Rammelt het toch bij vario :(

Twan

Well-Known Member
Ben er vandaag achter gekomen dat het rammelen uit mijn vorige topic's :) niet van mijn krukaslagers afkomt maar van mijn vario 8P

Nu weet ik ff niet meer wat ik fout doe:

ringetje van multivar (niet dat aller breedste want dat paste net niet)
gradenplaat
vario
buisje
ventivar
dat ding met die blokjes erop heet het ook al weer ?
grote ring
moer


Hiermee gaat hij rammelen, kan het zijn dat ik die grote ring niet goed heb zitten? want die is een beetje bol, nu moet de bolle kant toch tegen de variomoer aanzitten ofniet?
 
Advertisement - register to remove this

Welke snaar heb je? Als je nl een bredere snaar heb (Polini) en je legt de snaar op het busje en monteert vervolgens de ventilvar dan is er soms ruimte tussen de ventilvar en het busje, omdat de snaar breder is dan het busje. Je moet dan ff de snaar slap krijgen door de achterpoulies iets in elkaar te drukken en de snaar dan wat hoger in de vario leggen. Vervolgens de zooi weer monteren zonder speling. De trilling is denk ik namelijk een los zittende ventilvar.
 
Originally posted by macio
Welke snaar heb je? Als je nl een bredere snaar heb (Polini) en je legt de snaar op het busje en monteert vervolgens de ventilvar dan is er soms ruimte tussen de ventilvar en het busje, omdat de snaar breder is dan het busje. Je moet dan ff de snaar slap krijgen door de achterpoulies iets in elkaar te drukken en de snaar dan wat hoger in de vario leggen. Vervolgens de zooi weer monteren zonder speling. De trilling is denk ik namelijk een los zittende ventilvar.

Ja deed ik eerst ook, maar gewoon dayco snaartje hier.

Gister had mijn dealer er bij mij 2 nieuwe banden onder gelegd, meteen gevraagt wat hij van dat geluidje vondt en hij zei meteen rollen.

Maat is goed: 16x13
 
Originally posted by Running_Sp
misschien verkeerde maat rollen ?? zoiets had ik ergens gehoord . ik hoor tikken bij carter deksel misschien zijn het kapotte lagers ? of misschien is het wel heel wat anders.


Lagers zijn goed :) net ouwe vario eronder gegooit en geen rammel geluidje.
 
zit alles wel 100% vast? dus niet dat er een klein beetje speling op zit? had ik namelijk, kwam ook gerammel van me vario. GEwoon wat vulringetjes ertussen...
 
kan denk wel.
op gegeven moment is de draad op van de krukas en kan juh niet verderdraaien.(krukas bestaat niet uit geheel draad aleen voorstukkie.
maar ik draai hem altijd met waterpomp tanglos en vast en dop 17.
onze waterpomp tang past pervekt om de kickkrans en dna draai ik hem ook me vast.

maar mijnes rammelt ineens ook.
dnke ff opvulringetje ertusse ndoen.
 
Originally posted by terror-hardcore
kan denk wel.
op gegeven moment is de draad op van de krukas en kan juh niet verderdraaien.(krukas bestaat niet uit geheel draad aleen voorstukkie.
maar ik draai hem altijd met waterpomp tanglos en vast en dop 17.
onze waterpomp tang past pervekt om de kickkrans en dna draai ik hem ook me vast.

maar mijnes rammelt ineens ook.
dnke ff opvulringetje ertusse ndoen.

Ja maar als je een beetje pech hebt dan kun je dadelijk niet meer kickstarten omdat je er een extra opvulringetje bij hebt gedaan. Tenminste dat had ik gister :(
 
Originally posted by Twan Peters
Nu weet ik ff niet meer wat ik fout doe:

ringetje van multivar (niet dat aller breedste want dat paste net niet)
gradenplaat
vario
buisje
ventivar
dat ding met die blokjes erop heet het ook al weer ?
grote ring
moer

Dit is de volgorde van monteren neem ik aan!
Dat ringetje van de Multivar (zwarte) moet er niet tussen, is alleen ter vervanging van je startmotor. Dus als je je startmotor nog hebt, moet je deze eraf laten anders ligt je vario scheef tov je poulies
 
Originally posted by Xanitator
hm.., misschien stomme vraag, maar hoe kan je zien of je je startmotor nog hebt?

Als dit ding nog op je krukas zit, dan zit ie er dus nog :)


tn_28086
 
Originally posted by terror-hardcore
kan denk wel.
op gegeven moment is de draad op van de krukas en kan juh niet verderdraaien.(krukas bestaat niet uit geheel draad aleen voorstukkie.
Dan zit hij slecht gemonteerd. Als je de moer tot het einde van de draad kan draaien dan moet je oopvulringen steken of je doet je krukas naar de *****...

Net zoveel opvulringetjes ertussen zetten tot je geen spiebanen meer ziet, en net genoeg draad hebt om de moer er volledig op te draaien.
Dan vastzetten.
 
Back
Top