Xearo
GC Member
Ik ben nu bezig met mijn zip, maar ik zal eerst het een en ander vertellen over mijn scooter verleden.
Het begon allemaal toen ik 15 was. Ik wilde een scooter, een opvallende scooter. Daarom heb ik toen voor 500gulden een Vespa pk50 gekocht. Deze heb ik helemaal aangepast. Hij is best mooi geworden. Je zag iedereen kijken toen ik voorbij kwam rijden. Iedereen wist dat die scooter van mij was. Ik had hem speciaal gespoten in m&m's uitvoering. Hieronder zie je een pic, sorry voor de slechte kwaliteit, ik had toen nog geen digicam, de fotos zijn met een spypen gemaakt.
Op die scooter heb ik 2maanden rond gereden, ik had hem verkocht voor 450euro . Ik wilde namelijk sneller. Ik vond een aprilia rally een zeer mooie scooter. Ik kocht er uiteindelijk een voor 850euro. HGet was een hele mooie. Er zat een powerone racing uitlaat. Dat vond ik voor het begin wel goed. Helaas is mijn krukas kapot gegaan. Ik had geen geld om het te laten maken, dus moest de rally worden verkocht. Hier heb ik nog zo`n 600euro voor gekregen. Van de rally heb ik helaas geen fotos meer.
Ik miste mijn pk50 weer. Zo`n dingen rijden echt fijn. Ik heb weer een gekocht, maar nu in schakelversie. Deze heb ik over gespoten in polini kleuren. Er zaten later de volgende onderdelen op: DR50, 16mm carb en polini righthand uitlaat. Hieronder zie je een foto ervan:
Het een na het ander ging er aan kapot, ik werd er helemaal gek van. Ik heb het ding weer verkocht. Ik heb nu nog wat onderdelen voor een pk50 liggen, dus als iemand intresse heeft dan hoor ik het wel. Ik heb nog polini uitlaat, 10 mm carb, frame, voorvork en nog wat klein spul.
November vorig heb ik een ongeluk gehad met scoot van een vriend. Het was gelukkig niet mijn schuld, de bestuurder van de auto heeft alle schade betaald aan die vriend van mij. ( zo`n 1600 schade aan de scoot). Ik had door het ongeluk enkele ribben gekneusd en had mijn been openliggen. Dit was goed genoeg voor een schadevergoeding van 500euro.
Ik heb januari dit jaar de zip van Hugo gekocht. Hier ben ik tot nu toe erg blij mee. thnx to Hugo. Hieronder zie je een pic van de zip hoe hij bij Hugo stond.
Hij zag er niet al te best meer uit, maar daar was de prijs ook naar. Ik gebruik hem nu nog als straat scooter maar dat gaat gauw veranderen. Ik heb een gare leovince RS van een vriend gekregen om nu tenminste en beetje vooruit te komen. Hieronder zie je de zip met RS.
Ik ben al een klein beetje aan het uiterlijk begonnen, de stuurkap heb ik overnieuw gespoten. Dit is helaas is deze nog niet helemaal mooi geworden, ik moet het nog een keer overdoen. Ik heb ook een zijstandaard gekocht van buzetti. Dit ziet al een stuk beter uit dan die lompe bok. Hieronder een pic van de zip met zijstandaard.
Ik heb speciale stickers van ST.NET laten maken bij 123sticker.nl. Deze komen op de zijkappen waar nu "carbon" op staat. De stickers zijn 40mm lang en ik dacht 34mm hoog. De 34mm weet ik niet meer zeker. Hieronder zie je de stickers:
Op het andere forum zag ik iemand die nog het een en ander van een zip over had. Ik had hem gePM'd en reactie terug gehad. Ik kon naar hem komen en alles meenemen wat ik wilde. Ik heb van hem het volgende gekregen. Carters met krukas en vertanding, 2x polini 70, 1 polini 70 kop, malossi powerbox, achterveer voor zip, doosje sproeiers, polini handchoke setje en nog ander klein spul. Ik mocht het gratis meenemen omdat hij zijn zip had verkocht en het spul over had. Hierbij wil Blaas-Freak voor het spul dat ik heb gekregen, ik weet niet of hij ook op dit forum zip. hieronder zie je een paar fotos van het spul.
carters met std as, c3 lagers en vertanding.
1 van de 2 polini giet 70
Ik ga de zip motorisch redelijk snel maken. Ik dacht aan een setup met het volgende:
* alu 70
* R, C16, 4-race oid
* 19mm oid
en dit laat ik dan draaien op een doppler as oid.
hieronder zie je hoe de zip er nu bij staat, ik zal regenmatig nieuwe pics posten. zo staat hij er nu bij:
Hebben jullie tips of commentaar post het dan aub. Dan weet ik wat ik nog moet veranderen.
