Problemen met Hanway Raw 50 EURO4 haperen tijdens rijden

Dat een en ander zwart is zou ik meteen conclusies aan verbinden. Je hebt natuurlijk (met koude motor of iig niet echt op temperatuur) wat proef gedraaid. Dus zwart ja, maar nu meteen te rijk te roepen nee. Ik ben ook van mening dat, als je niets veranderd hebt, een motor niet zo maar vanzelf rijk gaat lopen (kapotte choke en mega verstopte luchtfilter daar gelaten).

Heel even een uitstap. Ik las dat je nog niet zo lang geleden een spontaan probleem had met je contactslot dat ook weer spontaan verdween. Zou de contactslot weer wat spontaniteit vertonen? Heb je misschien een zwaar sleutelbos aan je contactsleutel hangen?

Het probleem is niet als je stilstaat, alleen als je rijdt. Spontaan was het probleem er en toen weer spontaan niet nadat je je benzinekraan op een andere stand zette. Daarna kwam het spontaan terug.
Bij zoveel spontaniteit zoek ik het toch graag in een los contact of zoiets en dat is met een versleten of gebrekkig contactslot natuurlijk best een optie.
Het is maar een idee.

PS Ik weet niet hoe je nokkenas stond toen je de foto maakte maar kan het zijn dat je uitlaatklep open blijft? Dat zou wel een en ander verklaren.
PS2 Je voetpakking is kapot
 
Last edited:
@symmie Dat was in eerste instantie ook mijn conclusie. Had inderdaad een probleem in mijn contact. Deze heb ik als eerste gefixt. Contact blijft nu gewoon aan. Zou ergens een kabelbreuk tussen contact en de rest van de scooter voor dit soort problemen kunnen zorgen?
In principe staat mijn vliegwiel op tijd. Zuiger stond boven in de cilinder. Kleppen niet aan het tuimelen.
Voetpakking is bij verwijderen gesneuveld ;)
 
Ik snap dat het contact aan blijft, ik bedoel ook meer een intern contact probleem/slijtage in het contactslot. Iets dat er voor zorgt dat de ontsteking even uit en weer aan gaat.
Kabelbreuk niet direct, kabel is kapot of niet tenzij er iets nog net hangt.

Ik zou toch zoeken naar iets dat veranderd of beweegt als je gaat rijden. Sleutelbos in het contact, zijstandaard beveiliging. Maar een kapotte cdi sluit ik ook niet uit. Bougiekabel/dop overslag sluit ik ook niet uit.

Euro 4 is bij Hanway met carburateur?
 
@symmie ja is gewoon een carburateur. Is het mogelijk om een cdi te testen? Ik ga de boel weer in elkaar schroeven en kijken of ik een elektronisch probleem kan ontdekken.
Post automatically merged:

@symmie Zojuist flink aan de kabelboom lopen trekken (vanaf mijn contact gezien). Als ik de kabels vanuit mijn contact naar de rest van de brommer in allerlei rare hoeken druk en wiebel lijkt hij wel uit te vallen. Zou zo iets simpels dan toch het probleem zijn? Nieuwe set pakkingen bestellen. Dan zet ik de boel weer in elkaar en ga ik de electra fixen. Fingers crossed.

Bijgevoegd een link naar de video. Let niet op mijn ademhaling. Ben zo ziek als nee hond :p
 
Last edited:
Back
Top