Rare trilling en geluid gas los derbi senda.

Bassievrucht

Active Member
Hai allemaal, ben ik weer met de senda, ik heb een raar geluid uit me cilinder/blok komen bij gas los.


Ik heb al meerdere mensen gevraagd wat dit kan zijn, de meeste zeggen dat ze niks raars horen, maar als ik het gas los doe (bijvoorbeeld bij het schakelen) hoor je megahard het geluid uit het filmpje (dat wrrr geluid) (ik hoor het zegmaar door me helm heen boven het motorgeluid uit).

Het blok loopt verder prima, top ligt super hoog, gaat makkelijk 110kmpu, heb ook geen vermogensverlies, maar dit geluid kwam ineens heel plotseling en ik weet niet of het verder kwaad kan.

Als het lagers zijn wil ik het gelijk nu weten natuurlijk om grote schade te voorkomen.

Alles is nagedraaid dus het lijkt mij sterk dat dit blokbouten zijn of de uitlaat is. Het lijkt echt uit (de buurt van) de cilinder te komen.
 
Advertisement - register to remove this

Als je ff je filmpje openbaar maakt kunnen we wat zien

Lagers is lastig te zeggen met 100% zekerheid overigens.
Hoeveel kilometers heeft de krukas en lagers er opzitten?
 
Als je ff je filmpje openbaar maakt kunnen we wat zien

Lagers is lastig te zeggen met 100% zekerheid overigens.
Hoeveel kilometers heeft de krukas en lagers er opzitten?
Video staat er nu op.
Ongeveer 7/8k, is nog standaard krukas, heeft iig 7k km 50cc op gezeten en nu ongeveer 1k km 75cc. Had van een maat gehoord dat de standaard krukas dat wel aan moest kunnen. Hij heeft dat blok ook voor me gereviseerd toen.
 
Hoor zo snel ook niet echt iets vreemds eigenlijk...
En om nou voor een twijfelgevalletje waar je eigenlijk met rijden ook niks aan merkt je krukaslagers te vervangen is ook nogal een dingetje. Toch zeker wanneer achteraf zou blijken dat dat het toch niet was...
 
Hoor zo snel ook niet echt iets vreemds eigenlijk...
En om nou voor een twijfelgevalletje waar je eigenlijk met rijden ook niks aan merkt je krukaslagers te vervangen is ook nogal een dingetje. Toch zeker wanneer achteraf zou blijken dat dat het toch niet was...
Het rare is gewoon dat het geluid (wrrrr) na gas los ineens ontstond, dus het lijkt mij in ieder geval geen goed ding. Brommers gaan niet ineens rare geluiden maken zonder dat er iets los zit of stuk is lijkt mij.
 
Heb het zelfde probleem sinds vandaag weet je ondertussen al wat de oorzaak is ?
Ik heb de derbi al een tijdje niet meer maar als ik diep in mijn geheugen graaf was het een mix van verscheidene dingen, namelijk;

Blokbouten los, maar dit was niet de hoofdoorzaak dacht ik toen.

Krukas naar de klote (dan met name het small-end lager (zuiger tegen kop bij motor vertraging?)). Dit lijkt mij het meest waarschijnlijk aangezien de derbi ongeveer 4 weken na deze thread toendertijd compleet kapot liep.
Cilinder eraf en duizenden pinnetjes overal, zuiger en cilinder waren klein gezegd niks meer van over.
Zoals ik al zei, ik weet het niet zeker maar dit was bij mij waarschijnlijk de oorzaak.

Dus als ik jou was zal ik gewoon even controleren of alles qua krukas en cilinder nog goed is.

En even blokbouten controlleren.

Hoop je beetje geinformeerd te hebben.
 
Back
Top