pure zuurstof

de rest zal ik zo snel mogelijk doorsturen, maar zo zat/zit het bij ons in elkaar

Knap, er staat in je profiel dat je uit de buurt van six flags daaro komt, laat diegene die met het zuurstof systeem rijd, nou net ff Arie zijn geweest, en aangezien MOL wel weet wie dat is, en diegene nou net ff Spijkenisse komt..
Beetje vreemd...
 
maar de zuurstof flessen die wij gebruikten had een temperatuur van 183 graden onder nul, dus schilt niet veel met stikstof (-193)

Dit moet je me toch eens uitleggen.

Hoe bewaren jullie in godsnaam de zuurstof met 183 graden onder nul???

Moeders vrieskist omgebouwd? 8P
 
Vloeibare zuurstof heeft een kookpunt van -184C.

In een container staat het onder druk en kan niet in gas veranderen, zodra het vrij komt zal het in gas veranderen doordat het al gaat koken bij -184C, het zal dus warmte onttrekken aan de omgeving.

Wat betreft een straalmotor op je scooter: Is vast wel te doen, op een Y2K zit er ook een.
bike_yellow.gif

$150.000 USD

Leuk verhaaltje van een Y2K eigenaar:
Hij stond bij het stoplicht, achterop zit een display met de waarschuwing dat je niet te dichtbij moet komen vanwege de hete uitlaatgassen, een eigenwijze automobilist wou 'm toch van iets dichterbij bekijken met als gevolg een gesmolten bumper :p

Wat betreft Nitro (Methanol/Nitromethaan): Is te doen, maar niet zomaar.
 
Knap, er staat in je profiel dat je uit de buurt van six flags daaro komt, laat diegene die met het zuurstof systeem rijd, nou net ff Arie zijn geweest, en aangezien MOL wel weet wie dat is, en diegene nou net ff Spijkenisse komt..
Beetje vreemd...
Vat ik het ff niet? Enige wat ik heb gedaan is aangeboden de pics te hosten.
 
Vloeibare zuurstof heeft een kookpunt van -184C.

In een container staat het onder druk en kan niet in gas veranderen, zodra het vrij komt zal het in gas veranderen doordat het al gaat koken bij -184C, het zal dus warmte onttrekken aan de omgeving.

Ben ik met je eens, ware het niet dat de kritische temperatuur van zuurstof ligt op -118.4 Celcius.

Met andere woorden, als je boven die temperatuur komt kan zuurstof onmogelijk vloeibaar zijn, ongeacht de druk.

Zuurstof wordt daarom altijd geleverd in gasvorm, meestal 200 bar.
 
Back
Top