Het begon allemaal toen ik 15 was. Ik wilde een scooter, een opvallende scooter. Daarom heb ik toen voor 500gulden een Vespa pk50 gekocht. Deze heb ik helemaal aangepast. Hij is best mooi geworden. Je zag iedereen kijken toen ik voorbij kwam rijden. Iedereen wist dat die scooter van mij was. Ik had hem speciaal gespoten in m&m's uitvoering. Hieronder zie je een pic, sorry voor de slechte kwaliteit, ik had toen nog geen digicam, de fotos zijn met een spypen gemaakt.
Op die scooter heb ik 2maanden rond gereden, ik had hem verkocht voor 450euro . Ik wilde namelijk sneller. Ik vond een aprilia rally een zeer mooie scooter. Ik kocht er uiteindelijk een voor 850euro. HGet was een hele mooie. Er zat een powerone racing uitlaat. Dat vond ik voor het begin wel goed. Helaas is mijn krukas kapot gegaan. Ik had geen geld om het te laten maken, dus moest de rally worden verkocht. Hier heb ik nog zo`n 600euro voor gekregen. Van de rally heb ik helaas geen fotos meer.
Ik miste mijn pk50 weer. Zo`n dingen rijden echt fijn. Ik heb weer een gekocht, maar nu in schakelversie. Deze heb ik over gespoten in polini kleuren. Er zaten later de volgende onderdelen op: DR50, 16mm carb en polini righthand uitlaat. Hieronder zie je een foto ervan:
Het een na het ander ging er aan kapot, ik werd er helemaal gek van. Ik heb het ding weer verkocht. Ik heb nu nog wat onderdelen voor een pk50 liggen, dus als iemand intresse heeft dan hoor ik het wel. Ik heb nog polini uitlaat, 10 mm carb, frame, voorvork en nog wat klein spul.
November vorig heb ik een ongeluk gehad met scoot van een vriend. Het was gelukkig niet mijn schuld, de bestuurder van de auto heeft alle schade betaald aan die vriend van mij. ( zo`n 1600 schade aan de scoot). Ik had door het ongeluk enkele ribben gekneusd en had mijn been openliggen. Dit was goed genoeg voor een schadevergoeding van 500euro.
Ik heb januari dit jaar de zip van Hugo gekocht. Hier ben ik tot nu toe erg blij mee. thnx to Hugo. Hieronder zie je een pic van de zip hoe hij bij Hugo stond.
Hij zag er niet al te best meer uit, maar daar was de prijs ook naar. Ik gebruik hem nu nog als straat scooter maar dat gaat gauw veranderen. Ik heb een gare leovince RS van een vriend gekregen om nu tenminste en beetje vooruit te komen. Hieronder zie je de zip met RS.
Ik ben al een klein beetje aan het uiterlijk begonnen, de stuurkap heb ik overnieuw gespoten. Dit is helaas is deze nog niet helemaal mooi geworden, ik moet het nog een keer overdoen. Ik heb ook een zijstandaard gekocht van buzetti. Dit ziet al een stuk beter uit dan die lompe bok. Hieronder een pic van de zip met zijstandaard.
Ik heb speciale stickers van ST.NET laten maken bij 123sticker.nl. Deze komen op de zijkappen waar nu "carbon" op staat. De stickers zijn 40mm lang en ik dacht 34mm hoog. De 34mm weet ik niet meer zeker. Hieronder zie je de stickers:
Op het andere forum zag ik iemand die nog het een en ander van een zip over had. Ik had hem gePM'd en reactie terug gehad. Ik kon naar hem komen en alles meenemen wat ik wilde. Ik heb van hem het volgende gekregen. Carters met krukas en vertanding, 2x polini 70, 1 polini 70 kop, malossi powerbox, achterveer voor zip, doosje sproeiers, polini handchoke setje en nog ander klein spul. Ik mocht het gratis meenemen omdat hij zijn zip had verkocht en het spul over had. Hierbij wil Blaas-Freak voor het spul dat ik heb gekregen, ik weet niet of hij ook op dit forum zip. hieronder zie je een paar fotos van het spul.
carters met std as, c3 lagers en vertanding.
1 van de 2 polini giet 70
Ik ga de zip motorisch redelijk snel maken. Ik dacht aan een setup met het volgende:
* alu 70
* R, C16, 4-race oid
* 19mm oid
en dit laat ik dan draaien op een doppler as oid.
hieronder zie je hoe de zip er nu bij staat, ik zal regenmatig nieuwe pics posten. zo staat hij er nu bij:
Hebben jullie tips of commentaar post het dan aub. Dan weet ik wat ik nog moet veranderen.