Rare vraag, kapotte rollerbank

Jappser

Well-Known Member
ik weet niet of dit hier hoort maar toch
ik heb een rare vraag :S
ik heb een aerox, met een onbegrensde gianelli die eruit ziet als een originele uitlaat. wat er verder onder zit weet ik niet, behalve dat het een 50cc is en verder niet getuned.
Ik heb met mijn vader getest ik ging naast onze auto rijden en hij reed 80 op de autoteller
nu ging ik op de rollerbank en kon die em niet meten omdat die over de 2,0 Kw ging.
Maar is dat wel mogelijk dat die zoveel vermogen heeft met alleen andere uitlaat ?

mvg jasper
 
Advertisement - register to remove this

eh ja.. maar volgens mij heb je ook wat begrenzers eruit, en 80 echte km is meer dan 2 kw.
ik heb met leo zx, en begrenzers eruit, ook een top van 80.. dus het is wel mogelijk
 
Kurei said:
eh ja.. maar volgens mij heb je ook wat begrenzers eruit, en 80 echte km is meer dan 2 kw.
ik heb met leo zx, en begrenzers eruit, ook een top van 80.. dus het is wel mogelijk

2,0 kw is >75 km/h dus kan kloppen
 
Rollerbanken sporen vaak gewoon absoluut niet. Dat kan in je voordeel zijn, maar ook in je nadeel helaas.
Maar ontopic; die snelheid kan wel aardig kloppen ookal vind ik het wel redelijk veel.
 
ze kunnen meten tot en met 2,5 kw , maar boven de 2 kw is het toch al mis , en is ook niet interessant want de kw's kloppen toch geen ruk van...

je word genaaid waar je bij staat , mja , niemand doet er wat aan dus is iedere keer iedereen weer de lul...
 
de mobiele rollenbank jatten zoals hier bij ons is gebeurd :p eerstvolgende 2 maanden geen controles meer geweest 8P

niet dat ik iets met de verdwijning van dat ding te maken heb ofzo hoor!

heuh en ja bezwaar aantekene dus
 
Kijk het klopt gewoon niet .. een vriend van mij had al moeite om met een MHR50 en een Reverse erop om de 2KW te halen..
Maar wat doe je eraan.. Geen een rollerbank is hetzelfde en het is jou werd tegen die van hun.. win je nooit.
 
Aantal kw's hang ook vanaf hoe snel je optrekt. Die van mij trekt voor geen meter op, maar loopt wel 75. En heb maar 0.6 kw, dus agente lief aankijken en je mag wel doorrijden.
 
Komt ook omdat zo onduidelijk is wat ze nou eigenlijk meten. Het mag duidelijk zijn dat ze geen topsnelheid meten, gezien de verschillen tussen scooters met dezelfde top.
Ook meten ze geen afgegeeven vermogen, of acceleratie. Daarvoor zou er ook een tijdklok ingebouwd moeten zijn...

Maar je scooter loopt 80, zeg je. Dus een boete is niet onterrecht.
Als hij gewoon 45 zou lopen zou je bezwaar kunnen aantekenen; Er is niet bewezen dat je de maximale constructienselheid overschrijdt. De rollenbank meet immers "iets", en geen snelheid.
Dat zou je nu ook kunnen proberen, maar dan ben je alsnog de lul bij een hermeting
 
het zegt niks want toen ik mijn tomosje nog had ging ie iets van 55, maar hij had 0,25 op de rollerbank, terwijl iemand anders zijn ciaotje snor 0,6 op de rollerbank had, en die ging 40.
 
Nee rollerbanken kloppen idd vaak niet. Ligt er ook vaak aan hoe zwaar de wout is die hem test! Mijn SR werd afgelopen jaar ook op de rollerbank gepleurd. Hij loopt 100 km/h en op de rollerbank gaf ie maar 1,2 kw aan. En die wout zei dat ze 110 moesten rijden om me in te halen. Dus iets klopte er niet!
 
zei zetten kw's om in snelheid :S dus ik vind dat er geen reet van klopt want bij vriend van me met slider en 70cc enzo die loopt rond 85 echte op auto teller met sito + heeft veel koppel enzo maar hij had maar 0.4:S klopt geen hol van zo een ding want dat ding trekt autowheelie.
dus kan indd in je voordeel of nadeel zijn en rollers klopt niks van indd.
 
Zowiezo klopt er niets van de rollerbank. Het ding houd niet eens rekening met weerstand...
Naja je kan zeggen , proberen wat je wil hij zal altijd blijven bestaan en ik denk niet dat ze het doen om de grote snelheden van jongeren omlaag te krijgen ivm met gevaarlijk rij gedrag.. maar kdenk dat ze het voornamelijk gebruik als kassa ... Want om nou te zeggen dat de rollerbank zo nauwkeurig is.. en de politie weet volgens mij zelf niet hoe ze aan het aantal KW komen of wat ze meten.. alleen dat het niet verder behoord te komen dan 0.4 kw op dat tellertje..

Afschaffen zal nooit gebeuren zolang de scooter markt bestaat.. dus jah helaas valt er niks aan te doen TS.
 
of je geeft een keer kwart gas voor 1a 2 seconde, en het pijltje knalt al helemaal naar rechts, die verhalen heb ik ook gehoord, even warm draaien tak-tak-tak.. 2.5:p scoot inbeslag
 
Wel.. Ik ben een beetje in de zak gezet denk ik... Ik heb een MBK Nitro 2004, een leo ZX chromé, met 4.3 gr gewichtjes en die gele bijhorende trekveertjes + mn vario ring was verwijdert. Ik ging 99 km/u op de rollen... lol :p overmorgen mag ik terug om scooter, en jegens ik 16j ben met de nieuwe wetten in België heb ik 8u verkeerles...
 
Back
Top