Redelijk oud blokkie revisie nodig?

verzeik

Member
Heyy
ik zie overal wel wat maar kan niet echt mijn antwoord vinden.

Maar heb al half jaartje gilera runner darkdream 50cc

Staat nu rond de 32k op de teller Krukas heeft helelichte speling bijna niks tot niet voelbaar bij de vario kant

Heeft en krijgt zen onderhoud en ben 2e eigenaar

Loopt nu rond de 90 teller maar wil hem toch
Iets harder laten lopen .

Kan dit blok een dr70 hebben of zal ik toch alles opnieuw moeten opbouwen ?



Blok heeft licht getik als die koud is warm niet meer .


Bedankt voor de reacties alvast !
 
Advertisement - register to remove this

Tja iedere scooter hoor je tikken in stationair loop. Dat zijn alle spullen achter de carterkap.

Wellicht kun je nieuwe zuigerveren monteren en de cilinder een poetsbeurt geven. Zou er mooi mee door rijden en uit die 50cc het maximale halen. Elke Pia rijder lijkt naar een Dr70 te grijpen. Terwijl het niet indrukwekkend sneller is dan een goed lopende standaard 50 cilinder.

Het is uiteraard jouw scooter. Dus doe wat je graag wilt.
 
Vraag me af of je op de snelweg wilt gaan rijden.

Naar mijn ervaring moeten scooters een heel stuk langzamer gaan..

Alleen wat wil je met 90 op de normale weg.. Je bent toch niet zo`n zelfde gek die graag zijn dark dream gewokt wilt hebben.

Mijn advies kerel, houd dat ding lekker standaard en doe er geen gekke dingen mee. Dat is het meer waard om de scooter te kunnen houden, dan dat je straks er niet meer erop kan rijden.
 
Speling op de krukas is lastig te zeggen waardoor dat komt.

Misschien heeft de vorige eigenaar er C4 lagers erin gezet. (zou kunnen)

Zou zelf alleen geld uit geven aan de werkelijk onderhoud van het ding.

Snap dat je er de snellere cilinder eronder hebt zitten en deze best moeilijk te vinden zijn.

Als je echt merkt dat er weinig vermogen meer is, zou een optie kunnen zijn om de cilinder te laten honen (lichte hoon)

en dan inderdaad een nieuw setje veren erin, of zoeken naar een zuiger met veren erbij. (ligt aan de staat van de zuiger)
 
Back
Top