Project: ZipSP Black/White

Robbie

in love!
Het begon allemaal toen ik het te lang ging duren omdat de Malossi radiateur voor mijn runner in backorder bleef staan. Daardoor miste ik Klaaswaal en voerde dus 2 maanden niks uit omdat ik niks kon doen. In de tussentijd had ik een ZipSP gekocht die bij nader inzien redelijk gaar was. Radiateur was dood en verschillende kleine dingetjes. Hij zag er toen zo uit.

vroem%20001.jpg


Niet echt leuk dus mja het reed en ik kwam overal waar ik wilde komen :) Na een tijdje werd ik dat wachten echt zat. Ik heb toen de knoop doorgehakt en de runner weer standaard gemaakt, zoals het eigenlijk hoort en wilde de zip laten vlammen. Zoveel mogelijk onderdelen over gezet zoals de achterveer, ontsteking, cilinder etc. Dan krijg je iets wat op dit lijkt :)

vroem%20022.jpg


Inmiddels ook een sportstuurtje erop gefrot en jawel :) een Malossi radiateur moet het zooitje koelen. Dat ding had ik binnen een dag binnen :) Dit was de voorkant toen :) Geperforeerd uiteraard :)

vroem%20023.jpg


Het blokje was opgebouwd en stond klaar om er onder gehangen te worden.

vroem%20024.jpg


Zo gezegd, zo gedaan, daar hing het blokje dus :)

vroem%20025.jpg


Ander aanzicht, vastgezet met een of andere klem :D Toendertijd issie ook nog alleen het frame + blok van de workmate afgedonderd :)

vroem%20026.jpg


Dit was de voorkap :)

vroem%20027.jpg


En als eindresultaat voor de meeting in Lemelerveld was ik al heel tevreden, het reed!

DSCF0019.jpg


Eigelijk ziet het er niet uit maar het is ook niet klaar. Tijd voor weer een nieuwe verbouwing. Bitubo voorveer, Malossi schijfje van Arne en ML50jes aangeschafd.

vroem20042klein.jpg


Mja ziet er iets leuker uit maar toch niet tevreden, logisch toch? Ik ben dus maar een beetje aan spuiten en bestickeren gegaan nadat ik na een sprintje op me bek ben gegaan, mja eigen schuld :) Giga schaafwond op me arm, auw!

Ik heb toen het lichtunitje wit + roosterjes in de voorkap gespoten en de voorkap opnieuw want die was behoorlijk geschaafd... Velgen wit laten coaten + de buizen zilver achtig. Remklauw rood gespoten en het kontje ook wit gemaakt. De zijskirts heb ik ook zwart gespoten omdat dat vieze grijs niet mooi is. Nog wat kleine dingetjes en dan het resultaat.

IM000021.jpg


IM000022.jpg


IM000023.jpg


Al met al een zeer geslaagd project vind ik zelf. Het verschil mag er wezen, toen en nu :)

IM000024.jpg


IM000025.jpg


IM000027.jpg


IM000031.jpg


Ik ben hier ongeveer een 3 tot 4 maanden mee bezig geweest tot dat ie is zoals ie nu is. Ik heb geen uitdraai nog maar dat komt vast en zeker wel een keer. Ik ben nu samen met een maatje van me bezig aan een SP2000, vordert best :) We shall see!

De complete setup is nu..
- Hebo Manston 70
- HR2
- 24 Mikuni
- Overrange radiateur
- Overrange set
- Bitubo voor en rs24/10 achter
- Malossi schijf
- Malossi prim en sec vertanding
- Deltaclutch
- HPI rotor
- ML50jes en wat kleine dingen zoals dat AIM ding en een Sigma tellertjer, noodstop en snelgas.

Ik zal vast wel iets vergeten zijn :)

Ciao! :W
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Nog steeds v@ robbie maar dat had ik je vast wel een keer verteld. Ik blijf er bij dat je beter je runner had kunnen houden maja eigenwijs :p We moeten trouwens nog steeds een keer langs komen om te filmen maar dat regellen we nog wel.
 
Mja ik wil toch nog paar dingetjes veranderen. Ik wil snelgas erop, mooi klepje voor me cilinder en een keer lekker vlammen.
Ook moeten die skirts ooit nog een keer overgespoten worden want verf houd niet echt lekker. Verder ben ik er wel tevreden mee ja, wat guilaumme zegt, simpel doch bruut :)
 
Back
Top