pure zuurstof

el bandino said:
in normale lucht zit er ong 21%lucht dacht ik.
miss waar jij woont 5ofzo:p kan best zijn, maan ofzo:p:p

neen nu serieus.

dit is onmogelijk


om 10seconden te rijden heb je enorm veel liters lucht nodig, ik dacht om 1liter bezine te verrijden 18 000liter lucht, jij zou enorm veel moeten gaan vullen:p


ook zou dit te hevig worden en alles zou boem zeggen volgens mij
Uhm op klaaswaal 03 was er ook iemand met zuurstof injectie[ala nos kit]:)
Als je me niet gelooft moet ej maar pics ervan opzoeken @ scooterbase.net , dan onderaan meeting bodegraven:).
 
RonaldV said:
Uhm op klaaswaal 03 was er ook iemand met zuurstof injectie[ala nos kit]:)
Als je me niet gelooft moet ej maar pics ervan opzoeken @ scooterbase.net , dan onderaan meeting bodegraven:).

dat miss wel, maar dan heb je ook weer nood aan gewone lucht he, dan zet je beter NX kit er op heb je nog de koeling van de stikstof
 
Alleen koeling van de stikstof heb je ook niks aan omdat je mengsel gewoon veel armer word, of het nou lucht/zuurstof/een nx fles is, je zal er voor zover ik weet ook altijd extra benzine bij moeten stoppen. Doe je dat niet dan kan het zomaar gebeuren dat je zuiger in poedervorm uit je uitlaat komt sproeien... (in extreme gevallen dan)
 
Cipher said:
Ik zie zn carb al vliegen zodra zn luchtschuif beweegt :p

Maar als je zo graag wilt experimenteren met alternatieve brandstoffen zijn er nog wel wat mogelijkheden;
Kerosine (vliegtuig brandstof). Moet je wel een olie vinden welke ermee mengt, en genoeg bijmengen.
Ethaan, is al vaker gedaan
Nitro (wat in radiografische autootjes en vliegtuigjes wordt gegooid) is volgens mij ook wel eens gedaan.
Of alcohol natuurlijk :p

Zonnebloem-olie? 8P
 
warface said:
je zou ook een soort "recycle"systeem kunnen maken...... zodat je de uitgestoten zuurstf weer terug brengt..... (in theorie ntuurlijk)

fix het en je word rijk ;)

(iets reeels dan)
 
Mol said:
Alleen koeling van de stikstof heb je ook niks aan omdat je mengsel gewoon veel armer word, of het nou lucht/zuurstof/een nx fles is, je zal er voor zover ik weet ook altijd extra benzine bij moeten stoppen. Doe je dat niet dan kan het zomaar gebeuren dat je zuiger in poedervorm uit je uitlaat komt sproeien... (in extreme gevallen dan)

:rolleyes: proberen?
 
Waarom pure zuurstof. Je zou ook verrijkte lucht kunnen nemen. Mengsel van bv 32% 02 en 68% N2. Er vanuitgaande dat je 14000 toeren per minuut draait met een 70 cc = 0,07liter kom je uit op 980 liter per minuut. Volgens mij is de std vuldruk 200 bar. Dus heb je aan een fles van 5 liter genoeg voor 1 minuut. (1000 liter) Je zou kunnen proberen om een oude fles bij de brandweer oid te halen van 6 liter, die laten vullen bij een duikzaak met nitrox 32/36 % zou een leuk experiment kunnen zijn...
Ik denk dat het wel zou kunnen, maar om alles goed lopend te krijgen ben je wel ff bezig. Ik denk dat het bijna niet haalbaar is zonder kennis en veel materiaal wat je ter beschikking moet hebben.

Verder zijn er al rebreathers voor duiken die lucht hergebruiken enz. Heb geen zin om alles te typen, maar het is een gesloten systeem. Dus ruud het is al uitgevonden, helaas..

ps ik ben nergens verantwoordelijk voor als een of andere idioot het uitprobeert .
 
Last edited:
Raym0nd said:
:rolleyes: proberen?
Al gedaan, zoek maar filmpjes van mijn hok wat op Lely 2003 kapot loopt op de bank met NX. Brandstofpomp weigerde (draadje kapot :'() en de zuiger komt echt uit de demper sproeien....
 
misschien is het al ooit voorbijgekomen...vond het in ieder geval niet de moeite om een nieuw topic voor aan te maken

maar de nitro die bij rc-auto's wordt gebruikt, kun je ook los kopen.....zou dat niks zijn :)

volgens mij heeft dat hetzelfde effect als zuurstof ongeveer !

en dan eventueel wat dikkere koppakking

maar ik bedenk me net dat dat wel eens niet goed zou kunnen mengen met benzine..?
 
dat zipje in bodegraven en klaaswaal reed idd met pure zuurstof en gewoon een nos pompen en kleppen set erbij, is waarschijnlijk op die manier wel te realiseren, maar kost net zoveel als nos of nx dus waarom zou je t gaan proberen als er werkende systemen zijn. verder branden zij alles kapot omdat t gewoonweg niet afgesteld was, als je zoiets gaat doen moet je t alsnog met een bedrijf doen die er ervaring mee hebben en kunnen meten met een bank
 
Het grote voordeel van lachgas t.o.v. zuurstof is dat je het vloeibaar op kan slaan zonder dat de temperatuur dan cryogene vormen aanneemt.
Dat wil zeggen dat je veel meer massa/energie mee kan nemen per volume-eenheid dan het geval is met zuurstof.

In feite komt het op hetzelfde neer als verrijkte lucht (het draait tenslotte om de zuurstofmoleculen die vrijkomen), dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
 
is pure zuurstof even duur als nos of zo dan? ik d8 veeel goedkoper
maar pure zuurstof kan er dusz nie op omdat je dan erg veel nodig hebt als ik et goedbegrijp
 
Back
Top