij de sbo betrokken te zijn, echter heb ik wel zeer veel waardering voor de mensen die dat wel doen en die hier ook proberen hun steentje bij te dragen. Het zou zonde zijn als de sbo hieraan ten onder gaat.
 
Tommy niks richting jou ik snap je verhaal.
Maar je moet ook even zien dat er dus wel mensen zijn die keihard er aan aan het trekken waren en als dat dan niet gezien word of niet wil worden gezien dan is het juist goed als zo iets naar buiten komt dan kunnen die mensen hun energie ook beter voor andere dingen gebruiken.

Ik snap je frustratie en herken het ook bij de sprints. Het is gewoon jammer dat jullie harde werk ontnomen of niet serieus wordt gezien. Maar door met stront naar elkaar te gaan gooien bereik je je doel ook niet en dat is gewoon jammer. Ik zou zeggen laat je niet aan de kant zetten door 1 verkeerde opmerking en laat zien hoe het wel moet:)
 
Tom: Denk dat er genoeg mensen zijn die hebben laten zien hoe het moet.

Als je dan met goede moed een poging neemt om wat voor elkaar tekrijgen, zodat de crew ect onlast word. En dan letterlijk de grond ingetrapt word dan is bij velen de maat vol. Denk je ook niet?

Dat heeft niks met moddergooien te maken maar meer met van bemoei je lekker met je eigen zaken en laat ons met rust. te minste zo komt het wel over. Schijnbaar is hulp van buitenaf aan de crew niet gewenst.
 
Die verzekering heeft nog geen letter van heel dat reglement gelezen joh, zo'n onzin :)

Juist :) vooral niet teveel er vanuit gaan dat dingen niet kunnen verzekeringstechnisch of om wat voor reden dan ook.

Over de opmerking van Inne..
Dat was een reactie op mijn vraag, ik wilde eigenlijk die discussie met haar op het crewforum voeren, maar helaas is het hier terecht gekomen. Wat nu (logisch) voor een flinke rel heeft gezorgd.
Dit weekend zal je nog vrij weinig reacties van Inne kunnen verwachten omdat ze druk is met de DQM.
Ik hoop dat jullie gewoon de vrijheid gaan krijgen die jullie nodig hebben, want ik heb bij de sprint wel gemerkt dat fanatieke rijders een hele goede toevoeging zijn. Ik hoop niet op het einde van de SBO, maar het moet wel anders en dat is duidelijk.
 
Sander ook ik had het kunnen opzoeken op kvk site. Maar wie is nou de persoon die de beslissingen neemt en de verantwoordelijkheden op zich neemt? Want iedereen doet hier zijn uiterste best maar niemand weet nou wie de knoop door hakt.
 
Gelukkig kan je ook quoten zonder een context in het verhaal en kan je alles uit de hand laten lopen...

Maar ik zit tot en met maandag in Valkenburg
 
Wat dacht je van Niek als wedstrijdleider?

Inne, je mag wel met een hele goede context komen om zo'n opmerking nog goed te kunnen praten. Het valt me in elk geval wel erg van je tegen.

Verder sluit ik mij geheel bij Gé aan.
 
Dus tijdsmeting, bekers, vlaggen, pilonnen, portofoons en overige materialen zijn gewoon aanwezig om er een wedstrijd van te maken?

Dan heb ik niets gezegd en tot zondag!!!
 
Allereerst: Gé, ik mis nog de communicatieve eigenschappen om mijn gevoelens op dusdanig volwassen manier te uitten. Echter ben ik het er 200% mee eens.

Sander ook ik had het kunnen opzoeken op kvk site. Maar wie is nou de persoon die de beslissingen neemt en de verantwoordelijkheden op zich neemt? Want iedereen doet hier zijn uiterste best maar niemand weet nou wie de knoop door hakt.

Dat is het probleem... niemand durft knopen door te hakken!! Ik weet dat Freddy & Luc F in het bestuur zitten. Daar heb ik helaas nog niks van gehoord... Ik weet niet of Luc meeleest. Wel weet ik dat Freddy aan de andere kant van de wereld met andere dingen bezig is....


helaas was / is er binnen de crew nog steeds niemand die met taak hoofd TC.. van Johan hebben we al maanden niets gehoord..

Kijk... als dit soort dingen nu openlijk, eerlijk gecommuniceerd werden, waren er zo al 3 mensen opgestaan die dit compleet over wilde nemen. Indien men niet kan communiceren of willen vragen om hulp, is dit hetzelfde als het graven van je eigen graf...

