Baba_Yaga07

New Member
Beste forumleden, afgelopen dagen heb ik een aantal dingen vervangen aan mijn scooter namelijk;
- bougie
- startrelais
- accu
- startmotor
Desondanks start mijn scooter nog steeds soepel of in 1x zowel elektrisch niet als met de kick. Ik moet echt 20x kicken of 5 minuten de elektrische start indrukt houden.

Heeft nog tips waar het anders eventueel aan zou kunnen liggen? Ik heb de benzineslangetje eraf gehaald en gecontroleerd er loopt gewoon benzine naar de carb.
Het gaat om een zip 2017 4T carb
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ja vonk is gewoon prima. Je denkt dat het eventueel de cdi zou kunnen zijn, die verzwakt is?
Nee hoor, als de vonk goed is, ligt het daar niet aan.
Kijk eens wat @Broos schreeft in post#5 dit zijn de dingen die in vele gevallen de oorzaak zijn.
Testen van de E-choke vindt je HIER.

Als het al aan de E-choke ligt, blijft deze hangen in de uitgeschoven stand en drukt daardoor het verrijkingskanaaltje dicht waardoor de scooter te weinig benzine krijgt voor de koude start.
 
Last edited:
Hij moet zonder gas te geven starten.
Choke al nagekeken ?
Nee moet ik nog even doen, enige wat ik nog niet heb vervangen. Het lijkt erop als ik veel kick waardoor meer benzine in carb komt, hij dan pas echt wilt starten.

Heb je nog aanraders voor een goede choke?
Post automatically merged:

Nee hoor, als de vonk goed is, ligt het daar niet aan.
Kijk eens wat @Broos schreeft in post#5 dit zijn de dingen die in vele gevallen de oorzaak zijn.
Testen van de E-choke vindt je HIER.

Als het al aan de E-choke ligt, blijft deze hangen in de uitgeschoven stand en drukt daardoor het verrijkingskanaaltje dicht waardoor de scooter te weinig benzine krijgt voor de koude start.
Top dankjewel voor het meedenken en jouw reactie. Ik ga er gelijk mee aan de slag.
 
Je CDI verzwakt niet zo snel.
> Let wel op je klepspeling. Met name de inlaat wil wel eens te strak komen te staan wanneer je er te lang niet naar kijkt, en dan ga je compressie missen en wordt het starten een zeer moeizame klus. En uiteindelijk moet de kop eraf.
> Wanneer er valse lucht wordt aangezogen kan dit ook een reden zijn om slecht te starten. Wanneer je een keer start en tegelijk wat remmenreiniger in het luchtfilter of direct in de carburateur spuit weet je meteen of de verhouding lucht/benzine goed of fout is.
 
Je CDI verzwakt niet zo snel.
> Let wel op je klepspeling. Met name de inlaat wil wel eens te strak komen te staan wanneer je er te lang niet naar kijkt, en dan ga je compressie missen en wordt het starten een zeer moeizame klus. En uiteindelijk moet de kop eraf.
> Wanneer er valse lucht wordt aangezogen kan dit ook een reden zijn om slecht te starten. Wanneer je een keer start en tegelijk wat remmenreiniger in het luchtfilter of direct in de carburateur spuit weet je meteen of de verhouding lucht/benzine goed of fout is.
Ja ik moet even kijken of de kleppen op tijd staan. Wat bedoel je met de kop eraf?

Ik zal ook kijken naar de luchtverhouding.
 
Je kleppen staan waarschijnlijk wel op tijd, maar het gaat om de speling.
Wanneer een klep geen speling heeft gaat ie op den duur verbranden en lekken.
En dan moet ie vervangen worden, en dan moet de cilinderkop eraf. (In het ergste geval heb je een andere cilinderkop nodig)
 
Je kleppen staan waarschijnlijk wel op tijd, maar het gaat om de speling.
Wanneer een klep geen speling heeft gaat ie op den duur verbranden en lekken.
En dan moet ie vervangen worden, en dan moet de cilinderkop eraf. (In het ergste geval heb je een andere cilinderkop nodig)
Top ik ga er gelijk mee aan de slag, bedankt voor de tips!
 
Back
Top