Showcase Project YRCZ's Aerox

YRCZ

Well-Known Member
YRCZ's AEROX PROJECT 2016
Ik zal me zelf even voorstellen, ik ben Yoeri en kom uit Friesland (Ja er wonen hier mensen :tearsofjoy:)
Ben vanaf me 15e al zeer verliefd op de Rossi Aerox en heb er toen ook een gevonden op het internet en daarna opgehaald uit Almelooo. En na 3 zeer geweldige praktijkexamens kon ik eindelijk door de wegen van Friesland onveilig maken. Het begon allemaal zo..

uzEtCM.jpg


Rossi uit 2009 geheel standaard inclusief de oh zo mooie taartschep.
Toen er een gianelli chrome erop gezet met de setup: gele drukveer, omega silver trekveren & 3.7 gram rollen.

De gianelli extra chrome
RoNSxp.jpg

Niet de grootste toerenbeuker maar wil zeker wel voor uit!

Nadat ik het motorlijke stuk gedaan had wou ik ook even wat optische tuning doen. Komt later nog verlichting en underseat etc..
De taartschep is er vanaf dag 1 al af..

Stage 6 spiegeltje gehaald
YLvov3.jpg

Deze mooie spiegel heeft mijn kappen gered toen ik met 70 door de bocht ging.. :sweatsmile:

Yss veertje
72EvhH.jpg

Nu heeft me scooter die Kim K Booty :hearteyecat:


Zijstandaardje
LrhmCn.jpg

Nu nog de lelijke bok er onder weg.

Paar onderdelen zwart gespoten :grin:
OOp4h3.jpg

Wantja, alles is mooier in het zwart.

Liep als een beest maar na een tijdje hele erge vermogen verlies.
Wat er aan de hand was dat ik een warmloper had gehad dat kwam door lekking van kvs en thermostaat kabel af was gebroken. Daarna even aan het shoppen geweest en een 50cc Power One cilinder gehaald inclusief zuiger en cilinderkop.

Gestripte scooter :pensive:
gkPtQe.jpg

Weight reduction bro. :sunglasses:

Nieuw cilindertje erop :hearteyes:
3uj7rI.jpg

Maar het duurde niet lang :grimacing:

Na 5 minuten van sensatie en blijheid dat de scooter eindelijk het weer deed kwam de volgende oh zo leuke verassing, scooter viel uit kickstart zat muurvast en de scooter rolt nog wel.. oftewel conclusie; krukaslagers naar de cholera..

Ik weet dat krukaslagers niet zo duur zijn als onderdeel, maar het is een helse klus om ze erin te zetten want het hele blok moet gesplit worden.. zelf wordt het hem niet dus weet iemand die er ervaring mee heeft in de buurt van Friesland met een leuk prijsje? Scooter boer wordt hem niet want die vragen er boven de 200 euro voor.. Ook als je het losse blok met de onderdelen brengt.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Back
Top