Wij hebben nu niet meer de zin, energie om dit over te nemen.. als dit 2 maanden geleden gevraagd was, had ik niet eens getwijfeld en volmondig met EGT & Pronk "ja" gezegd op deze vraag!!





Het probleem is gewoon dat de veel jongere sprintcrew wel serieus genomen worden en inspraak krijgen in het geheel, en dat de oude garde van het races wordt gezien als "ongemotiveerde kneuzen" die de inspraak in de organisatie wordt onthouden.....

Hierdoor ontmeen je hun de motivatie.....





Dan heb ik niets gezegd en tot zondag!!!
Inderdaad.... ik zie jullie zondag wel weer effe... ik kom kijken hoe iemand anders m'n brommer plat gaan vouwen :)
 
Last edited by a moderator:
nu niet meer :p,

Maargoed laten we de boel even afwachten met conclusies trekken tot maandag als Inne er weer is en als we weten hoe de race van zondag is gegaan.

Gr
 
nu niet meer :p,

Maargoed laten we de boel even afwachten met conclusies trekken tot maandag als Inne er weer is en als we weten hoe de race van zondag is gegaan.

Gr

Om nog maar even wat olie op het vuur te gooien dan.
Dit lijkt me echt compleet nutteloos. Inne reageert alleen maar als het haar zelf goed uitkomt. En dan meestal in de context van: ik heb het te druk met andere dingen.
Als je het te druk hebt met andere dingen, maak je daar dan hard voor en stop met de SBO zoals Gé ook al aangeeft in wat andere woorden. Dit heeft totaal geen nu zo en brengt alleen maar meer ellende. Er zal dan idd iemand moeten komen die zich voor de spreekwoordelijke kar wil spannen en misschien zelfs wel meerdere mensen. Gebeurt dit niet, haal dan de stekker eruit nu het nog kan.
Het jammere vind ik vooral de manier waarop dit alles word gedaan, meerdere leden die volop initiatief tonen en uiteindelijk stank voor dank krijgen om het zo maar te zeggen.
Het "mooie" aan het hele verhaal vind ik nog dat bijvoorbeeld een Haman (die meestal niet zo subtiel is met zijn woordkeuzes :D) dit voor zijn ban al lang en breed zag aankomen en dit ook aangaf. Iedereen was toen nog druk bezig dat te ontkennen en hem daarop aan te vallen/de SBO te verdedigen.
Nu zegt Gé precies hetzelfde met een wat subtielere woordkeuze en dan zijn we het opeens wel allemaal met hem eens.

Ik persoonlijk vind het erg jammer dat dit allemaal gebeurt. Ik heb jaren genoten van de races bij de SOWB en later ook bij de SBO en vind het zonde om te zien dat al het harde werk van de afgelopen jaren nu weggegooid word.
Nog 1x een grote duim omhoog van mijn kant voor alle wel goed verlopen races, leuke weekendjes, sprints en meetings.
Ik hoop jullie allemaal weer terug te zien op de circuits in 2010, maar ik heb er een heel hard hoofd in.
 
Iedereen heeft het aan kunnen zien komen, en niet de kracht gehad om er iets aan te veranderen, als er iemand 'schuldig' is, dan is dat de hele scene. De organisatie, de rijders, de aanhang, de roepers langs de lijn.
 
Iedereen heeft het aan kunnen zien komen, en niet de kracht gehad om er iets aan te veranderen, als er iemand 'schuldig' is, dan is dat de hele scene. De organisatie, de rijders, de aanhang, de roepers langs de lijn.


Waarom wordt er nooit over de rijders gesproken als het goed gaat, maar als het slecht gaat hebben wij het ineens gedaan? Ik weet niet in hoeverre je nog bij alles betrokken bent Ralf maar dit slaat natuurlijk nergens op. Voor zover ik weet hebben de rijders, de aanhang en de roepers van de kant de afgelopen weken/maanden staan vlaggen, reglementen bedacht, opgebouwd en afgebouwd etc. Het enige probleem was dat deze noodkreet pas naar buiten werd gebracht toen het al te laat was.

Er wordt de laatste tijd alsmaar naar de rijders gewezen over gezeik op het forum etc, daar heb ik 2 dingen over te zeggen. Allereerst is de SBO er voor de rijders en zijn de rijders er niet voor de SBO. Dit klinkt heel lullig, maar dat is het principe van een stichting/vereniging. Nu hebben wij het geluk dat de scooter community meer sociaal ingesteld is dan zakelijk en wordt er dus nooit moeilijk gedaan als er duidelijk om hulp wordt gevraagd. Maar dit betekend dus niet dat er hulp geeist kan worden vanuit de organisatie (als jullie geen vlagger regelen wordt er niet gereden, vandaag kost de inschrijving 60 euro ipv 50 want op Lelystad waren er maar 40 rijders omdat het regende etc).

