Project NRG Mc^2...

Bart Nrg Mc2

Well-Known Member
Ff een beschrijving in vogelvlucht over die NRG die ik samen met een maat van me [Rob Tijsen] in elkaar knutsel... Ik wilde Folkert/Srally graag bedanken voor de webspace!

Stap 1; Rob koopt voor €0 een oppergare NRG, die van een soort eigenaar is geweest, die ik geen enkele scooter toewens... Bekijk maar eens :) We wilden na de Sfera eigenlijk stoppen, maar wilden toch een x vanaf de grond iets opbouwen...

brakkeNRG1.jpg


brakkeNRG2.jpg


brakkeNRG3.jpg


brakkeNRG4.jpg


brakkeNRG5.jpg


brakkeNRG6.jpg


url]


brakkeNRG8.jpg


Stap 2;

Je gooit het nodige weg [heel veel dus], en maakt de rest grondig schoon... De stickers & schimmel eraf krijgen was geen leuk werk... Toen alles in dozen gestopt... Daarna 2ehands aan redelijk goed plaatwerk gekomen, en sommige dingen nieuw gekocht... Daarna veel schuren, plamuren & frezen, met het volgende resultaat;

Achterkant1efase.JPG


Dashboardplaat.JPG


Onderkap.JPG


Remreservoir.jpg


Voorkant2.JPG


Stap 3; Carter fixen... Je koopt van het budget een aantal mooie onderdelen, en laat dit door Twins tunen & fixen... Voor setup gegevens verwijs ik naar Scooterbase...

Cartercompleet.jpg


De Doppler-veer siert nu overigens mijn straatscooter...

Compleet2.jpg


Stap 4;; Spuiten, monteren, enz... Bedenk wat originele ideeen, en werk deze uit... Doe het simpele deel van het spuitwerk zelf, en doe de rest naar de spuiterij... Verder velgen, spoiler & carterdeksel laten poedercoaten... Alu-tank laten maken, en nog veel meer dingen... Dan begint het echt vorm te krijgen...

Scooterfoto1.jpg


Scooterfoto10.jpg


Scooterfoto11.jpg


Koelsysteem door verstevigingsstang...

url]


Scooterfoto2.jpg


Zo'n beetje m'n favo-onderdelen :)

url]


Scooterfoto5.jpg


Scooterfoto6.jpg


Scooterfoto9.jpg


Stap 4;; nog meer monteren, starten [het loopt ook nog!]... en een bestickeraar zoeken...

Ik hou jullie verder op de hoogte van de vorderingen!

Bart.
 
Advertisement - register to remove this

Woeiz! heel VET Bart! daar ben je toch ckers wel een tijdje mee bezig geweest?

Maare mijn complimenten :! this is what I Call a 'Project' :W
 
Deze NRG is echt maar ook echt super. Dat je van zo'n brak, zo'n mooie scooter kan maken. Ik ben ook met dezelfde NRG bezig, maar dat komt echt niet in de buurt van deze. Petje af, en hou ons zeker op de hoogte.
 
Hij is echt gewoon te mooi geworden. Zeer mooie kleuren combi ook dat wit met paar. Zijn er al meer gegevens over prestaties?? Ben benieuwd
 
Ziet er allemaal netjes uit! Mijn complimenten.

Leuk voorbeeld voor mij ook, kan ik foto's maken van alles wat ik doe, heb nu nog het kale frame staan :)

[offtopic]
Joor's Storm maakt een leuk geluidje!!
[/offtopic]
 
Zwaar vet :) en zeer mooi gedetailleerd...

En is zo'n Rs3 veer nou wat? Kost ongeveer net zoveel als een Paioli/TP veer.
Kweet niet welke ik moet kiezen?
 
Back
Top