project: zip ac

Xearo

GC Member
Ik ben nu bezig met mijn zip, maar ik zal eerst het een en ander vertellen over mijn scooter verleden.

Het begon allemaal toen ik 15 was. Ik wilde een scooter, een opvallende scooter. Daarom heb ik toen voor 500gulden een Vespa pk50 gekocht. Deze heb ik helemaal aangepast. Hij is best mooi geworden. Je zag iedereen kijken toen ik voorbij kwam rijden. Iedereen wist dat die scooter van mij was. Ik had hem speciaal gespoten in m&m's uitvoering. Hieronder zie je een pic, sorry voor de slechte kwaliteit, ik had toen nog geen digicam, de fotos zijn met een spypen gemaakt.

m%26m.jpg


Op die scooter heb ik 2maanden rond gereden, ik had hem verkocht voor 450euro:) . Ik wilde namelijk sneller. Ik vond een aprilia rally een zeer mooie scooter. Ik kocht er uiteindelijk een voor 850euro. HGet was een hele mooie. Er zat een powerone racing uitlaat. Dat vond ik voor het begin wel goed. Helaas is mijn krukas kapot gegaan. Ik had geen geld om het te laten maken, dus moest de rally worden verkocht. Hier heb ik nog zo`n 600euro voor gekregen. Van de rally heb ik helaas geen fotos meer.

Ik miste mijn pk50 weer. Zo`n dingen rijden echt fijn. Ik heb weer een gekocht, maar nu in schakelversie. Deze heb ik over gespoten in polini kleuren. Er zaten later de volgende onderdelen op: DR50, 16mm carb en polini righthand uitlaat. Hieronder zie je een foto ervan:

polinipk50.JPG


Het een na het ander ging er aan kapot, ik werd er helemaal gek van. Ik heb het ding weer verkocht. Ik heb nu nog wat onderdelen voor een pk50 liggen, dus als iemand intresse heeft dan hoor ik het wel. Ik heb nog polini uitlaat, 10 mm carb, frame, voorvork en nog wat klein spul.

November vorig heb ik een ongeluk gehad met scoot van een vriend. :( Het was gelukkig niet mijn schuld, de bestuurder van de auto heeft alle schade betaald aan die vriend van mij. ( zo`n 1600 schade aan de scoot). Ik had door het ongeluk enkele ribben gekneusd en had mijn been openliggen. Dit was goed genoeg voor een schadevergoeding van 500euro.

Ik heb januari dit jaar de zip van Hugo gekocht. Hier ben ik tot nu toe erg blij mee. thnx to Hugo. Hieronder zie je een pic van de zip hoe hij bij Hugo stond.

ziphugo.JPG


Hij zag er niet al te best meer uit, maar daar was de prijs ook naar. Ik gebruik hem nu nog als straat scooter maar dat gaat gauw veranderen. Ik heb een gare leovince RS van een vriend gekregen om nu tenminste en beetje vooruit te komen. Hieronder zie je de zip met RS.

zip_rs.jpg


Ik ben al een klein beetje aan het uiterlijk begonnen, de stuurkap heb ik overnieuw gespoten. Dit is helaas is deze nog niet helemaal mooi geworden, ik moet het nog een keer overdoen. Ik heb ook een zijstandaard gekocht van buzetti. Dit ziet al een stuk beter uit dan die lompe bok. Hieronder een pic van de zip met zijstandaard.

zipschuin.JPG


Ik heb speciale stickers van ST.NET laten maken bij 123sticker.nl. Deze komen op de zijkappen waar nu "carbon" op staat. De stickers zijn 40mm lang en ik dacht 34mm hoog. De 34mm weet ik niet meer zeker. Hieronder zie je de stickers:

stickers.jpg


Op het andere forum zag ik iemand die nog het een en ander van een zip over had. Ik had hem gePM'd en reactie terug gehad. Ik kon naar hem komen en alles meenemen wat ik wilde. Ik heb van hem het volgende gekregen. Carters met krukas en vertanding, 2x polini 70, 1 polini 70 kop, malossi powerbox, achterveer voor zip, doosje sproeiers, polini handchoke setje en nog ander klein spul. Ik mocht het gratis meenemen omdat hij zijn zip had verkocht en het spul over had. Hierbij wil Blaas-Freak voor het spul dat ik heb gekregen, ik weet niet of hij ook op dit forum zip. hieronder zie je een paar fotos van het spul.

zipblok.JPG

carters met std as, c3 lagers en vertanding.

polini70.JPG

1 van de 2 polini giet 70

Ik ga de zip motorisch redelijk snel maken. Ik dacht aan een setup met het volgende:
* alu 70
* R, C16, 4-race oid
* 19mm oid

en dit laat ik dan draaien op een doppler as oid.

hieronder zie je hoe de zip er nu bij staat, ik zal regenmatig nieuwe pics posten. zo staat hij er nu bij:

zipschuin.JPG


Hebben jullie tips of commentaar post het dan aub. Dan weet ik wat ik nog moet veranderen.
 
Advertisement - register to remove this

Waar is z'n staart gebleven om het zadel te openen ?!?

Enneuh, succes met het verwijderen van die "carbon" stickers.... ik heb het geprobeerd, maar DAMN dat is een klote werk :D
 
staart is eraf, ik heb er een nieuw slot in gedaan. :)

de stickers probeer ik eraf te halen door ze warm te maken.
 
die blok en die 70 giet van Blaas-Freak zijn van mij geweest. Die 70 liep wel aardig met een black swan op mijn zip die Blaas-Freak heeft verkocht. Succes met je projectje.
 
Die pic heb ik nog wel ergens ja :p

Maar hij had er niks van geleden hoor :) Hij heeft ergere dingen moeten doorstaan.

Was leuk scootertje...
 
Originally posted by Scooter-freak88
die blok en die 70 giet van Blaas-Freak zijn van mij geweest. Die 70 liep wel aardig met een black swan op mijn zip die Blaas-Freak heeft verkocht. Succes met je projectje.

waren die carters toevallig ook van jou?

edit: sorry, had ff te snel gelezen.
 
Last edited:
Originally posted by Hugo
Die pic heb ik nog wel ergens ja :p

Maar hij had er niks van geleden hoor :) Hij heeft ergere dingen moeten doorstaan.

Was leuk scootertje...

hmm, nix geleden :) behalve dat xearo voortaan brommix moet tanken? :p
 
Die olie tank, daar zat vreemde olie in.... vertrouwde het niet, en aangezien ik geen olie had staan, de hele tank eruit gemikt, en gewoon brommix tanken.

niks is makkelijker :p
 
projectjes blijven leuk, als je die stickers eraf wil halen moet je gewoon de fohn erop zetten en goed heet maken. Als je die kappen toch gaat spuiten kan je zoals menno al zei, ze gewoon wegschuren. :)
 
Back
Top