En zo is het wel gegaan de laatste tijd, wij waren de boosdoeners want wij toonden geen inzet. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op aangezien wij helemaal niets verplicht zijn, de SBO daarentegen is wel verplicht om een goede racedag neer te zetten, aangezien wij daarvoor betalen. Om het even heel erg zwart-wit neer te zetten...de rijders zijn betalende klanten en horen eigenlijk niets te maken te hebben met dit soort problemen. Een vereniging moet dus juist blij zijn met elke beetje hulp dat aangeboden wordt, ipv gaan lopen flamen dat er te weinig hulp wordt aangeboden.

Het is eigenlijk gewoon van de zotte dat wij vandaag meer betalen dan normaal (voor minder rijtijd) omdat de stichting zijn financiele plaatje niet in orde heeft. Heel Nederland zit in een financiele crisis (de rijders dus ook!!) en dan vind je het gek dat er minder mensen komen rijden??? Erg kortzichtig om te zeggen dat dat alleen door de regen komt, in een crisis besparen mensen als eerste op hobby's/leuke dingen. Daar komt nog eens bij dat het ondanks de financiele crisis nog eens een heel ander verhaal zou zijn als de Stichting nog een vorm van conituiteit vertoont. Als er geen crisis was, iedereen nog vertrouwen had in de organisatie, zeker wisten dat dit seizoen gewoon uitgereden ging worden, de winnaars een beker zouden krijgen, we er uberhaupt blind op konden vertrouwen dat er gereden kon worden omdat er genoeg vlaggers waren....kan ik je verzekeren dat je gewoon 100 mensen aan je startlijn had staan...ookal kwam het met bakken uit de hemel

Maar...in tegenstelling tot dat alles zijn wij rijders dus wel in staat geweest om een beetje extra te betalen, te helpen met diverse dingen, om de stichting te redden. Een stichting moet blij zijn met een doelgroep die tot zoveel in staat zijn, maar in plaats daarvan worden wij als boeman aangewezen voor alle problemen, hebben sommige mensen vandaag nieteens hun race kunnen rijden terwijl ze daar wel voor betaald hebben, zijn er geen bekers/felicitaties voor de kampioenen en zo kan ik nog wel even doorgaan. De stichting zou zich moeten verontschuldigen voor zo'n klote einde van een seizoen aangezien het elke rijder 1000-en euro's en 100-en uren aan tijd heeft gekost en dat is nu allemaal voor niets geweest. In mijn ogen is degene die zegt dat dit allemaal door de rijders komt behoorlijk kortzichtig.

Verder wel een pluim voor Vinnie, Niek en de andere boys en girls die vandaag alsnog hun best hebben gedaan om er nog 'iets' van te maken. Ik vind het gewoon kut dat jullie ook door de stront worden gehaald op deze manier door een aantal grove fouten van het bestuur waar jullie eigenlijk niets aan kunnen doen. Niets dan lof voor jullie...voel je alsjeblieft niet aangesproken door bovenstaand verhaal...in ieder geval niet persoonlijk.

Erg jammer dat de SBO zo tot zijn einde is gekomen, de 1e 3 jaar waren geweldig en het is gewoon zo verschrikkelijk zonde dat het langzaamaan dood is gebloed. Toch wil ik (niet om te slijmen) het bestuur bedanken voor alle goede dingen die zijn geweest de afgelopen jaren. Leer alsjeblieft van deze fouten, neem beslissingen, hoe erg die ook zijn, voordat iets langzaam doodbloed. Jarenlang gewerkt om een hoge reputatie en een goede stichting op te bouwen en dat alles binnen enkele weken naar de knoppen helpen door zo met de mensen om te gaan waar je het in 1e instantie allemaal voor hebt gedaan. Ik hoop dat er iemand op gaat staan die een herstart kan gaan maken, of dat het weer ouderwets gezellig wordt bij de SOBW. Het zou verschrikkelijk zijn als deze sport uit Nederland verdwijnt hierdoor.
 
Last edited:
Ik ken je nutteloze epistels met overtrokken reacties onderhand, ik neem niet eens de moeite om het te lezen.

Wat ik probeerde te zeggen, ik denk niet dat we het over 'aan zien komen' en 'schuld' moeten hebben, aangezien niemand specifiek iets te verwijten valt, we kunnen alleen de mensen te bedanken die het hebben geprobeerd, ookal is het nu over.
 
Back
Top